Gæst spix Skrevet December 17, 2010 Rapporter Share Skrevet December 17, 2010 Jeg har prøvet nogle forskellige seler- den der giver bedst bevægelsesfrihed sidder i et V på brystkassen og runder både mave og hoved. Og kan spændes ind på begge sider af hunden. Men men men, ligegyldig hvilken sele jeg bruger kan glider de rundt i løbet af en tur. Det er irriterende at den ryggen hænger på den ene side. Men bugstykket er spændt så stramt som jeg finder det forsvarligt- og selen er prøvet i forretningen så størrelsen er rigtigt. Er der nogen der har et tip til problemet ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Kan du måske tage et billede? Jeg har lidt svært ved at forestille mig hvad du mener. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Jeg oplevede/oplever det samme med forskellige seler, undtagen Hurttas og wolfsong (model norge) hvor ringen til linen sidder i et helt stykke over ryggen, ligesom et slags håndtag. Derfor sværger jeg til en af de seler og har efter mangle prøvelser m. forskl. seler, Hurtta pro selen til mitte (den der ikke går ned mellem forbenene).. http://www.hurtta.dk/dk/produkter/pro/pro_seler.htm http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp=3402 Dem der bruger K9 seler siger de heller ikke glider rundt, i hvertfald dem jeg har snakket med. http://dogsfirst.dk/shop/k9-julius-seler-30c1.html Så jeg har egentlig ikke noget tip, for jeg opgave efter at have købt den ene sele efter den anden i forskl. mærker, typer osv og sværger som sagt nu kun til en af de to øverste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 hutta og norgeselen har det problem at de går på tværs af brystkassen- det betyder at når hunden virkelig skal strække ud- eller trække at der sidder en rem som arbejder imod de store brystmusker. x selen er langt bedre for hunden - og jeg har været i havdrup og tale med hende fra kenjan- og det er den sele, jeg bruger(vidste bare ikke hvad den hed) buddhas samojede har en på- på hendes avatar magen til min. Men den glider altså rundt på min hund. Jeg har nu købt tre seler (fire med sikkerhedsselen) heldigvis var det kun huttaselen som var relativ dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 hutta og norgeselen har det problem at de går på tværs af brystkassen- det betyder at når hunden virkelig skal strække ud- eller trække at der sidder en rem som arbejder imod de store brystmusker.x selen er langt bedre for hunden - og jeg har været i havdrup og tale med hende fra kenjan- og det er den sele, jeg bruger(vidste bare ikke hvad den hed) buddhas samojede har en på- på hendes avatar magen til min. Men den glider altså rundt på min hund. Jeg har nu købt tre seler (fire med sikkerhedsselen) heldigvis var det kun huttaselen som var relativ dyr. Selen på min avatar er en træksele, altså en rigtig en der går ned af kroppen. Men ellers bruger vi Hurrta's y-sele, den rutcher en smule, men ikke særlig langt, og så Hunter elglædersele (som sidder tværs over brystbenet og som har håndtag som Karina osse skriver), vi skifter mellem de 2 da der er noget om, at trykket som sidstnævnte giver, ikke er vildt godt for en hund der gror. Ved ikke om du mener trække som i hunden trækker på en gåtur, men hvis du mener træk som i rigtig træk, så køb en rigtig træksele, hverken y eller x seler gør det de rigtige gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 ok så lad mig omformulerer det- min går i samme v på brystkassen, som din- og jeg tror det er den samme. Jeg mener træk til rigtigt træk - men da han slet ikke er gammel nok til at trække- handler det selvfølgelig mest om at give ham optimal bevægelsesfrihed - og hutta går på tværs af de store brystmusker-så den vil jeg ikke bruge. Han løber for det meste fri på ture- og det er derfor det undrer mig at den glider- selen- jeg kunne forstå det hvis der sad en snor og trak. Jeg glæder mig til at købe en lædersele når han er udvokset ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 ok så lad mig omformulerer det- min går i samme v på brystkassen, som din- og jeg tror det er den samme. Jeg mener træk til rigtigt træk - men da han slet ikke er gammel nok til at trække- handler det selvfølgelig mest om at give ham optimal bevægelsesfrihed - og hutta går på tværs af de store brystmusker-så den vil jeg ikke bruge. Han løber for det meste fri på ture- og det er derfor det undrer mig at den glider- selen- jeg kunne forstå det hvis der sad en snor og trak. Jeg glæder mig til at købe en lædersele når han er udvokset ) Ok, men den på min avatar er samme stil foran som den der hurrta y-sele, og den sidder i hvert fald perfekt på Motor. Hans bryst gør osse, at visse seler sidder mega mærkeligt, alle andre y-seler end ovennævnte har altid sat sig skævt fordi hans hanebryst stikker ud. Jeg aner ikke hvad x-sele er. Læder er ikke så godt til træksele.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 hvor stramt spænder du din sele? Nej læderselen er til gåture og sådan og et rent forfængelighedsprojekt - jeg er bare for nærig til at købe den før han er udvokset og før vi har fundet en der kan sidde på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 hvor stramt spænder du din sele? Nej læderselen er til gåture og sådan og et rent forfængelighedsprojekt - jeg er bare for nærig til at købe den før han er udvokset og før vi har fundet en der kan sidde på ham. Den sidder hmm, 4 cm bag forbenene, vil jeg gætte på? Og så sidder den godt til men jeg kan godt få en flad hånd under, men vist ikke mere. Forestil dig en bh, selen skal egentlig sidde til på samme måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 måske er problemet at han vokser så meget og det hele ændre sig konstant.......jeg ved det ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Den sidder hmm, 4 cm bag forbenene, vil jeg gætte på? Og så sidder den godt til men jeg kan godt få en flad hånd under, men vist ikke mere. Forestil dig en bh, selen skal egentlig sidde til på samme måde. nå ok- det kunne være det hjalp- jeg kan spænde den lidt kortere - så den sidder lidt tættere på forbenene,min sidder nok noget længere bagud.- det kan jeg prøve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 ok så lad mig omformulerer det- min går i samme v på brystkassen, som din- og jeg tror det er den samme. Jeg mener træk til rigtigt træk - men da han slet ikke er gammel nok til at trække- handler det selvfølgelig mest om at give ham optimal bevægelsesfrihed - og hutta går på tværs af de store brystmusker-så den vil jeg ikke bruge. Han løber for det meste fri på ture- og det er derfor det undrer mig at den glider- selen- jeg kunne forstå det hvis der sad en snor og trak. Jeg glæder mig til at købe en lædersele når han er udvokset ) Okay havde jeg tænkt mig om og husket hans alder, ville jeg heller aldrig have skrevet andet end at du ikke må bruge de seler jeg bruger - de er kun til hunde der er færdig udvokset, som i også er inde på :blink: Jeg svarede bare ud fra, at du beskrev en problem stilling med seler der drejede rundt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Charles bruger Hurtta Y sele, og den glider ikke rundt? Den sidder til, men ikke ret stramt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts