Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst MorTilKatja

Jeg melder mig ud af gruppen derinde.. Ikke fordi jeg er enig i hans metoder, syntes bare der er så meget andet i mit liv der fylder, at jeg ikke lige har overskudet til at tænke på alt muligt andet :(

 

Men held og lykke med kampen imod hans metoder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette klip indholder pool og godbidder - men hunden er en lydfølsom lab

 

BTW - det er det længste klip jeg nogensinde har set med CM

Wow, ja det var jo straks noget helt andet end det han ellers plejer at gøre. Tør vi håbe på at han har "set lyset"..?

 

 

Klippet er her: Full Episodes - Dog Whisperer - National Geographic Channel Videos

 

Jeg har ikke selv set det endnu

Kommer ikke til nogen specifik video på dette link... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Wow, ja det var jo straks noget helt andet end det han ellers plejer at gøre. Tør vi håbe på at han har "set lyset"..?

 

 

 

Kommer ikke til nogen specifik video på dette link... :vedikke:

 

Du skal ind under "Fear" og derefter "Doggy Hydrophobia", men man får kun set problemet ikke Millan arbejde med hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu da tråden er ved at slutte, og jeg ikke orker at gå ind i hvert enkelt indlæg så får i lige denne lille takketale.

Jeg vil hermed takke alle jer (ingen nævnt, ingen glemt) for jeres utrættelige indsats ”mod” CM.. Hvis i ikke havde sendt mails, lavet facebook gruppe, været villige til at arrangere demonstration, og fundet links til diverse, osv., så er jeg sikker på at TV2 interviewet ville have set anderledes ud. Jeg ville bare ønske at ”i” også havde været i Sverige, så SKK måske ikke havde sat CM på som en anerkendt hundetræner på Gøteborg udstillingen.

Så hermed en stor tak fra en medløber, der ikke selv har gjort noget, men jeg håber vi ses til demonstrationen, jeg kommer, gerne iført fjellræv og lilla tørklæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke sætte links ind fordi jeg ikke har indlæg nok. (jeg prøver at komme op på antallet, men der er langt op, og derfor kommer der flere intetsigende indlæg fra mig)

Men prøv at gå ind på mydog med se tilsidst

 

Bare lav nogle mellemrum rundt om i adressen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke sætte links ind fordi jeg ikke har indlæg nok. (jeg prøver at komme op på antallet, men der er langt op, og derfor kommer der flere intetsigende indlæg fra mig)

Men prøv at gå ind på mydog med se tilsidst

 

Ta-daa!! MyDog ? MyDog

 

Ja, det er godt nok forfærdeligt at de inviterede ham dertil... Synes også den svenske kennelklubs udtalelse omkring Hr. Millan er under al kritik. Har prøvet at google lidt på reaktionerne i Sverige, men synes ikke rigtig jeg fandt noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

I Sverige er han desværre overordentlig populær. Har med dårlig mave måtte læse flere svenske FB venners opdateringer, hvor de er forfærdelig glade over at have fået billetter til hans shows...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ta-daa!! MyDog ? MyDog

 

Ja, det er godt nok forfærdeligt at de inviterede ham dertil... Synes også den svenske kennelklubs udtalelse omkring Hr. Millan er under al kritik. Har prøvet at google lidt på reaktionerne i Sverige, men synes ikke rigtig jeg fandt noget.

 

"hundepsykolog" er måske ikke en beskyttet titel i sverige:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det da en beskyttet titel i Danmark ??

 

"Psykologtitlen er en beskyttet titel.Både titlen "psykolog" og titlen "autoriseret psykolog" er beskyttet i Danmark. Det betyder, at det kun er personer, der har gennemført psykologuddannelsen, der må kalde sig og fungere som psykologer.

Titlen må heller ikke benyttes sammen med andre betegnelser, fx arbejds- og organisationspsykolog, børnepsykolog eller sportspsykolog, medmindre man er uddannet psykolog.

