Hop til indhold

Erfaring med Hurtta Pro Fleece Overall

Gæst Mariann
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige bestilt dette på nettet - til den lille frossenpind herhjemme:hjerte:

Nogle erfaringer med skidtet??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den samme til min lille yorki og jeg er rigtig glad for den.

Den er perfekt til det vejr vi har lige nu altså frost og sne. Den er jo ikke vandtæt men tænker, at hvis det regner så er der plusgrader og derfor ikke nødvendigt med heldragt.

My er ikke voldsom begejstret for, at få den på, men når vi først er ude at gå, glemmer hun alt om hun har den på.

Idag gik vi 45 min i skoven i -7 gr og da vi kom hen til bilen og hun fik dragten af var hun helt varm og tør. Sidste år, hvor hun kun havde dækken på, havde jeg altid en varm taske med til hende når vi var på længere ture og efter 10-20 min var hun nød til, at komme i taske fordi hun rystede helt vildt.

Eneste minus er, at den lige lovlig åben på maven da den jo også skal kunne bruges af hanhunde.

Håber du bliver glad for din og du har fået bestilt den rigtige størrelse.... først tredje gang lykkedes det for mig og det er altså både dyrt og besværligt med det senden frem og tilbage:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har den, men hun vil ikke bevæge sig i den (det er så også ligegyldigt for den skal kun bruges i bilen, da hun altid er med rundt). Jeg synes også det var svært at finde den rette størrelse. Jeg havde faktisk opgivet, men mødte tilfældigvis én der havde samme størrelse hund som min til træning og så fik jeg lov at prøve hendes på Smilla.

Den er god og sidder godt til (også neden under maven, hvor der er noget elastik så den slutter helt tæt til :5up:). Eneste minus er de meget stramme machetter, har overvejet at klippe dem af på forpoterne, så den bliver lidt lettere at få på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har den, men hun vil ikke bevæge sig i den (det er så også ligegyldigt for den skal kun bruges i bilen, da hun altid er med rundt). Jeg synes også det var svært at finde den rette størrelse. Jeg havde faktisk opgivet, men mødte tilfældigvis én der havde samme størrelse hund som min til træning og så fik jeg lov at prøve hendes på Smilla.

Den er god og sidder godt til (også neden under maven, hvor der er noget elastik så den slutter helt tæt til :5up:). Eneste minus er de meget stramme machetter, har overvejet at klippe dem af på forpoterne, så den bliver lidt lettere at få på.

Ja, elastikken gør, at den slutter ret godt til og jeg har ikke oplevet at der kommer sne ind på maven, men den kunne sagtens gå længere ned på maven uden, at det ville give My problemer med, at tisse.

Mht til manchetterne kan jeg anbefale, at bruge samme metode, som når man giver babyer flyverdragter på. Hold ærmet/benet åbent med et par fingre mens du putter benet igennem så går det ganske let:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at få nogle tips.:-D

Har forsøgt at måle ham så godt som muligt, men nu må vi se, når den kommer. Han kommer nok også til at vokse ud af den før eller siden.

Den skal primært bruges til træning i hal uden varme - så det betyder ikke så meget med vandtæthed, tror jeg.

Sidst vi var til træning var det minus 10 grader. Efter 20 min kunne staklen ikke længere.

Har I prøvet den med den der regnjakke over??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, elastikken gør, at den slutter ret godt til og jeg har ikke oplevet at der kommer sne ind på maven, men den kunne sagtens gå længere ned på maven uden, at det ville give My problemer med, at tisse.

Mht til manchetterne kan jeg anbefale, at bruge samme metode, som når man giver babyer flyverdragter på. Hold ærmet/benet åbent med et par fingre mens du putter benet igennem så går det ganske let:-D

Ja, den metode er god. Men stadigvæk, så skal jeg jo både have hendes pote + 2 af mine pølsefingre igennem. :genert:

Du har ret, det var fint, hvis den gik endnu længere ned. Specielt, når man har hunhund. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har forsøgt at måle ham så godt som muligt, men nu må vi se, når den kommer. Han kommer nok også til at vokse ud af den før eller siden.

Den skal primært bruges til træning i hal uden varme - så det betyder ikke så meget med vandtæthed, tror jeg.

Sidst vi var til træning var det minus 10 grader. Efter 20 min kunne staklen ikke længere.

Nej, ikke jeg (du mener den der, der kan knappes udenpå?).

Hvis han er sådan en frossenpind bliver han sikkert glad for dragten. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det bliver for voldsomt til så lille en hund som min, men det ser ud til at være en smart løsning. Hvis i kun træner indenfor i hal ville jeg istedet give en lille uldtrøje under fleecen, det er der god plads til.

My og jeg stoppede også til træning fordi hun frøs helt forfærdeligt:cry: selvom det også var i hal. Det var dog før hun fik sin fleecedragt, så hun havde kun dækken på.

Kan anbefale dig at medbringe en rest gulvtæppe din hund kan sidde på til sit og dæk øvelserne og når i er i ro. Det isolere meget bedre for kulden nedefra en et alm. tæppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det bliver for voldsomt til så lille en hund som min, men det ser ud til at være en smart løsning. Hvis i kun træner indenfor i hal ville jeg istedet give en lille uldtrøje under fleecen, det er der god plads til.

My og jeg stoppede også til træning fordi hun frøs helt forfærdeligt:cry: selvom det også var i hal. Det var dog før hun fik sin fleecedragt, så hun havde kun dækken på.

Kan anbefale dig at medbringe en rest gulvtæppe din hund kan sidde på til sit og dæk øvelserne og når i er i ro. Det isolere meget bedre for kulden nedefra en et alm. tæppe.

Grunden til, at jeg har valgt overall er, at han fryser sine ben. Hans bagkoder bliver iskolde, og set gør ondt på ham. Han bruger nemlig ellers bare et 'normalt' dækken.

Så kom overall'en med posten i går, og var desværre for stor :damn:

Så nu har jeg bestil nummeret mindre - og håber på det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:Så er overall'en kommet i brug.

Skipper er rigtig glad for den!! Han ser lidt tosset ud i den, og det er lidt bøvlet at give ham den på, men udover det, er den bare perfekt.:banan:

Fik i øvrigt en rigtig god service hos Alt Til Hund og Kat!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites