Gæst RikkeP Skrevet December 20, 2010 Rapporter Share Skrevet December 20, 2010 Leica er en 6 mdt gammel Schæfer tæve... Hun får rigeligt motion og bliver aktiveret som hun skal. Hun går sammen med vores 2 år gammel kastereret Golden han og de sover også sammen om natten ude i gangen... Om aftenen bliver hun luftet, og derefter lagt i seng, sammen med Pepsi. Hver morgen jeg så henter dem har hun ødelagt endnu et stykke af vores væg. I starten bed hun hul, men nu er hullet blevet så dybt at hun istedet for kradser i det med poterne.. Jeg har købt noget i en hestehanden der hedder Bid Stop, og det smager ganske forfærteligt men det stoppede hende ikke... Der kom så et tykt lag sennup på men også uden effekt.. Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre nu, for der er snart ikke mere væg tilbage... Nogle foreslag ??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Ja, sov sammen med hundene.... Gør hun det også når hun efterlades om dagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Ja, sov sammen med hundene.... Gør hun det også når hun efterlades om dagen? Nogle gange men slet ikke hver gang... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Hej, Jeg tænker, at det kan være en dårlig vane. Ham af min havde også en periode, hvor ham bed og kradsede i tapetet. Heldigvis om dagen så vi kunne sige nej og aflede ham;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Altså ..... Jeg ville gerne vedlægge et billede af min hunds omrenovering af vores gang:D Han er af den opfattelse, at bad/toilet og gang skal være et åbent plan. Jeg ved, det er pga kedsomhed og "mor-syge", han bider i væggen. Han bliver rigeligt motioneret og aktiveret, men har han først sat sig i hovedet, at han keder sig...... Så er der ikke noget at gøre. Han er 1½ år nu og tager fra tid til anden en tur i væggen. Jeg har smurt ALT på fra a-z, men intet hjælper. Jeg så for laaaang tid siden, et oplæg i hvalpeforum, hvor andre havde samme problem. De satte simpelthen et webcam op, og kunne således holde øje med ham, når de var på job og "skælde ud" via mikrofonen:D Måske et forsøg værd. Held og lykke med afvænningen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Indy havde virkelig smag for pudset under tapeten på et tidspunkt ca i den alder... Jeg gjorde ikke rigtig noget, ventede bare på at det gik over Gangen så forfærdelig ud! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Mange tak for jeres svar At sove sammen med hundene er ikke en mulighed da jeg pt også har "sove problemer" med min 4 årige datter... Kameraet er en super ide men jeg sover jo så kan ikke se det, og det er kun når hun er alene (uden mennesker) hun gør det.. jeg håber det går over men er bange for at hun snart piller skabene ned, for de sidder i den væg. At gøre hende mere træt inden hun kommer i seng er heller ikke muligt, for hun er færdig når hun bliver lagt i gangen :genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Nogle gange men slet ikke hver gang... Så er næste spørgsmål: HVor længe er hun i gangen om dagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Så er næste spørgsmål: HVor længe er hun i gangen om dagen? Hun kommer derud ca kl 23-24 når manden går i seng og kommer ud kl 6 når jeg står op... Om dagen er hun derude max 1½-2 timer imens jeg er ude og handle men det er slet ikke hver dag det sker... ( jeg går hjemme) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Du må se i øjnene at din unghund har et problem og dette skal hun have hjælp til at løse. Ved du om hun piber også? Når hun skal være alene er det vigtigt at hun efter aktivitet falder helt til ro før hun forlades. Ellers kører stresshormonerne rundt i kroppen på hende og kræver fysisk aktivitet. Har du tænkt over at sætte et børnegitter i døren og herefter træne hende i at være i gangen gradvist længere tid i dagtimerne? Du kan give hende hendes tyggeben og gnaveknogler derude, så stedet bliver lig med ro og hygge. Hun skal være træt og afbalanceret forud for alenetræningen ellers går det galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 HUn piver ikke... jeg tog hende i det i morges og jeg tror også at hun gør det af kedsomhed ... Hun får skæld ud når jeg tager hende i det og jeg kan se på hende at hun ved den er gal.. Hun har tyggeben, pibedyr og en bamse derude og hun er jo ikke alene for min Golden sover ved hende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Jeg tror, at det er meget almindeligt, unge schæferhunde splitter alting ad. Vores har gjort det, men det er blevet bedre. De er nu 2½ og 1½ år. Den ældste ødelægger sjældent noget nu, men vi skal stadigvæk passe på med, hvad vi lægger fra os. Den yngste er værre, men han er dog blevet bedre. Han var storslem som hvalp. Han har en plasticbalje, som han leger med, når han vågner om morgenen. Man kan også give hunden en papkasse og komme f.eks. grene fra frugttræer i. så har hunden noget at gnave i og splitte ad, og det går ikke udover væggen. Det er uskadeligt for hunden, men selvfølgelig sviner det. Vi træner sammen med andre schæferfolk, og de har alle det problem. Schæferhunde er krævende. Vi har også en collie, han har aldrig ødelagt noget. Der er meget forskel på racer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Mine forældres hund fjernede bogstaveligt talt al tapeten i gangen da han var de der 4-8 mdr, mener jeg. Han gjorte det når han var alene, højst sandsynligt fordi han kede sig. De lod ham fjerne det, og malede derefter væggene. Siden da er han stoppet. Men det var højst sandsynligt for at aktivere sig selv. Han var ligeledes glad for at flå toiletpapirs ruller i en mio. stykker. Men det gik over Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 HUn piver ikke... jeg tog hende i det i morges og jeg tror også at hun gør det af kedsomhed ... Hun får skæld ud når jeg tager hende i det og jeg kan se på hende at hun ved den er gal.. Hun har tyggeben, pibedyr og en bamse derude og hun er jo ikke alene for min Golden sover ved hende.. Det rimer ikke med at hun er færdig når du lægger hende i gangen - at hun gør det af kedsomhed Hvis hun er mentalt og fysisk vel brugt vil hun sove - eller desperat give udtryk for at hun ikke kan lide at være i gangen. Hun vil ikke destruere af kedsomhed.. Det der er vigtigt at forholde sig til her er Leicas følelse og holdning til at blive lukket inde, for det er det der skal ændres, hvis der skal komme et godt slutresultat ud af det Set i lyset af dette er det ligegyldigt at den ældre hund er til stede for den giver åbenbart ikke Leica, det hun har brug for i situationen. Når vi skælder vore hunde ud reagerer de ved at se "skyldige" eller "flove" ud, men dette er ikke dårlig samvittighed det er deres sprogmæssige måde at holde lav profil på - bede den sinalerne sendes til om at fare mindre kraftigt frem. Så hun ved den er gal, altså at du er vred og det er denne vrede hun reagerer på. Dette hænger langt fra sammen med at hun ved HUN har gjort noget galt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Hvis det så bare var tapetet men det er væggen hun ødelægger... Jeg har som skrevet lagt alt muligt ud til hende men ingenting er så spændende som væggen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Mine forældres hund fjernede bogstaveligt talt al tapeten i gangen da han var de der 4-8 mdr, mener jeg. Han gjorte det når han var alene, højst sandsynligt fordi han kede sig. De lod ham fjerne det, og malede derefter væggene. Siden da er han stoppet. Men det var højst sandsynligt for at aktivere sig selv. Han var ligeledes glad for at flå toiletpapirs ruller i en mio. stykker. Men det gik over Hvad bygger du konklusionen, at han destruerede pga, kedsomhed, på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Jeg tænker lidt om der er nogen særlig grund til at hundene ikke har adgang til soveværelset? (Altså gulvet) Ganske vist er du hjemmegående, men går ud fra du har andre foretagener i løbet af dagen end at underholde hundene hele tiden.. Måske vil hun bare gerne være tæt på dig i sove situationen... Min hund sover LIGE nede foran sengen og går i løbet af natten ud i gangen (han sover lidt over det hele). Men det er ham der vælger at gå ud, ikke mig der afskære ham fra at være i nærheden af mig.. Jeg vil ikke lade min hund være alene 8 timer i løbet af dagen, for så at være alene 7-8timer i løbet af natten også... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 20, 2010 Rapporter Share Besvaret December 20, 2010 Jeg tænker lidt om der er nogen særlig grund til at hundene ikke har adgang til soveværelset? (Altså gulvet) Ganske vist er du hjemmegående, men går ud fra du har andre foretagener i løbet af dagen end at underholde hundene hele tiden.. Måske vil hun bare gerne være tæt på dig i sove situationen... Min hund sover LIGE nede foran sengen og går i løbet af natten ud i gangen (han sover lidt over det hele). Men det er ham der vælger at gå ud, ikke mig der afskære ham fra at være i nærheden af mig.. Jeg vil ikke lade min hund være alene 8 timer i løbet af dagen, for så at være alene 7-8timer i løbet af natten også... De sover i gangen fordi vores soveværelse er forbudt område for hunde... Vi har haft en 4 hunde før hende og de har alle lært, at gangen er deres soveværelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Men hvorfor forbudt?? Som sagt kan det være at hun har behov for an tættere kontakt end de andre hunde i har haft... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Hun kommer derud ca kl 23-24 når manden går i seng og kommer ud kl 6 når jeg står op... Om dagen er hun derude max 1½-2 timer imens jeg er ude og handle men det er slet ikke hver dag det sker... ( jeg går hjemme) Hvor lang tid kan hun være alene :hmm: Jeg er på linie med Ninjamor, for hvis hun ikke har lært at være alene mere end 1½-2 timer ad gangen, så er 7 timer hver nat altså meget længe uanset selskab af anden hund eller ej At optage på video vil være en god ting så kan du i løbet af dagen se, hvornår hun begynder at bide i væggen, og så sætte ind med (alenehjemme)træning derfra, gerne kombineret med noget mere (hjerne)aktivering, fodersøg o.lign. Jeg har jo selv en i den grad krudt i r*ven schæfertøs, og hun har 7-9-13 aldrig splittet noget ad i den nævnte grad ej heller om natten .... heller ikke selvom hun har været alene i løbet af dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Tak for jeres svar I går var jeg ude og få ordnet de sidste til jule og hun var alene i gangen i 5 timer... Da jeg kommer hjem, har hun slet ikke rørt væggen Jeg snakkede med en som havde haft det samme problem med sin Rottweiler og hun blev dengang anbefalet af en hundetræner at komme hunden i transportburet om natten... Jeg syntes bare det er længe Leica skal være "spæret inde " og ikke kunne røre sig... så hellere en væg mindre. Jeg håber det er unghunde narrestreger og at hun stopper af sig selv, men det vil nok være den nemme løsning :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Må jeg spørge hvorfor du spørger om råd herinde, når du tydeligvis ikke vil acceptere svarene? Din hvalp har et problem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Jeg vil meget gerne tage imod jeres råd... Og læser dem også med stor interresse Jeg skrev at jeg håbede på at det var unghunde ballade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 du skal tænke på, at hun er ALENE hver nat i 7 timer, og når du smutter ned og handler i fx 2 timer, så forlader du hende IGEN (set med hendes øjne). Når man går hjemme, som jeg også gør, skal man huske at øve-alene-hjemme alligevel, som fx forslået med børnegitter ol, selvstændighedsøvelser mm. Håber at jeres væg snart får fred:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret December 24, 2010 Rapporter Share Besvaret December 24, 2010 Min gjorde det også da han var yngre.. Han gik sammen med vores gamle tæve. Hun har altid bare sovet når hun var alene, og Cody var en slubbert med krudt i måsen. Vi tror at han gejlede sig selv helt op i forsøget på at få hende til at lege, og når hun ikke gad, gik det ud over væggen i stedet. Det stoppede fra den ene dag til den anden, da den gamle blev syg om måtte aflives. Han har ikke siden den dag, bidt i nogen vægge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts