Hop til indhold

zyklene


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan fik jo 3 piller igår, og startede ud med at sove i 1,5 time, men tror nu ikke det er pillerne.

 

Men altså, så skød de af, og Aslan begyndte at gø, som han plejer, ligeså sur som han plejer.

 

Virker pillerne så ikke? Eller skal jeg give dem indtil den 30?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan fik jo 3 piller igår, og startede ud med at sove i 1,5 time, men tror nu ikke det er pillerne.

 

Men altså, så skød de af, og Aslan begyndte at gø, som han plejer, ligeså sur som han plejer.

 

Virker pillerne så ikke? Eller skal jeg give dem indtil den 30?

 

 

Så vidt jeg har forstået skulle de virke nogenlunde med det samme :hmm:

- men prøv at fortsætte med dem, det ville jeg nok gøre, eventuelt supplere med DAP på sprayflaske :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså lidt i tvivl om de her piller.

 

 

Han skælder stadig ud, men for en uge siden faldt han ikke ned igen.

 

Det gør han nu, men jeg griber det også lidt anderledes an.

 

Da det ser ud til at det er et spørgsmål om at skælde ud og passe på, har jeg valgt at sige NEJ når han begynder at gø.

Og han falder hurtig ned og acceptere at han ikke skal skælde ud.

Jeg forlanger også lidt kontakt og så kan han jo også lige give pote, og når han så ikke siger noget, roser jeg ham selvfølgelig.

 

Han løber ikke ind og gemmer sig, som han gjorde med f. eks luftballonen.

 

Kan en hund godt bare være sur, og ikke utryk og bange?

Og hvis, fortæller man så bare at han ikke skal være sur?

 

 

Til gengæld mødte han de to sorte labber igår (den ene har overfaldet ham og siden den dag har det været had), og Aslan knurrede ikke ad dem, trods de ville æde ham.

 

Ydermere havde han ingen reaktion på de andre hunde han mødte. Hvor han godt kan pibe og lyde dum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså lidt i tvivl om de her piller.

 

 

Han skælder stadig ud, men for en uge siden faldt han ikke ned igen.

 

Det gør han nu, men jeg griber det også lidt anderledes an.

 

Da det ser ud til at det er et spørgsmål om at skælde ud og passe på, har jeg valgt at sige NEJ når han begynder at gø.

Og han falder hurtig ned og acceptere at han ikke skal skælde ud.

Jeg forlanger også lidt kontakt og så kan han jo også lige give pote, og når han så ikke siger noget, roser jeg ham selvfølgelig.

 

Han løber ikke ind og gemmer sig, som han gjorde med f. eks luftballonen.

 

Kan en hund godt bare være sur, og ikke utryk og bange?

Og hvis, fortæller man så bare at han ikke skal være sur?

 

 

Til gengæld mødte han de to sorte labber igår (den ene har overfaldet ham og siden den dag har det været had), og Aslan knurrede ikke ad dem, trods de ville æde ham.

 

Ydermere havde han ingen reaktion på de andre hunde han mødte. Hvor han godt kan pibe og lyde dum.

Sku svært at vide om det så er det ene eller det andet, eller en kombi der har gjort det :blink:

 

Jeg selv giver dem mindst 1 uge før, er begyndt her forleden og så selve nytårsaften får mitte yderligere steso mod angsten. Det har været den bedste kombi for hende og gjort, at jeg kan komme i kontakt med hende selv om der fyres lidt af her op til d. 31 - og så i samråd med dyrelægen - altså netop at hun skulle trappes op :-D

 

Men mht. Aslan så skader det vel ikke at forsætte med at give ham dem, vi er så tæt på nytåret nu at det da ville være ærgeligt hvis i stopper bare for at opdage dagen før at det VAR pillerne der gjorde forskellen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sku svært at vide om det så er det ene eller det andet, eller en kombi der har gjort det :blink:

 

Jeg selv giver dem mindst 1 uge før, er begyndt her forleden og så selve nytårsaften får mitte yderligere steso mod angsten. Det har været den bedste kombi for hende og gjort, at jeg kan komme i kontakt med hende selv om der fyres lidt af her op til d. 31 - og så i samråd med dyrelægen - altså netop at hun skulle trappes op :-D

 

Men mht. Aslan så skader det vel ikke at forsætte med at give ham dem, vi er så tæt på nytåret nu at det da ville være ærgeligt hvis i stopper bare for at opdage dagen før at det VAR pillerne der gjorde forskellen...

 

 

Jeg vil ikke tage dem fra ham, for han falder altså hurtigere ned, dvs de tager stressen, men ikke surheden og skælduden.

 

Men sidste år fik vi andre piller, til kun på dagen, og det er dem jeg vil have hvis de her ikke virker. Men altså, i dag har de skudt af, uden at han reagerede på det, men det var jo også lyst :vedikke:

 

Men pillerne er købte og nu ryger de i ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kører samme taktik i år + d.a.p halsbånd som Vic fik på for en uge siden. Vic har hele ugen fået 75 mg. Zylkene pr. dag, og jeg oplever også at han falder hurtigere ned, når der bliver skudt af, og i stedet for at gå helt gø amok, når de skyder af, så bliver det bare til et par halvhjertede gispe-gø, og sådan lidt hruuu...hrmmmm....og så en smule vimsen. Hvor han ellers var blevet uden for rækkevidde. Nu kommer han til mig, når jeg kalder og er til at tage kontakt til og give en godbid :-), og jeg er meget mere rolig mht. nytåret i år.

 

Vi har allerede sat hans bilbur og stofburet op, da de jo der begyndt at skyde af, og han og vores ene kat er begyndt af bruge burene, når de skyder.

 

Jeg forventer at han vil skælde ud til nytår, men ikke en gøende hund hele aftenen som sidste år, jeg kan klart se en virkning, at Zylkenen dæmper det tydeligt, så han falder meget hurtigere ned.

 

Men når kl. slår tolv, så er det jo altid meget voldsomt, så satser jeg på at godbidderne/kødstykkerne skal falde i en lind strøm (det er noget anderledes end skååål :lol:), og jeg har planlagt, at han har bendag, så han ikke får dårlig mave, af alle de godbidder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, måske de virker alligevel.

 

Vi var ude på aftenstur og først skød de af 4-5 huse fra os, og så begyndte han at skynde sig hjemad, jeg kaldte hans navn, og han kom stolt hen til mig, og så gik han bare sådan vidre, for hyggens skyld :mrgreen:

 

Lidt senere skød de af 2 huse fra os, og en lettere kiggen, but thats all folks :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om de virker:-D :5up:

 

Jeg har købt 2 i dag, så jeg har dem liggende til selve aftenen, hvis det bliver nødvendigt.. Og så har jeg også lidt baldrian liggende, hvis nu..

 

Det er jo maddag for Luna om fredagen, så hun får mad, når vi kommer hjem fra tur med de andre hundetosser (:engel::engel:) og så har jeg et kæmpe ben (eller 2) hun får i løbet af aftenen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bubber plejer at få to slags piller nytårs aften hvor den ene er stesolid kan ikke lige huske hvad den anden pille hedder.

 

Men hvad er forskellen på dem også zyklene :hmm:

 

Her kan du læse om Zylkene:

 

Hjem — zylkene.dk

 

Forskellen er vel at det ikke er "medicin" som stesolid og plegasil.

 

Men jeg har aldrig prøvet de andre, så aner det ikke.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Var nede hos dyrlægen og købe en pakke efter at havde læst om Zyklene (tak til JeanetteH og Aslan) Snakkede samtidig med dyrlægen om doseringen da jeg nu startede lidt sent. Fik en doseringsvejledning fra dr.dyr. Plejede ellers at bruge Baldrian. Men allerrede nu kan jeg mærke en forskel på Bubber til den gode sidde. :5up: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var nede hos dyrlægen og købe en pakke efter at havde læst om Zyklene (tak til JeanetteH og Aslan) Snakkede samtidig med dyrlægen om doseringen da jeg nu startede lidt sent. Fik en doseringsvejledning fra dr.dyr. Plejede ellers at bruge Baldrian. Men allerrede nu kan jeg mærke en forskel på Bubber til den gode sidde. :5up: :5up:

 

Rikke bruger dem også til tøserne:-D Med god virkning:-)

 

Og så er de jo billige.. Jeg gav 7.5 kr pr stk for dem til Luna

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber dyrelægen har åbent i morgen :x:

 

Her til aften har det været helt slemt, og Aslan er blevet rigtig rigtig sur nu.

 

Vi har fået vores nytårs gæster, og det tog han rigtig pænt, men jeg tror altså at han også har påtaget sig vogter rollen over dem, samt at han er lettere stresset over besøgene i forvejen.

 

Så jeg håber så inderligt, at vi kan få nogle andre piller til i morgen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber dyrelægen har åbent i morgen :x:

 

Her til aften har det været helt slemt, og Aslan er blevet rigtig rigtig sur nu.

 

Vi har fået vores nytårs gæster, og det tog han rigtig pænt, men jeg tror altså at han også har påtaget sig vogter rollen over dem, samt at han er lettere stresset over besøgene i forvejen.

 

Så jeg håber så inderligt, at vi kan få nogle andre piller til i morgen :x:

 

 

Ked af at læse at Aslan ikke har det så godt og at pillerne ikke virkede på ham :ae: :ae:

 

Jeg har kun en meget positiv oplevelse med pillerne op til og på selve nytårs aften. Bubber klarede det bare så godt. :klap: Han var ikke bange men han registrede at der blev fyret fyrværkeri af men ikke noget halsen (gispe) eller ryste. Det gik bare så fint :banan::banan::banan:

Afgjort nogle piller som jeg vil bruge igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...