 

 

Titelbeskyttelsen er en anerkendelse og beskyttelse af psykologernes arbejde, og den beskytter borgernes interesser, idet de ved valget af en psykolog er sikret kvalificeret hjælp."

 

Fra: http://psykologforum.dk/da/Psykologens%20arbejde/Lovgivning/Titelbeskyttelse.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

"Psykologtitlen er en beskyttet titel.Både titlen "psykolog" og titlen "autoriseret psykolog" er beskyttet i Danmark. Det betyder, at det kun er personer, der har gennemført psykologuddannelsen, der må kalde sig og fungere som psykologer.

 

Titlen må heller ikke benyttes sammen med andre betegnelser, fx arbejds- og organisationspsykolog, børnepsykolog eller sportspsykolog, medmindre man er uddannet psykolog.

 

 

Titelbeskyttelsen er en anerkendelse og beskyttelse af psykologernes arbejde, og den beskytter borgernes interesser, idet de ved valget af en psykolog er sikret kvalificeret hjælp."

 

Fra: Titelbeskyttelse - Psykologer i Danmark

 

Det må så betyde, at man skal være uddannet menneske psykolog, for at man må bruge titlen Hundepsykolog.

Ganske fornuftigt, da det jo ofte er mennesket der skal "arbejdes" med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må så betyde, at man skal være uddannet menneske psykolog, for at man må bruge titlen Hundepsykolog.

Ganske fornuftigt, da det jo ofte er mennesket der skal "arbejdes" med.

 

Ja nemlig. Det er jo sjældent at en adfærds behandler arbejder særlig meget med hunden. Det er vigtigere at de kan lære ejeren hvordan vedkommende selv tackler sin hund og holder det man har lært ved lige i hverdagen. Og så kan man jo være nok så klog på hunde adfærd, hvis man ikke fatter at forklare det så ejeren forstår det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jesper Poulsen

Det er jo dejligt at så mange mennesker er i stand til at blive godkendt som hundepsykolog , det giver måske en hvis sikkerhed, men en person som jeg der har arbejdet med flere racer - dog mest jagthunde og brugs-hunde, i mere end 2o år, og da jeg haft held ned mine hunde til at gennemføre træning og opnå flotte resultater og samtidig har jeg været en efter træner - har da også en rimelig baggrund til at kunne af-hjælpe evt forskellige problemer mellem hund og ejer - hvilket er oftest problemet - så hvis nogen har problemer med hunden - eller hunden har problemer med ejeren, vil jeg da gerne prøve at hjælpe - gratis.

Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Kun Lone Greva i DK må rigtig kalde sig hundepsykolog. Men andre gør det, sandt nok, uden at ha' ret til det. Bl.a. derfor skal man sq ha' øjnene med sig. På din søgning kommer vistnok alt muligt "hund" med, bl.a hundemassør...

 

What she said :5up:

 

Jeg kan halvvejs acceptere, at en adfærdsbehandler, som er uddannet, har taget kurser m.v. kalder sig hundepsykolog.

 

Men jeg står helt af, når folk, som alene baserer sig på sin egen erfaring og ikke har været på et eneste kursus (og sikkert ikke har læst en eneste bog om hundeadfærd) kalder sig for hundepsykolog.

Link til indlæg
Del på andre sites

What she said :5up:

 

Jeg kan halvvejs acceptere, at en adfærdsbehandler, som er uddannet, har taget kurser m.v. kalder sig hundepsykolog.

 

Men jeg står helt af, når folk, som alene baserer sig på sin egen erfaring og ikke har været på et eneste kursus (og sikkert ikke har læst en eneste bog om hundeadfærd) kalder sig for hundepsykolog.

 

Jeg synes det virker helt overdrevent, at en person skal være uddannet menneske psykolog, for at måtte bruge titlen hundepsykolog, selvom jeg godt kan se fordelen.

Men fordi reglen er så åbenlys forkert, tror jeg heller ikke mange overholder den.

Sådan har vi danskere det jo med regler, vi ikke finder rimelige, dem overholder vi så bare ikke. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...