Hop til indhold

Goldendoodle


Gæst amandacollie
 Share

Recommended Posts

Gæst amandacollie

Hej. Min familie og jeg leder efter en hund og vi har nu fundet en race, som vi kunne være intersserede i:-D. Det er en goldendoodle (blanding mellem golden retriever og puddel). Min lillesøster får allergi af nogle hunde, så jeg ville høre om nogle herinde ved, om en goldendoodle fremkalder allergi. Hun kan f. eks godt tåle en hund vi engang imellem passer, som er en pon (polsk hyrdehund).

hilsen amanda:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle opdrættere (der er nogle få) af goldendoodles påstår, at de er allergi-venlige, men det kommer helt an på hvilken en af forældrenes pels, der slår igennem. Altså lidt som at spille lotto.

 

Hvis jeg var jer, ville jeg kigge efter en af de allergi-venlige racer, f.eks. løwchen eller de andre bichon'er.

 

Det ville simpelthen være for surt at få hvalpen hjem, forelske sig i den for efter et stykke tid at konstatere, at den har mere golden-pels end puddel-pels og derfor fælder en del og ikke er allergi-venlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Det kommer an på hvad hun har allergi for, om det er pelsen, skællene eller spyttet

 

Dernest, så kommer ingen af blandingerne 100 procent ens ud, så du kan ikke vide hvilken pels de får, om de vil være mest golden-agtige, mest puddel-agtige eller om de vil opføre sig på en helt anden måde end de 2 racer..

 

Og så ville jeg personligt ikke kalde goldendoodle for en race, men for en blanding :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Der er allerede sagt en masse kloge ord, og kan kun give ret i at man desværre ikke på forhånd kan sige hvilken pels der kommer ud af denne blanding. Blandingen af racer er ikke stabil nok til at man kan forudsige..

 

Hvis hun godt kan tåle den hund som i passer, hvorfor så ikke anskaffe jer en race magen til???.. er der nogle ting som der gør at denne race ikke vil passe ind i jeres hverdag siden i søger en anden race??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amandacollie

den pon vi passer er en rigtig god og kærlig hund, men da vi skal flytte til et mindre hus, vil vi hellere have en lidt mindre hund. Hunden vil dog selvfølgelig stadig få masser af motion, men pågrund af pladsmangel vil vi meget gerne have en mindre hund end en pon. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

den pon vi passer er en rigtig god og kærlig hund, men da vi skal flytte til et mindre hus, vil vi hellere have en lidt mindre hund. Hunden vil dog selvfølgelig stadig få masser af motion, men pågrund af pladsmangel vil vi meget gerne have en mindre hund end en pon. ;-)

Jamen, så er der faktisk flere at vælge imellem, hvis det ikke lige skal være en goldendoodle.

 

Du kan se allergivenlige racer her:

Lav-allergene hunderacer

Link til indlæg
Del på andre sites

vores hus bliver ikke "meget lille". den kennel der opdrættede goldendoodles, avlede med golden retrievere og toy pudler ikke kongepudler, så på den måde bliver den en smule mindre. :-D

 

"Kennel" er vist et meget fint ord for det sted (hvis det er der jeg tror det er). "Hvalpefabrik" er vist mere passende.

 

 

http://www.hunde-forum.dk/labrador/20997-brun-lab-fra-specialdogs.html

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror ikke at det bliver en goldendoodle. Da vi hellere vil være 100% sikre på, at vi kan beholde hunden og ikke skille os af med den på grund af allergi

 

God plan - som der tidligere er nævnt er der jo ingen garanti ved de forskellige "doodle"-blandinger. To hunde fra samme kuld kan udvikle sig forskelligt.

 

De to på billedet her er fra samme kuld (blanding af 3/4 golden og 1/4 lab) og deres pels er jo på ingen måde ens

dorte-albums-diverse-picture15457-juli-002.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har tænkt på tibetansk terrier eller portugisisk vandhund, men intet er bestemt endnu:-)

 

nu har jeg selv for nyligt undersøgt allergivenlige racer, så jeg vil lige fortælle, at mange siger, at tibetaneren faktisk fælder, og ikke er helt så allergivenlig som mange af de andre. bare så i er klar over det.

 

hvis det er den størrelse i er ude efter, ville jeg også kigge på en irish soft coated wheaten terrier (måske vores hund nr. 2 :lun:) og lagotto romagnolo'en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amandacollie

Racen lagotto romagnolo har vi faktisk også kigget på og er bestemt også en race vi nok skal kigge nærmere på;-)

jeg har lige googlet irish soft coated wheaten terrier, og det ser også ud til at være en utrolig sød hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Racen lagotto romagnolo har vi faktisk også kigget på og er bestemt også en race vi nok skal kigge nærmere på;-)

jeg har lige googlet irish soft coated wheaten terrier, og det ser også ud til at være en utrolig sød hund.

 

jeg har faktisk aldrig mødt én - men alt hvad jeg læser, gør mig mere interesseret, tror det kan være en rigtig god familiehund, hvis man er instillede på at den ikke er ren sofahund, og hvis man ikke sådan per automatik afskriver terriere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amandacollie

er heller ikke interesserede i en hund der kun beregner sig til skødehund. selvfølgelig er der intet jeg hellere ville, end at sidde og nusse med en vuf, men udendørs aktivitet mener jeg også skal spille en stor rolle:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...