Gæst jessie-james Skrevet December 25, 2010 Rapporter Share Skrevet December 25, 2010 Vi har en broholmer/dopermann blanding på 10år, som har fået "lidt" problemer med maven. Han er altid helt legetosset i sneen, men igår aften begyndte han at kaste op et par gange og så kom der blod i hans urin 1 gang og nu er det kun vand der kommer ud af "numsen". Han ligger og brummer mens man kan se maven arbejder. Og han vil ud hver 10. min. Han kan slet ikke holde på det. Jeg håber der er nogen med et par gode råd her på siden. På forhånd tak for jeres hjælp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret December 25, 2010 Rapporter Share Besvaret December 25, 2010 Det lyder som din hund har spist sne. Har du immodium i huset kan du give en tablet og ellers prøve at få noget A38 i ham. Vær også opmærksom på at store racer har risiko for mavedrejning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 25, 2010 Rapporter Share Besvaret December 25, 2010 Tag alt foder fra ham i mindst 24 timer eller til maven har fungeret normalt i 12 timer og så giv ham noget Zoolac - det kan fåes på døgnapoteket. Begynder han at kaste galde op, så kan I evt koge ham noget havresuppe (1 del havregryn, som koges med 5 dele vand i ca 10 min. derefter sies havregrynene fra.) I kan evt putte lidt over en knivspids salt og sukker i suppen. Er maven ikke i orden i morgen, så bør I finde en dyrlæge, da I risikerer at hunden dehydrerer. Nogle hunde tåler ikke så godt mælkeprodukter, så vær varsom med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst typograf Besvaret December 25, 2010 Rapporter Share Besvaret December 25, 2010 Vi har haft stor succe med at lade vores hund faste i 24 timer, da han havde mave problemer!! Jeg ville dog få min hund tjekket hos en dyrelæge, hvis der havde været blod i urinen.... God bedring til ham!!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 25, 2010 Rapporter Share Besvaret December 25, 2010 Det lyder ikke rart. Blod i urinen kan også være blærebetændelse, men stemmer ikke helt overens med tynd mave. Jeg ville ringe til dyrlægen og spørge, for der skal ikke ret meget til, før der er dehydrering. Vil han drikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jessie-james Besvaret December 25, 2010 Rapporter Share Besvaret December 25, 2010 tusinde tak for jeres gode råd. Her til aften har jeg det at der er gult ved "tissehovedet" så det er måske forfrysninger ved mave/tissefyr han har fået, men der er jeg også i vildrede...... Vi har jo fået så meget sne at selv så stor en hund næsten bliver væk i den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 26, 2010 Rapporter Share Besvaret December 26, 2010 Hvordan går det med ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jessie-james Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Tak for jeres hjælp. Det her er et skønt forum for hundeejere . Han har fået det lidt bedre, men vi tager til dyrlægen med ham idag bare for at tjekke det. Han drikker, tisser normalt, men spiser stadig intet. Vi har ikke kunne lokke noget som helst i ham. Ikke engang et enkelt stykke af hans yngligsguf. Så vi få lige tjekket efter. Mange tak for jeres hjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 pøj pøj og giv lige en opdatering med hvad dyrlægen siger. for at det ikke er alvorligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Tak for jeres hjælp. Det her er et skønt forum for hundeejere . Han har fået det lidt bedre, men vi tager til dyrlægen med ham idag bare for at tjekke det. Han drikker, tisser normalt, men spiser stadig intet. Vi har ikke kunne lokke noget som helst i ham. Ikke engang et enkelt stykke af hans yngligsguf. Så vi få lige tjekket efter. Mange tak for jeres hjælp. Håber at det let kan fixes og at al sneen på Bornholm ikke giver Jer for mange problemer på turen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jessie-james Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Tusinde tak allesammen. Det er heldigvis ikke så alvorligt som vi frygtede. Det er en blæresten som er gået gennem urinvejen og ud, så vi slipper heldigvis for en operation. Nu skal han pencilinbehandles og har også fået noget smertestillende. Her til eftermiddag fik vi lidt and fra igår i ham. :banan: Mange tak for Jeres venlige og hjælpsomme indlæg. Og jeg vil helt klart følge med i dette forum og klart anbefale det til andre bornholmere.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts