Hop til indhold

Hund og kat

Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet tilbudt en sød kattekilling på 4,5 måned, alm huskat - eller rettere den er hjemløs. Valget er selvfølgelig at sende den på et internat, den behøves ikke at blive aflivet- hvis jeg siger nej.

Men jeg aner ikke noget om katte. Kan man få det til at lykkedes med sin hund og i givet fald hvordan?

Katten skal være udekat,hvis jeg tager den til mig. Den kan godt få en kattelem i kælderdøren og må gerne komme ind og hygge og spise- men den skal være i haven,besørge og lege der mv. Jeg gider ikke kattebakker og den slags.

Men min hvalp- nu på 7 måneder er ret livlig og stor- og jeg tænker lidt om det kan lade sig gøre uden katten lider overlast eller møblerne smadres. Min hund har været sammen med kat de første 8 uger af sit liv- et faktum han ser ud til at have glemt- big time.

Nogen bud på hvordan man gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen bud på hvordan - men Bamse (min kat på godt et år) elsker når der kommer vilde hvalpe på besøg, når veninden kommer står Bamse klar og han slås vildt og voldsomt med Ella (hvalp 10 måneder).

Det lyder dejligt, så ville Bamse knuselske min hvalp-:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mors tilløber-kat vil ikke ud de her dage, hvor det er rigtig rigtig koldt, så hun har sørme brugt kattebakke, selvom hun aldrig har set en sådan før (jeg satte den op, da jeg skulle passe hende i en uges tid tidligere på måneden)

Og hun har altid været udekat.. Så i teorien kan du, men om det holder i længden ved jeg ikke.. Ikke hvis disse frostgrader fortsøtter

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes temmelig mange artikler om sammenføring af hund og kat ved en simpel søgning på google, der er feks. denne her med gode råd Ny katteejer og denne her om selve sammenføringenInges Kattehjem

Hvis det var mig, ville jeg vælge at have en kattebakke stående i kælderen især her i starten plus at det jo er hamrende koldt udenfor...

Da vi skulle sammenføre hund og kat, havde vi et værelse til katten, hvor hunden ikke kunne komme ind, men hvor de kunne se hinanden og langsomt vænne sig til hinanden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu havde jeg voksen kat og fik hvalp hjem, men jeg satte simpelthen hunden på gulvet og katten boede mere eller mindre oppe på køkkenskabene (selv-valgt)..

Jeg satte børnegitre i alle døråbningern og så var det kattens valg at nærme sig hunden..

Jeg var ikke så diplomatisk:oops: Luna var også vant til kat, hvor hun kom fra, så måske det også har hjulpet..

Link til indlæg
Del på andre sites