Hop til indhold

Julekonfekt.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Kæresten og jeg har fået til opgave at stå for julekonfekten iår.

Og jeg har altså aldriiiiig før prøvet at lave konfekt :shock:.

Vi har købt smeltechokolade, marcipan og nougat, men hvad så derfra?

Og ja.. hvordan gør man :oops: - synes det er lidt kedeligt kun at lave firkanter med nougat og marcipan.

 

Har i nogle spændende "opskrifter", og ja ved godt google.dk findes ;-) - men nu ville jeg lige høre alle jer seje husmødre og fædre om råd først :-D.

 

Og hvornår kan vi begynde at lave det? Kan det godt tåle at ligge i køleskabet i ca. 2 dage? eller :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Marcipan og nougat kan aldrig blive kedeligt sammen... uanset formen eller mangel på samme :vedikke:

 

Holdbarhed...bum bum bum - vores køleskab er usandsynlig dårlig til at opbevare konfekt i, så her i huset holder det ikke længe :genert:

 

Har dog hørt, at det i andre køleskabe kan holde sig snildt i flere uger - det er så ikke steder vi kommer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Marcipan og nougat kan aldrig blive kedeligt sammen... uanset formen eller mangel på samme :vedikke:

 

Holdbarhed...bum bum bum - vores køleskab er usandsynlig dårlig til at opbevare konfekt i, så her i huset holder det ikke længe :genert:

 

Har dog hørt, at det i andre køleskabe kan holde sig snildt i flere uger - det er så ikke steder vi kommer :engel:

 

Er ikke til nogen af delene :-D.

Men tænkte om der evt er noget krymmel, nødder eller sådan noget man kan bruge? :genert:

 

- Hahah, tænker du på klamme resturanter? :blink::lol:.

- Ej har bare ikke tid til at lave det den. 24 december, da jeg skal på arbejde :damn:. og den 23 skal jeg til juletamtam hos svigerfamilien.

Så er dte klamt at lave det den. 22 om aftenen? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke til nogen af delene :-D.

Men tænkte om der evt er noget krymmel, nødder eller sådan noget man kan bruge? :genert:

 

- Hahah, tænker du på klamme resturanter? :blink::lol:.

- Ej har bare ikke tid til at lave det den. 24 december, da jeg skal på arbejde :damn:. og den 23 skal jeg til juletamtam hos svigerfamilien.

Så er dte klamt at lave det den. 22 om aftenen? :vedikke:

Det kan sagtens holde sig, hvis altså ikke I når at spise det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Er ikke til nogen af delene :-D.

Men tænkte om der evt er noget krymmel, nødder eller sådan noget man kan bruge? :genert:

 

- Hahah, tænker du på klamme resturanter? :blink::lol:.

- Ej har bare ikke tid til at lave det den. 24 december, da jeg skal på arbejde :damn:. og den 23 skal jeg til juletamtam hos svigerfamilien.

Så er dte klamt at lave det den. 22 om aftenen? :vedikke:

 

Krymmel og nødder kommer man kun på for, at genere andre... nødderne kan godt nok spyttes ud, men det der krymmel er noget fanden har opfundet... især de der blå violer :badr:

 

Nej tænkte ikke på klamme restauranter - marcipan og nougat kan holde sig længe på køl... forudsat at det er lavet med rene hænder og en god køkkenhygiejne.

Problemet her i huset er, at vi æder det :genert:

 

Skal det bruges indenfor en uges tid, så lad være med at komme det på køl, hvis du overtrækker det med chokolade... det kan godt gøre chokoladen grim.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens holde sig, hvis altså ikke I når at spise det :mrgreen:

 

Jge kan ikke lide marcipan eller nou´gat :engel:. Så må holde øje med hund og kæreste :lol:

 

Krymmel og nødder kommer man kun på for, at genere andre... nødderne kan godt nok spyttes ud, men det der krymmel er noget fanden har opfundet... især de der blå violer :badr:

 

Nej tænkte ikke på klamme restauranter - marcipan og nougat kan holde sig længe på køl... forudsat at det er lavet med rene hænder og en god køkkenhygiejne.

Problemet her i huset er, at vi æder det :genert:

 

Skal det bruges indenfor en uges tid, så lad være med at komme det på køl, hvis du overtrækker det med chokolade... det kan godt gøre chokoladen grim.

 

Haha :-D, Herhjemme vasker vi aldrig hænder, og vasker faktisk heller aldrig op ;-):-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det der standard "nougat og marcipan der er formet", så laver vi altid popcorn i chokolade og guldkorn i chokolade.

 

Man tager en pose smeltechokolade og en pakke nougat og smelter sammen.. Så kommer man popcorn ned i så det er godt dækket og så op i de små forme (de minder om muffin-forme, bare i små). Og det samme med guldkorn (der skal selvfølgelig mere end ét guldkorn i hver ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det der standard "nougat og marcipan der er formet", så laver vi altid popcorn i chokolade og guldkorn i chokolade.

 

Man tager en pose smeltechokolade og en pakke nougat og smelter sammen.. Så kommer man popcorn ned i så det er godt dækket og så op i de små forme (de minder om muffin-forme, bare i små). Og det samme med guldkorn (der skal selvfølgelig mere end ét guldkorn i hver ;-))

 

Smelter det i vandbad eller direkte i gryden? :-D.

Mnnh kan man ikke også lave det der chokolade noget med cornflakes? :engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahha, det ender med jeg tager diverse chips og kager og dypper dem i chokolade :klap:.

 

'Værsøgo', daniellas specialiteter :-)

Do it :mrgreen: Er heller ikke super fan af marcipan/nougat klatter :lol: Mor og jeg besluttede os sidste år, for at vi skulle da lige lave noget konfekt. Efter 10 minutter var jeg ved at dø af kedsomhed og lortet blev aldrig spist op :genert::stupid:

 

Marcipan skal bruges til kransekage og nougat skal bare gå væk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smelter det i vandbad eller direkte i gryden? :-D.

Mnnh kan man ikke også lave det der chokolade noget med cornflakes? :engel::lol:

 

Det bestemmer man selv, jeg er mest til vandbad, synes det er lettest at styre. Min mor smelter altid bare direkte i gryden. Smag og behag :-)

Jo, det kan man godt. I år fik jeg en idé om, at peanuts måske også kunne være godt, men jeg har ikke lige fået afprøvet endnu

Link til indlæg
Del på andre sites

Do it :mrgreen: Er heller ikke super fan af marcipan/nougat klatter :lol: Mor og jeg besluttede os sidste år, for at vi skulle da lige lave noget konfekt. Efter 10 minutter var jeg ved at dø af kedsomhed og lortet blev aldrig spist op :genert::stupid:

 

Marcipan skal bruges til kransekage og nougat skal bare gå væk :mrgreen:

 

Jeg synes heller ikke at det er godt :lol:.

Men alle andre i min familie æder det med velbehag, men tror da jeg skal forsøge mig med saltstænger, popcorn, cornflakes osv :lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...