Hop til indhold

Han begejstrings og lad-mig-være bider...?

Gæst Barrington
 Share

Recommended Posts

Gæst Barrington

Hej.

Jeg har brug for et råd eller to. Min 4 mdr dværgschnauzer er en værre bider. Nogen gange lidt tygge tygge agtigt, andre gange lidt mere angreb.:damn:

Når han er begrejstret bider han. Lidt a la, se se se naboens hund er ude jeg vil gerne ind til ham, bide bide tygge tygge. Se se har i set det.

Eller. Nå er du vågen. Dejligt jeg vil gerne kæles. Bide bide tygge tygge.

Eller. Hurra. Du tager snoren frem vi skal ud at gå. Bide bide bide.

Men også hvis vi laver noget som han ikke er så vild med. Som at fjerne øjensnask eller børste hans pels. Nogle gange også hvis vi vil kæle med ham så snapper han ud efter os.

Vi nejer ham selvfølgelig og iv iv har vi også prøvet men det er som om det ikke altid hjælper. Nogle gange fatter han at det vil vi ikke have. men andre gange kører det ham bare op.

Majbritt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jeg har brug for et råd eller to.

Det lyder som en airedalehvalp. Har du checket hans stamtavle? :banan:

Nu kender jeg ikke specielt meget til dværgschnauzer, men hos airedales går det heldigvis over....på et tidspunkt. Træning, hvori der indgår problemløsning (altså for hunden, hæ), plejer at dæmpe problemet, indtil det af sig selv ophører. Det er i hvert fald min erfaring med min race.

Men det er godt nok en hård tid!

Link til indlæg
Del på andre sites