Hop til indhold

Hvordan siger man undskyld?

Petrine
 Share

Recommended Posts

Har netop givet Zamzam en knytnæve lige på kæben :cry: rystede dynen i samme sekund hoppede han op!

Han skal såmænd nok tilgive mig om 10 minutter, men findes der ikke en 'smart' måde at sige undskyld? Hader når jeg sparker / slår de små og ikke kan finde ud af at sige undskyld, de står bare med 'åh nej, hvad gjorde jeg galt'-blikket

Link til indlæg
Del på andre sites

Har netop givet Zamzam en knytnæve lige på kæben :cry: rystede dynen i samme sekund hoppede han op!

Han skal såmænd nok tilgive mig om 10 minutter, men findes der ikke en 'smart' måde at sige undskyld? Hader når jeg sparker / slår de små og ikke kan finde ud af at sige undskyld, de står bare med 'åh nej, hvad gjorde jeg galt'-blikket

Det har jeg også tænkt på mange gange- hvordan man forklarer ham at han ikke har gjort noget forkert. Jeg plejer bare at gøre positive ting, sætte mig på hug med siden til og smaske, og taler ellers i et happy go lucky tonejele (nærmest rosende). Det er det, som har virket bedst for mig, for han virker hurtigt til at fokusere på det positive og glemme det andet. Men jeg har tænkt meget over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom engang til at give Zita et knæ i siden :oops:

fordi hun ville hoppe ned fra sengen samtidig med jeg rejste mig.

Har han ikke nogle ynglingslegetøj så kan du lige lege lidt med ham ?

eller noget lækkert at spise.

jeg mener nok jeg gik ud i køkkenet og gav Zita en ordenlig klat leverpostej:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han ikke nogle ynglingslegetøj så kan du lige lege lidt med ham ?

eller noget lækkert at spise.

Med Petrine virker det - jeg råber wiiii, hopper lidt og giver guffer, så er hun glad igen

Men Zamzam er vist vant til slag, når han gjorde noget forkert, han er fx panisk angst for fodsåler, en sko der ligger med bunden i vejret kan skræmme ham hen i et hjørne :cry: - der går 10-15 minutter, fra jeg har slået ham, til han vil hen til mig, tror ikke det er smart at jagte ham...har forsøgt at kaste godbidder (mens jeg læser i en bog), men han er SÅ bange :cry:

Vi kommer over det, men det er de 10-15 minutter jeg gerne ville gøre kortere eller i det mindste mindre ubehagelige

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Petrine virker det - jeg råber wiiii, hopper lidt og giver guffer, så er hun glad igen

Men Zamzam er vist vant til slag, når han gjorde noget forkert, han er fx panisk angst for fodsåler, en sko der ligger med bunden i vejret kan skræmme ham hen i et hjørne :cry: - der går 10-15 minutter, fra jeg har slået ham, til han vil hen til mig, tror ikke det er smart at jagte ham...har forsøgt at kaste godbidder (mens jeg læser i en bog), men han er SÅ bange :cry:

Vi kommer over det, men det er de 10-15 minutter jeg gerne ville gøre kortere eller i det mindste mindre ubehagelige

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Puha den lille stakkel :cry:

Ja så den jo lidt sværre der må nok nogle med mere erfaring på banen

men jeg tror du har ret med at du ikke skal hoppe rundt og sige høje lyde -det sådan noget det ville gøre Zita i total legehumør men det ville nok bare skræmme Zamzam endnu mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ignorerer det. Medmindre Basse er virkelig fornærmet..

Jeg er et kvaj og kommer tit til at træde på, sparke til eller gå ind i mine dyr.. Og så fortsætter jeg bare som jeg plejer..

Men en dag da min veninde og jeg fægtede vildt foran wii'en, slog jeg Basse tre gange med remoten.

De første to gange fortsatte hun, men efter 3. gang trissede hun om bag en stol og gemte sig, mens hun skulede til mig og lignede en der var blevet ramt langt hårdere!..

Så pausede jeg spillet og satte mig på gulvet og trøstede lidt med hende...

Og bagefter blev der lavet en hyggelig stor pude/seng VÆK fra der hvor vi fægtede.. Og nu holder hun sig i øvrigt væk når vi går til den, så det var ikke så skidt at det ikke var godt for noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor jeg godt kunne ønske mig en større solid hund - en papillon får jo en flyvetur, for jeg slår til / sparker igennem :oops:

Ja, en tykhovedet en som min opdager det knap nok!!! Hahahah!

Skallen er tyk, og hjernen er sååå lille at der skal meget mere til for at slå den ud af kurs! loooool :banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg læst lidt grundigere om hvor ked af det Zam-Zam bliver..

Hvad hvis du sætter dig stille på gulvet og leger lidt roligt med yndlingslegetøjet?.. Er det ikke en mulighed for en hurtig genforening?

Nej :cry:

Det værste er, at selvom manden er i et andet lokale / har været ude og kommer ind midt i elendigheden, så er manden præcis lige så farlig som jeg er

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Øvøv... kan virkelig godt forstå du er fortvivlet.

der findes ikke noget værre end når ens kære, som man elsker overalt er mistroiske til en, eller bange... det er virkelig ikke rart.

Jeg kommer også tit til at slå eller træde på robin.. mest fordi jeg er verdens STØRSTE kegle på to ben...

Han lægger som regel heller ikke mærke til det.. men vi leger bare bagefter.

Men øv at zamzam trækker sig helt væk! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej :cry:

Det værste er, at selvom manden er i et andet lokale / har været ude og kommer ind midt i elendigheden, så er manden præcis lige så farlig som jeg er

Så tror jeg ikke du/I kan gøre andet end at lade Zam-Zam tage det i sit tempo og forsøg ikke at vise at DU også bliver ked af det...

Måske det kan hjælpe lidt på det at du snakker med den anden hund så?.. Så er du slet ikke så farlig når nu du ikke skader den (som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på :stupid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine!

Faktisk ikke helt tosset - kan ikke skjule at jeg bliver ked af det, for jeg bliver totalt ulykkelig :oops: men vil prøve at aflede med Petrine næste gang :klap:

Jeg tænkte godt det var Petrine! Men ville ikke skrive det hvis du nu troede jeg mente dig selv og så tænkte "skal jeg lege med mig selv for at trøste hunden?"..

Men prøv det næste gang du er for voldsom.. Om ikke andet er det forsøget værd, og du får da een glad hund!

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte godt det var Petrine! Men ville ikke skrive det hvis du nu troede jeg mente dig selv og så tænkte "skal jeg lege med mig selv for at trøste hunden?"..

Men prøv det næste gang du er for voldsom.. Om ikke andet er det forsøget værd, og du får da een glad hund!

:slem:

Okay, det var vist godnat til mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg giver mine hunde et slag/park(altså ved et uheld), og de ikke piver, så lader jeg som ingeting.

Piver de, så siger jeg undskyld ved at stryge dem over hovedet.

Jeg har set mine give hinanden opmærksomhed når den anden piver(ved leg mv). Sådan ala, stikker snuden helt hen til den anden "er du okay"

Link til indlæg
Del på andre sites