Bamseida Skrevet December 9, 2010 Rapporter Share Skrevet December 9, 2010 Han har i de sidste par dage slikket sig meget på den venstre pote og hans hvide pels var blevet meget rødlig Da jeg kiggede efter opdagede jeg at han, på den ene tå lige ved neglen, havde en bule på størrelse med en stor ært og der var ingen pels omkring området og jeg måtte ikke røre ved den Han haltede/halter ikke - heldigvis og er glad og legesyg som han plejer :5up: Jeg kørte så til dyrlægen i morges og hun sagde at det kunne være hvad som helst der havde forårsaget den ( en torn/splint eller et sår der var inficeret) - lidt som med Karinas Misja, bare ikke så slemt. Han er kommet på penicillin i 10 dage og vi fik noget smertestillende med til de først par dage. Hævelsen skal være væk når de 10 dage er gået ellers..............? Jeg spurgte så, om hvorfor pelsen var rødlig på hans pote og dyrlægen fortalte at det er et enzym i spyttet, der gør det. Så lærte jeg også det i dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Han har i de sidste par dage slikket sig meget på den venstre pote og hans hvide pels var blevet meget rødlig Da jeg kiggede efter opdagede jeg at han, på den ene tå lige ved neglen, havde en bule på størrelse med en stor ært og der var ingen pels omkring området og jeg måtte ikke røre ved den Han haltede/halter ikke - heldigvis og er glad og legesyg som han plejer :5up: Jeg kørte så til dyrlægen i morges og hun sagde at det kunne være hvad som helst der havde forårsaget den ( en torn/splint eller et sår der var inficeret) - lidt som med Karinas Misja, bare ikke så slemt. Han er kommet på penicillin i 10 dage og vi fik noget smertestillende med til de først par dage. Hævelsen skal være væk når de 10 dage er gået ellers..............? Jeg spurgte så, om hvorfor pelsen var rødlig på hans pote og dyrlægen fortalte at det er et enzym i spyttet, der gør det. Så lærte jeg også det i dag. God bedring til Bamse Og jep det sidste med spyttet, vidste jeg godt, det er også derfor nogle hvide langhårede hunde er røde i "skægget".. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Årh lille Bamse dog, du skal ikke lære af mitte når det kommer til den slags :ae: Men godt at du opdagede den mens den var så lille, så går det med garanti hurtigt og smertefrit væk nu han er kommet på pencillin :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret December 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Årh lille Bamse dog, du skal ikke lære af mitte når det kommer til den slags :ae: Men godt at du opdagede den mens den var så lille, så går det med garanti hurtigt og smertefrit væk nu han er kommet på pencillin :5up: Jeg tænkte præcis på Mitte, da jeg opdagede det og tænkte netop at det var godt at jeg opdagede det så tidligt i forløbet, så han ikke skal det samme igennem som stakkels Mitte Hvordan har hun det ellers, den lille smukke krudttønde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Stakkels Bamse :ae: Men godt, at det blev opdaget hurtigt, så det ikke nåede at udvikle sig! Det tror jeg, Bamse er meget taknemmelig for :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 God bedring til Bamse :ae:. Godt at du reagerede så hurtigt så det ikke fik lov at udvikle sig :5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg tænkte præcis på Mitte, da jeg opdagede det og tænkte netop at det var godt at jeg opdagede det så tidligt i forløbet, så han ikke skal det samme igennem som stakkels Mitte Hvordan har hun det ellers, den lille smukke krudttønde? Jah det var godt Mitte har det kongeligt, i dag var hun ude på den første rigtige tur siden tirsdag i sidste uge. Hun var ude i 1½ time sammen med Schæfer Coffe og med sko og dækken på, super seje tøs for fuld skrue Hun kan både storme af sted i den høje sne, skvatte lidt ud med sko-poten og grave store sne-huller Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Det var da godt at du opdagede det så tidligt, så han kan "nøjes" med 10 dages pencilin og så være så god som ny igen :ae: giv ham en trøsteknus fra mig af :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 :ae: God bedring med ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 God bedring til fine Bamse! OG skulderklap til dig for at opdage det så hurtigt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts