Hop til indhold

Gylper efter at have drukket

Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med.

Stasia (Norfolk terrier på 6,5 år) gylper altid vand op, når hun har drukket, og det lyder lidt som om, at hun hoster.

Dyrlægen har sagt, at hun skal i narkose, hvis hun skal have undersøgt luftvejene, og det synes jeg, er en lige lovlig stor ting, når hun ellers er sund og rask og ikke har problemer, når hun spiser. De foreslog også, at vi skulle stille hendes drikkeskål lidt højere. Det har vi prøvet, men uden effekt.

Nogen der har oplevet noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har Victor altid gjort, fordi han drikker så hurtigt og meget, og især hvis jeg netop har fyldt vandautomaten med kold vand (vores vand her i huset er bare iskoldt, og det giver sikkert en lille hundemave et chok).

Jeg har også nævnt det for dyrlægen, men vi er kommet frem til at han drikker for hurtigt, og at vi enten kan sætte en særlig skål op, som gør at han drikker langsommere, eller vente til vandet er mere tempereret, men han vil faktisk helst have vandet koldt, har jeg lagt mærke til, så drikker han nemlig rigtig meget :mums:, så han pines vel ikke særligt af det ?

Han er netop blevet testet for hjerte/lunge orm, der også skulle kunne få ham til at gylpe, og der var ikke noget heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Jeg kom også til at tænke på, at de måske får vand ind ad næseborene, når de drikker.

Tror heller ikke Stasia har hjerteorm - det har jo stået på så længe, så hvis det havde været noget alvorligt, havde vi da opdaget det.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Jeg kom også til at tænke på, at de måske får vand ind ad næseborene, når de drikker.

Tror heller ikke Stasia har hjerteorm - det har jo stået på så længe, så hvis det havde været noget alvorligt, havde vi da opdaget det.

Det har jeg også overvejet, for Victor er ikke særlig 'dannet' mht hvordan han drikker, han drikker heller ikke små portioner over hele dagen, som nu mine katte, næh, han napper en stor "pint" 2 gange om dagen, hvor det er på faconen hele snuden jokkes ned i vandautomaten, og bagefter kommer der både fnys ud af næsen og hick-up, men han virker ikke påvirket af det...jeg tror bare det er fordi han drikker så grådigt.

Link til indlæg
Del på andre sites