Hop til indhold

Rampe op i bilen

Dorte
 Share

Recommended Posts

Jeg har besluttet mig for, at Liva skal have en rampe for at aflaste hendes hofter mest muligt, når hun skal ind og ud af bilen.

Hos Avifauna har de to forskellige, men jeg er i tvivl om, hvilken en jeg skal vælge og kunne godt bruge til input

Petwalk teleskop rampe 43 x 100-183 cm Avifauna - Alt til dyrene

Avifauna - Alt til dyrene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg havde valgt klapmodellen...men det er fordi jeg synes jeg har erfaring generelt med at alt hvad der er sådan noget teleskophalløj bliver besværligt at få ind og ud med tiden....og når den alligevel hverken bliver kortere af det eller andet, så havde det været mit valg...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde valgt klapmodellen...men det er fordi jeg synes jeg har erfaring generelt med at alt hvad der er sådan noget teleskophalløj bliver besværligt at få ind og ud med tiden....og når den alligevel hverken bliver kortere af det eller andet, så havde det været mit valg...:engel:

Det kan jeg godt følge dig i. Klappen burde virke lige meget hvad, hvor teleskopet kan sættes sig fast.

Måske jeg bliver nødt til at køre der ned og pille lidt ved dem - har ferie i uge 3, så det kunne komme på programmet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en ala den her, min er bare lidt kortere og købt i Maxi Zoo:

HUNDERAMPE til bil - small - unge, små, ældre, svage og syge hunde. | Kenjan hunde & katteartikler

Den er sådan set ganske glimrende, eller, den var, indtil jeg kom til at køre den over :oops: Det største problem var, at lære Møffe at gå på den, det brød han sig ikke om! (man har vel højdeskræk :stupid: ) Nedad gik det rimelig snildt, der havde man jo alligevel altid lidt travlt og var fanget oppe i det lille bagagerum, men at komme op i bilen har aldrig været hans hurtigste side... Så det krævede træning og jeg endte med at droppe det :genert: Og så kørte jeg den jo også lige over, så stoler ikke længere på holdbarheden...

Åhjo, specielt skridsikker var/er min egentlig heller ikke, selvom den havde gummibelægning...! Men de der pinde på tværs hjalp, så fungerede det jo bare som en luksusstige :5up: Men det skal hunden jo lige fatte først :lol:

Men vil helt klart anbefalde noget, der er længere end min, så det ikke bliver så stejlt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en ala den her, min er bare lidt kortere og købt i Maxi Zoo:

HUNDERAMPE til bil - small - unge, små, ældre, svage og syge hunde. | Kenjan hunde & katteartikler

Den er sådan set ganske glimrende, eller, den var, indtil jeg kom til at køre den over :oops: Det største problem var, at lære Møffe at gå på den, det brød han sig ikke om! (man har vel højdeskræk :stupid: ) Nedad gik det rimelig snildt, der havde man jo alligevel altid lidt travlt og var fanget oppe i det lille bagagerum, men at komme op i bilen har aldrig været hans hurtigste side... Så det krævede træning og jeg endte med at droppe det :genert: Og så kørte jeg den jo også lige over, så stoler ikke længere på holdbarheden...

Åhjo, specielt skridsikker var/er min egentlig heller ikke, selvom den havde gummibelægning...! Men de der pinde på tværs hjalp, så fungerede det jo bare som en luksusstige :5up: Men det skal hunden jo lige fatte først :lol:

Men vil helt klart anbefalde noget, der er længere end min, så det ikke bliver så stejlt :-D

Det vil sige, så længe jeg ikke kører den over, så er den fin :mrgreen:

Jeg tror nu også det bliver en med pinde på tværs

jeg har bare sat to brædder sammen og nogle tvær ribber som trin - pris 0 kroner . Det fungerer hellt fint ;-)

Uha det tror jeg slet ikke gå i gang med - mine hænder er bare ikke skruet rigtigt på til sådan noget :???:

Link til indlæg
Del på andre sites