Hop til indhold

Tilbage fra hyggeligt Juleskue i Næstved


Recommended Posts

Jeps, vi var jo flere HF'ere i Næstved, aner ikke engang om det lykkedes mig at støde ind i alle :mrgreen: Kreds 10 holdt nemlig Juleskue :blink: Men har i hvert fald fået taget billeder af de fleste i ringen, selvom kvaliteten desværre godt ses bedre - der var ikke den bedste belysning :cry: Af samme grund er nogle af billederne ret små, fordi kvaliteten simpelthen bliver for dårlig, hvis man gør dem større :???:

 

 

 

Jeg havde gjort Møffe fint i stand, han kom i bad i går aftes med både shampoo og balsam og herefter blev han blowet - DET har han aldrig prøvet før :shock: Eller jo, jeg lånte bloweren af Buddha fra i onsdags, så har trænet lidt på den, men ikke voldsomt, så nu accepterede han da i det mindste at blive gennemblæst, hvis han så ellers bare fik MASSER af godbidder for det :slem: Men DEJLIGT at han blev så hurtigt tør ift. normalt :banan: Og så fulgte vi jo rådene med at blæse IMOD pelsen, så hunden fremstår mere fluffy - det skulle jo være meget populært i udstillingsringene :vedikke: Og jeps, Møffe blev fluffy, aldrig har han set så kraftig ud før :mrgreen: Jeg var flad af grin over ham, det var jo slet ikke mit lille spinkle kræ længere :lol:

 

Taget lige efter vi var færdige med at blowe:

attachment.php?attachmentid=36771&d=1292197596

Nåja, I kender ham jo ikke så godt som jeg, men altså, JEG kan se den store forskel og man kunne især se den, når man kiggede oppe fra og ned :mrgreen:

 

Startede jo selvsagt ud i bernerringen, da vi skulle rimelig hurtigt på og stødte jo ind i en masse bernerfolk, som jeg kender, super hyggeligt :klap: Møffes søster og halvbror var der og lille Jayson, som vi MEGET jævnligt møder i parken, når vi går tur :mrgreen:

 

Jayson klarede det rigtig flot, han var på sit første skue og er ikke blevet specielt trænet, men fornuftige ejere, gode råd og en tilbagelænet hvalp hjælper jo på det hele :5up:

 

Herefter blev det Møffes halvbrors tur (ejeren er Bailey-bøllen herinde fra), der skulle i ringen HELT alene. Han endte ud med et Very Good 1.v. og skulle derfor med i alderskonkurrencen senere (alle racer, der har vundet aldersklassen skulle op imod hinanden).

 

Og så blev det mig og Møffes tur og vi kom i ringen mod tre andre tæver (kønnene blev blandet sammen). Og han er smaskforelsket i sin søster, så det gik ikke helt let med at komme ind :mrgreen: Men ind vi kom og kunne godt nok godt mærke på Møffe, at vi ikke rigtig har ringtrænet siden Ballerup :genert: Men det gik fint alligevel, han stod bare ikke helt så stabilt som han plejer :mrgreen:

 

attachment.php?attachmentid=36772&d=1292197707

 

Vi blev desværre nr. shock :vedikke: Vi var de eneste, der "kun" fik Very Good :lol: De tre tæver fik excellent. Dommeren syntes nemlig åbenbart, at Møffe pludselig har erhvervet sig en kort hals og skiftede øjenfarve, mens han var i ringen :vedikke:

 

attachment.php?attachmentid=36773&d=1292197707

Kan måske godt forstå kommentaren om kort hals ud fra det her billede :hmm: :lol: Tror liiiige jeg skal finde ud af at rede pelsen i stedet for bare at lade den stritte efter en blowning :mrgreen: Og så afslører Møffe vist liiiige, at han stornyder en vis ting :oops:

 

Men ja, halsen var pludselig kraftig (ganske normalt) og... Jamen, kort? Hvor kom den fra (tror det skyldes en blanding af blowningen og den måde, jeg handlede ham på)? Og hans øjne er pludselig blevet mellembrune og ikke mørkebrune :lol: Hans fraspark plejer vi nu også at få ros for, men ikke idag, tjah, det kan vel have ændret sig eller også løb jeg dårligt med ham :vedikke: Derudover, så taler kritikken nok meget sandt (selvom jeg er MEGET skuffet over, at Møffes pelskvalitet ikke blev nævnt, for han havde fandme lækker pels idag! :mrgreen: Og har stadig :hjerte: ):

 

Maskulin han af god størrelse, godt udtryk med passsende stop, mellembryune øjne, med lavt ansatte ører, korrek bid, kraftig og kort hals, kunne være bedre udfyldt i fronten fladt kryds middelkraftig velvinklede benstammer, passende udfyld krop ibevægelse noget fanlden i front og udaddrejende front og acceptabel fraspark, god farve, venlig og opmærksom

 

attachment.php?attachmentid=36774&d=1292197707

 

Dejlig lang kritik, me like, og så med temperamentskommentarer! :mrgreen:

 

Og så de sidste billeder, som jeg ikke kan finde ud af at gemme mellem teksten :engel:

 

attachment.php?attachmentid=36775&d=1292197707

 

attachment.php?attachmentid=36776&d=1292197707

 

Herefter gik der laaaaang tid, førend der skete noget i ringen igen og i mellemtiden stødte vi ind i BlackGSD med Gizmo og Missmette UDEN Nelson! Simpelthen for dårligt det sidste :fornaermet: Og så stødte vi da også lige ind i Inkognito med Jessie :engel:

 

De skulle alle tre i ringen igen senere og Jessie havde fået excellent, ved jeg - Gizmo fik Særdeles Lovende og den fiiineste kritik jeg nogensinde har set :klap:

 

Kl. 15:30-16:00 omtrent, skete der endelig noget igen og lille Gizmo skulle i ringen :engel:

 

Desværre syntes dommeren IKKE enig med Gizmo dommer (helt i hvert fald), for Gizmo-drengen blev ikke udvalgt til placering :vedikke: Men smuk og dejlig er han! Selv i dårlig belysning :blink:

attachment.php?attachmentid=36778&d=1292199205

 

Bagefter gik det løs for Møffes halvbror Bailey og Missmette's Nelson, som jo begge var juniorer :-D

 

Nelson:

attachment.php?attachmentid=36779&d=1292199205

 

Bailey:

attachment.php?attachmentid=36780&d=1292199205

 

Og vufferne blev sat til at løbe og alt det, en dommer nu kan finde på for at vælge og vrage. Desværre blev lille, søde, charmerende Nelson valgt fra :vedikke: Men Bailey blev :mrgreen: Og alle os berner-mennesker, der sad tilbage og fulgte med blev helt spændte og jeg tror endda, at Baileys ejer fornemmede det helt inde i ringen :blink:

 

Og dommeren skulle placere... Nr. 4 blev placeret... Nr. 3. blev placeret - ingen af dem var Bailey! :shock::banan::klap: Så nu stod kampen mellem ham og en American Akita - den tabte han desværre, men han kæmpede sq flot, den dejlige dreng! :hjerte:

På podiet (som er lidt omvendt verden, så det ligner, at han er nr. 3 :vedikke:):

attachment.php?attachmentid=36782&d=1292199205

 

Lidt sjovt, at han nåede så langt, når man tænker på, at han faktisk "kun" fik Very Good af den første dommer - det fortæller noget om, hvor forskelligt de ser på det! :lol:

 

Og så blev det Inkognito's tur med Jessie. De klarede det rigtig godt og dommeren havde da også super svært ved at vælge, så det tog lang tid før det blev besluttet. Men de blev ikke valgt ind til placering, desværre. Men flot, det klarede de det sq!

attachment.php?attachmentid=36783&thumb=1&d=1292199684

 

attachment.php?attachmentid=36784&thumb=1&d=1292199684

 

Og så tog vi også hjem herefter, godt trætte begge to :mrgreen:

 

 

[ATTACH]36771[/ATTACH] [ATTACH]36772[/ATTACH] [ATTACH]36773[/ATTACH] [ATTACH]36774[/ATTACH] [ATTACH]36775[/ATTACH] [ATTACH]36776[/ATTACH] [ATTACH]36778[/ATTACH] [ATTACH]36779[/ATTACH] [ATTACH]36780[/ATTACH] [ATTACH]36781[/ATTACH] [ATTACH]36782[/ATTACH] [ATTACH]36783[/ATTACH] [ATTACH]36784[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010

Dejligt med en skøn fortælling og hvor lyder det bare ti at i har haft det hyggeligt.:klap:

 

Mht. bloweren og en anden gang, så vil jeg altid blowe berner pels MED hårene, da en berner ikke skal virke så fluffy, som en blower går hårene når man blower imod:blink:... På den anden måde vil du også opnå en glansfuld pels:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey-bøllen

Mange tak for de søde ord om min Bailey-bølle og dejligt du tog billeder :klap::banan:, så jeg også selv kan se hvordan han står.. Synes det er svært at se hvordan vovsen står, når man ikke må gå væk fra den og kigge lidt på afstand...

 

Takker for hyggeligt samvær - det er jo altid dejligt at være sammen med andre, der har samme interesse for de skønne vovser :hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med en skøn fortælling og hvor lyder det bare ti at i har haft det hyggeligt.:klap:

 

Mht. bloweren og en anden gang, så vil jeg altid blowe berner pels MED hårene, da en berner ikke skal virke så fluffy, som en blower går hårene når man blower imod:blink:... På den anden måde vil du også opnå en glansfuld pels:5up:

 

Har lige læst en bernerbog og den siger, at man skal blowe imod pelsen - og er heller ikke i tvivl, efter at have set Møffe efter den omgang, om, at det er det, der bliver gjort med mange af de vindende hunde :genert:

 

Men ellers tak for rådet :kys: Og jeps, det var en super hyggelig dag :banan:

 

Mange tak for de søde ord om min Bailey-bølle og dejligt du tog billeder :klap::banan:, så jeg også selv kan se hvordan han står.. Synes det er svært at se hvordan vovsen står, når man ikke må gå væk fra den og kigge lidt på afstand...

 

Takker for hyggeligt samvær - det er jo altid dejligt at være sammen med andre, der har samme interesse for de skønne vovser :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Velbekommen da og jeg har nogle flere billeder - du siger bare til, hvis jeg skal sende dem over mail :blink:

 

Og i lige måde - du er sq altid hyggelig at være sammen med! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Har lige læst en bernerbog og den siger, at man skal blowe imod pelsen - og er heller ikke i tvivl, efter at have set Møffe efter den omgang, om, at det er det, der bliver gjort med mange af de vindende hunde :genert:

 

Men ellers tak for rådet :kys: Og jeps, det var en super hyggelig dag :banan:

 

Oki... jammen altså, så har du jo nok gjort det rigtige:engel:.. synes bare ikke at det skulle være nødvendigt, men nu har jeg heller ikke soigneret en berner før..:mrgreen::genert:

 

Jeg er heller ikke itvivl, en blower er GULD værd!!!!!!.. og så fik jeg ikke engang kigget på en ny i tyskerland.. synes det var nogle hampre priser de havde dernede:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki... jammen altså, så har du jo nok gjort det rigtige:engel:.. synes bare ikke at det skulle være nødvendigt, men nu har jeg heller ikke soigneret en berner før..:mrgreen::genert:

 

Jamen, jeg har som sagt heller ikke forstand på det, men kan bare se, at vinderne alle sammen er fluffy und alles - og så læste jeg den der bog om racen og så faktisk også en video på youtube, hvor en professionel handler soignerede en berner - og han blowede også imod pelsen. Og vuffen var champion :cool: Så nu planer jeg at forsøge mig lidt med det i nogen tid (og finde ud af, om jeg kan gøre noget ved den der hals, der pludselig blev kort i går, selvom den altid har fået ros for at være LANG)

 

Jeg er heller ikke itvivl, en blower er GULD værd!!!!!!.. og så fik jeg ikke engang kigget på en ny i tyskerland.. synes det var nogle hampre priser de havde dernede:evil:

 

Absolut enig! Du skal bare ikke spørge Møffe, satser dog på, at han snart er hjernevasket helt til at elske den :engel: Han er jo simpelthen en krig om at tørre selv, så det er lidt af en nødvendighed for os - han nåede jo at danne hot spots den ene gang, fordi det tog så lang tid :shock:

 

Og så er bloweren generelt bare for dyre, hvis du spørger mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki... jammen altså, så har du jo nok gjort det rigtige:engel:.. synes bare ikke at det skulle være nødvendigt, men nu har jeg heller ikke soigneret en berner før..:mrgreen::genert:

 

Jeg er heller ikke itvivl, en blower er GULD værd!!!!!!.. og så fik jeg ikke engang kigget på en ny i tyskerland.. synes det var nogle hampre priser de havde dernede:evil:

 

 

De var tilgengæld særdeles prut-venlige :mrgreen:

 

Skulle købe en blower for en bekendt. Den stod til 398 euro.... fik den for 330 :mrgreen:

 

man muss prutten in Deutschland :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for en fin beskrivelse af dagen Rikke :kys:

 

Jeg var godt nok stolt og imponeret over mit Gizmo-monster :lun: :5up: Han var bare så cool at have med, tog det hele med ophøjet ro, lagde sig på ryggen og sov i sit bur når han var træt, og synes faktisk bare at det var hyggeligt at være ude :-D

 

Og så blev han jo ellevild :banan: da han fandt Møffe i mængden, han er simpelthen så ubeskriveligt glad for Møffe :hjerte: Og da han mødte Nelson, var det også ren gensynsglæde, også Nelson synes det var godt at se Gizmo igen :hjerte:

 

 

Men jo det gik rigtig godt i ringen, Gizmo opførte sig meget eksemplarisk (og kyssede på dommeren :roll: som var Tenna, og hun faldt for hans charme :slem: :blink:). Jeg fik nogle gode fif og råd med :5up:

 

Gizmo fik som sagt SL, bedste prædikat i hvalpeklassen, så jeg var rigtig glad. Og min opdrætter blev så stolt da jeg ringede og fortalte det :mrgreen:

 

Men I skal da lige have hans bedømmelse:

 

6 måneder. Yderst tiltalende han. Dejligt maskulint hoved med korrekt udtryk. Godt pigment. Fine ører og øjne. God hals. Dejlig veludviklet front for alderen. Passende benstammer til kroppen. God over- og underlinje. Godt kryds. God hale. Korrekt vinklet bag. Fine poter. Godt hårlag. Bevæger sig korrekt set fra alle hold. Meget venligt temperament. En yderst tiltalende hvalp i alle henseender.

 

 

En dejlig, men lang søndag var det i hvert fald :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for en fin beskrivelse af dagen Rikke :kys:

 

Jeg var godt nok stolt og imponeret over mit Gizmo-monster :lun: :5up: Han var bare så cool at have med, tog det hele med ophøjet ro, lagde sig på ryggen og sov i sit bur når han var træt, og synes faktisk bare at det var hyggeligt at være ude :-D

 

Og så blev han jo ellevild :banan: da han fandt Møffe i mængden, han er simpelthen så ubeskriveligt glad for Møffe :hjerte: Og da han mødte Nelson, var det også ren gensynsglæde, også Nelson synes det var godt at se Gizmo igen :hjerte:

 

 

Men jo det gik rigtig godt i ringen, Gizmo opførte sig meget eksemplarisk (og kyssede på dommeren :roll: som var Tenna, og hun faldt for hans charme :slem: :blink:). Jeg fik nogle gode fif og råd med :5up:

 

Gizmo fik som sagt SL, bedste prædikat i hvalpeklassen, så jeg var rigtig glad. Og min opdrætter blev så stolt da jeg ringede og fortalte det :mrgreen:

 

Men I skal da lige have hans bedømmelse:

 

6 måneder. Yderst tiltalende han. Dejligt maskulint hoved med korrekt udtryk. Godt pigment. Fine ører og øjne. God hals. Dejlig veludviklet front for alderen. Passende benstammer til kroppen. God over- og underlinje. Godt kryds. God hale. Korrekt vinklet bag. Fine poter. Godt hårlag. Bevæger sig korrekt set fra alle hold. Meget venligt temperament. En yderst tiltalende hvalp i alle henseender.

 

 

En dejlig, men lang søndag var det i hvert fald :-D

 

Til lykke med den fine bedømmelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for fortællingen :klap:

 

Magiske udstillingsverden hvor dommerne aldrig er enige :lol:

 

Ja, den er så magisk :lol:

 

Jeg ville i øvrigt også blowe mod pelsretningen på en berner når den skal tørre... for så at stryge den bagud med en Mason Pearson børste bagefter.

 

Super, takker for råd :-D Hvad gør den der børste så speciel? Giver den sådan et helt specielt finish? Ja, det gør den vel :genert:

 

Har lige søgt og fandt den, den ligner umiddelbart en børste, jeg har i forvejen (den er dog en billig super markeds udgave til godt under 100kr.:oops: ). Min børste har så også sådan en "blød og tæt" side.

 

Sikke en dejlig læsning, og rart med billeder inde imellem, som sådan nogle som mig med lav koncentrationstærskel kommer helt igennem :lol:

 

Kender jeg godt, det frisker teksten lidt op med billeder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for en hyggelig søndag. Nelson var døøøøgtiiiiig i ringen, og fik very good med denne kritik:

 

Tiltalende junior, kunne ønske en anelse mere bredde i hovedet, god hals

og overlinie, god bred front, med kraftige benstammer, god pels og farve, syner på nuværende tidspunkt en anelse let, godt temperament, vel fremvist

 

Syner en anelse let? Drengen skal jo tage ca 3-5 kg på!!!! Så nu står den snart på sigtebrødsmadder med leverpostej!

 

Super godt gået af jer andre! Og sikke fine kritikker - det er nu rart, når der står noget og ikke kun 1,5 linje.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for en hyggelig søndag. Nelson var døøøøgtiiiiig i ringen, og fik very good med denne kritik:

 

Tiltalende junior, kunne ønske en anelse mere bredde i hovedet, god hals

og overlinie, god bred front, med kraftige benstammer, god pels og farve, syner på nuværende tidspunkt en anelse let, godt temperament, vel fremvist

 

Syner en anelse let? Drengen skal jo tage ca 3-5 kg på!!!! Så nu står den snart på sigtebrødsmadder med leverpostej!

 

Super godt gået af jer andre! Og sikke fine kritikker - det er nu rart, når der står noget og ikke kun 1,5 linje.

 

/Mette

 

Det var jo heller ikke den værste kritik! :-D

 

Beklager, men fik kun to billeder af jer og de er virkelig dårlige i kvalitet begge, SÅ surt!

 

Og ja, jeg foretrækker næsten (næsten) også en lang, primært negativ kritik, fremfor en kort-kort en, selvom den er positiv - der skal guf på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for en hyggelig søndag. Nelson var døøøøgtiiiiig i ringen, og fik very good med denne kritik:

 

Tiltalende junior, kunne ønske en anelse mere bredde i hovedet, god hals

og overlinie, god bred front, med kraftige benstammer, god pels og farve, syner på nuværende tidspunkt en anelse let, godt temperament, vel fremvist

 

Syner en anelse let? Drengen skal jo tage ca 3-5 kg på!!!! Så nu står den snart på sigtebrødsmadder med leverpostej!

 

Super godt gået af jer andre! Og sikke fine kritikker - det er nu rart, når der står noget og ikke kun 1,5 linje.

 

/Mette

 

Du giver ham bare ren lammefedt som supplement i foderet ;-)

 

Ja det er fedt, når der rent faktisk står noget i bedømmelsen, og ikke bare 4 stikord :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo heller ikke den værste kritik! :-D

 

Beklager, men fik kun to billeder af jer og de er virkelig dårlige i kvalitet begge, SÅ surt!

 

Og ja, jeg foretrækker næsten (næsten) også en lang, primært negativ kritik, fremfor en kort-kort en, selvom den er positiv - der skal guf på :mrgreen:

 

Ja, jeg kan også bedst li' en kritik med noget kød på. Øv med billederne, men hallen er ikke super til billeder.

 

Du giver ham bare ren lammefedt som supplement i foderet ;-)

 

Ja det er fedt, når der rent faktisk står noget i bedømmelsen, og ikke bare 4 stikord :5up:

 

Lammefedt lyder som en god idé, men måske går det ikke helt, da Nelsons mavse er lidt sart... Men jeg må prøve mig lidt frem. Jeg er dog ikke så ked af, at han er i slank form, hellere det end en fed vaps.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville i øvrigt også blowe mod pelsretningen på en berner når den skal tørre... for så at stryge den bagud med en Mason Pearson børste bagefter.

 

Det kunne da være at jeg skulle prøve at blowe vores finske lapphunde:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den er så magisk :lol:

 

 

 

Super, takker for råd :-D Hvad gør den der børste så speciel? Giver den sådan et helt specielt finish? Ja, det gør den vel :genert:

 

Har lige søgt og fandt den, den ligner umiddelbart en børste, jeg har i forvejen (den er dog en billig super markeds udgave til godt under 100kr.:oops: ). Min børste har så også sådan en "blød og tæt" side.

 

 

 

Kender jeg godt, det frisker teksten lidt op med billeder :mrgreen:

 

ja, den giver en speciel finish. Jeg synes ikke man kan sammenligne den med supermarkedsbørster, jeg har nogle stykker som jeg også bruger til mit eget hår, og den er uovertruffen. (synes jeg:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Blowing er vejen frem til hunde med lang pels.

 

I forhold til Nelson, så behøver du absolut ikke give ham fedekur. Hvis han stadig er junior - som jeg syntes at huske og kan læse ud af kritikken, så kommer fylden med alderen. Det handler ikke om fedt, men om muskelmasse, dybde og bredde. Du kan selvfølgelig give ham noget at vokse af. Men jeg ville, hvis det var mig, undlade at gøre det til reel fedeur.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, den giver en speciel finish. Jeg synes ikke man kan sammenligne den med supermarkedsbørster, jeg har nogle stykker som jeg også bruger til mit eget hår, og den er uovertruffen. (synes jeg:mrgreen:)

 

Okay - lol, bruger du en hundebørste til dit eget hår? :mrgreen: Nice. Men ok, den er jo faktisk også opbygget på samme måde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blowing er vejen frem til hunde med lang pels.

 

I forhold til Nelson, så behøver du absolut ikke give ham fedekur. Hvis han stadig er junior - som jeg syntes at huske og kan læse ud af kritikken, så kommer fylden med alderen. Det handler ikke om fedt, men om muskelmasse, dybde og bredde. Du kan selvfølgelig give ham noget at vokse af. Men jeg ville, hvis det var mig, undlade at gøre det til reel fedeur.

 

Jeg synes, han er fin som han er:lun:. Men han måtte gerne bare fylde lidt mere i landskabet. Jeg tror nu nok, der skal komme mere kød på ham med alderen, for hele hans væsen er også stadig meget hvalpet.

Men der var en hvalp med i går på 8 mdr, den vejede så 1 kg mere end Nelson. Den var rigtig pæn i størrelsen (imo), så det er ikke så meget det drejer sig om. Men ingen fedekur til drengen.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...