martin Skrevet December 12, 2010 Rapporter Share Skrevet December 12, 2010 hej min tæve på 1 år er begynt at spise sin egne afføring. er der en der kan fortælle mig hvorfor at hun gør det for hun har arldige gjort det før nu !!! og hun er sterilleseret da h8n var 6 mdr. og min han gør det ikke !!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 hej min tæve på 1 år er begynt at spise sin egne afføring.er der en der kan fortælle mig hvorfor at hun gør det for hun har arldige gjort det før nu !!! og hun er sterilleseret da h8n var 6 mdr. og min han gør det ikke !!! Det kan måske hænge sammen med fodret - bliver det ikke udnyttet ordentligt, så kan der være en tendens til, at det skulle smage godt. Jeg har dog aldrig oplevet det med hunde på råt...og råfodrer du ikke? Jeg har hørt, at det skulle hjælpe at give hunden ananas i fodret - men det letteste (og bedste) i længden ville jo være at få kigget på hundens foder og få løst problemet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret December 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 Det kan måske hænge sammen med fodret - bliver det ikke udnyttet ordentligt, så kan der være en tendens til, at det skulle smage godt. Jeg har dog aldrig oplevet det med hunde på råt...og råfodrer du ikke? Jeg har hørt, at det skulle hjælpe at give hunden ananas i fodret - men det letteste (og bedste) i længden ville jo være at få kigget på hundens foder og få løst problemet jeg råfoder ik mere efter den oplvlese jeg har haft med min hanhund jeg har været ved at miste min hanhund så jeg er stoppet med det så er gået på tørfoder Hike men er skiftede til Acana for 2 dage siden da hike indholder korn og mejs og andet der ik er så godt og der kom for meget ud af den ande ænde hilsen martin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 jeg råfoder ik mere efter den oplvlese jeg har haft med min hanhund jeg har været ved at miste min hanhund så jeg er stoppet med det så er gået på tørfoder Hike men er skiftede til Acana for 2 dage siden da hike indholder korn og mejs og andet der ik er så godt og der kom for meget ud af den ande ænde hilsen martin Så trives hun ikke på det du har skiftet til. Hun optager ihvertfald ikke nok af maden, så der stadig er noget tilbage, der kommer med ud i afføringen.. Så du må desværre nok på jagt efter noget andet foder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 Du kan købe nogle piller, som får hende til at stoppe. Nogle gange kan det være en rigtig dårlig vane, andre gange på grund af sygdom, men du kan læse mere om fænomenet her: netdyredoktor - Koprofagi ("Langt de fleste hunde, der spiser afføring, gør det fordi, det er blevet en "dårlig vane". Man mener derudover, at det kan være en del af den normale udvikling hos hunde. Bl.a. spiser tæven, mens hvalpene er små, deres afføring,. I sjældne tilfælde kan koprofagi skyldes sygdom hos hunden. Der kan være tale om, at hunden ikke udskiller de enzymer, der er nødvendige for at nedbryde foderet, og dermed optage de nødvendige næringsstoffer. Mere sjældent kan der være tale om, at foderet ikke indeholder de nødvendige næringsstoffer, hunden har brug for. Der er dog endnu ikke fundet een endegyldig forklaring på, hvorfor hunde spiser afføring.") Du kan købe pillerne her: Dyrlægevagten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 jeg råfoder ik mere efter den oplvlese jeg har haft med min hanhund jeg har været ved at miste min hanhund så jeg er stoppet med det så er gået på tørfoder Hike men er skiftede til Acana for 2 dage siden da hike indholder korn og mejs og andet der ik er så godt og der kom for meget ud af den ande ænde hilsen martin Må man spørge hvad der gik galt med din hanhund pga. råfodring? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 Det kunne jeg også godt tænke mig at høre noget om, jeg overvejer nemlig at prøve råfodring til mine to cavaliers. Men jeg ved ikke hvorfor hun spiser afføring, mine forældres hunde gør det også engang imellem, men de aner heller ikke hvorfor. Tror lige jeg giver informationen i denne tråd videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst White Kiera Besvaret December 14, 2010 Rapporter Share Besvaret December 14, 2010 Hej, Vi har prøvet noget af det samme med vores tæve Molly, da hun også var omkring 1 år. Vi gik til dyrlægen og fik nogle piller, som skulle få det til at smage endnu værre! Efter at have fået pillerne i hendes mad få gange, holdt hun helt op og gjorde det aldrig siden. hilsen, Johnny Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Hej, Vi har prøvet noget af det samme med vores tæve Molly, da hun også var omkring 1 år. Vi gik til dyrlægen og fik nogle piller, som skulle få det til at smage endnu værre! Efter at have fået pillerne i hendes mad få gange, holdt hun helt op og gjorde det aldrig siden. hilsen, Johnny nu har jeg prøvet de der piller fra dyrlægen men det virker ik hun spiser stadi afføringe enormt ireterne hun for dem 15 min før hun skal spise eller 1 halv time før øvøvøvøvø Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vejse Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Hej, Fik for en uge siden en dejlig dame på ca 1 år som havde samme dårlige vane. Jeg valgte at tillægge mig en god vane, nemlig straks at samle det op, det er allerede blevet naturligt for hende og nu venter hun pænt på at jeg rydder op.. Mvh. Vejse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zigs Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Den slags plejer at forsvinde med tiden. Men det er da lidt underligt, at den gør det i den alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts