Gæst Vic :) Skrevet December 15, 2010 Rapporter Share Skrevet December 15, 2010 Hej Alle Jeg har nu haft min hund i tre år og, mine katte i seks. Kattene har ligesom overtaget første salen, hvor at Valdemar aldrig kommer op. Når kattene så endelig kommer ned, Sidder de bare. Og hvis de lægger sig i en sofa eller noget så er de MEGET andspændte! Man kan ikke rigtig hygge med dem nedenunder, og det er jo der vi er mest så de får ikke så meget opmærksomhed (nok, men vi vil jo gerne give dem mere). Mange hilsener Victoria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Hej AlleJeg har nu haft min hund i tre år og, mine katte i seks. Kattene har ligesom overtaget første salen, hvor at Valdemar aldrig kommer op. Når kattene så endelig kommer ned, Sidder de bare. Og hvis de lægger sig i en sofa eller noget så er de MEGET andspændte! Man kan ikke rigtig hygge med dem nedenunder, og det er jo der vi er mest så de får ikke så meget opmærksomhed (nok, men vi vil jo gerne give dem mere). Mange hilsener Victoria Har du overvejet/prøvet at sætte en feliway i stikkontakten nedenunder, så kattene kan få lidt mere tryghed? Hvis du ikke kender Feliway, så er det kunstige katte-feromoner, der udsender duften af 'glad kat', det virker i mange forskellige situationer, hvor katten ændrer adfærd. Vi mennesker kan ikke lugte det. Det fåes hos dyrlægen, velassorterede dyrehandlere såsom Maxizoo og på diverse netbutikker. Derudover så i stedet for at pylre om kattene, selvom du er ked af deres adfærdsændring, så ros dem og tilbyd dem leg, når de gør noget ønskværdigt, og leg med dem uden Valdemar. Det er jo vigtigt at kattene også opretholder deres privelegier, selvom der kommer en hund ind i huset. Har de et klatremiljø nedenunder, som de kan søge op i, hvis det er at Valdemar driller/fylder for meget. Det er klart at en kat ikke gider at være på gulvet med en hund i røven, katte sover og hviler meget mere end hunde, så de skal have et sted hvor de kan hvile i fred for hunden, det er nok derfor de søger ovenpå. Så for at alle kan hygge i samme rum så er det vigtigt at indretningen er tilpasset alles behov. Jeg er tilhænger af dem der går til loftet, da de ikke vælter under leg, og er mere lissom "et rigtigt træ", de er ikke kønne nej, men sikke en fornøjelse ens katte har af dem. Det er mine bud på hvad du kan gøre. Vi har 2 katte, og fik Victor vores papillon, da de var hhv. 3 og 4 år. Der har også været lidt af hvert, mest med at Victor ikke kunne lade kattene være når de sov i deres senge, og han hyrdede dem rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vic :) Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Tusind Tak! Det var mange super råd jeg lige fik Kattene har et ret godt klatre miljø, vil jeg sige. Men jeg tror at jeg skal en tur ud og købe sådan en duft af "glad kat", som du skrev om! Tak for hjælpen /Victoria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Jeg ville også være over hunden 100% når de er sammen. Hunden skal ikke have lov at få et kick af at jagte dem og kattene skal ikke have dårlige oplevelser med hunden og miste deres tillid. Ellers må du have snor på hunden om aftenen, når I sidder og slapper af foran tv/ pc eller i perioder have hunden i bur, når den f.eks sover eller den kan ligge derinde og slappe af med et tyggeben (selvfølgelig skal den være velstimuleret forinden). Så kattene kan få lov at komme trygt frem og gå rundt (også på gulvet). Jeg ville aldrig lade det være op til dem selv at finde ud af det. Jeg tror ikke på det skaber noget godt forhold (hunden fordriver bare kattene). :blink: Jeg kender ikke feliway (men har hørt godt om det). Mine katte elsker katnip og de har sådan nogle refill legetøj, som gør dem totalt lykkelige. Sådan et kunne du også give dem i stuen mens hunden er i bur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vic :) Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Tusind tak for hjælpen Kattene er allerede begyndt selv at komme ned og hygge med os! Fantastisk! Der skal gøres mere men det her er en super start Alle er glade ! /Victoria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts