Gæst DHL Skrevet December 28, 2010 Rapporter Share Skrevet December 28, 2010 Hej Jeg har en islandskfår hund på 6½ år. Og det sidste 6 mdr. har han lagt afførings klatter, når han sover og nogle gange når han leger. Jeg har været ved flere dyrlæger og de har aldrig høre om det før. Han er blevet sat på Royal Canin foder til sart mave det hjalp en kort periode. Så er han blevet kastareret da hans prostata var forstørret, og det kunne jo gøre han ikke kunne tømme sig ordentlig det hjalp også lidt. Der er også taget røgnen billede af mave og tarm og alt ser normal ud. Og han lukke muskler virker også fint. Så jeg blev rådet til at aflive ham, da det var synd for ham også syntes dyrlægen han var meget stresset og meget usikker, så det var synd at lade ham leve. Og vil jeg jo ikke accepter, jeg har haft en adfærdsbehandler og hun siger han ikke er stresset men da det er en meget gøende hund og en hyrde hund så skal der ikke så meget til men det arbejder jeg med. Jeg tænkte så for en 3 uger siden at måske han havde orm, igen da han begyndte at slå nogle meget grimme prutter og kiggede sig i numsen. også plejer han at have orm, og siden han har fået den ormpille. Har han næsten ikke klattet 3 gang på tre uger. det er jo til at leve med når det før var næsten hverdag. Dyrlægen siger det hvertfald ikke kan være orm, men når det nu har hjulpet. Er der nogen der har prøvet at jeres hun ligger små klatter affføring eller har et råd til hvad det kan være?? da jeg er ved at være desperat Hilsen Dorthe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Hvis det var min hund, så ville jeg starte med at skifte dyrlæge. Det kunne være godt at få et par friske øjne til at se på din hund. Og derefter tænker jeg på at det kan være noget med kosten.. Måske tåler han bare ikke ret godt tørfoder? En 6-årig islandsk fårehund spiser jo ikke de voldsomme mængder af foder, så det var måske et forsøg værd at starte med at lade ham leve af kylling og ris i en periode.. KUN kylling og ris.. Hvis det går godt, så kan du i næste omgang blande andre ting i, f.eks. fisk, kartofler, kogte gulerødder og efterhånden også forskellige slags kød. Men KUN én ny ting for hver 3-4 uger. Så kan du bedst se, om maven kan tåle hver enkelt ting. Selvfølgelig skal du arbejde med hans stress også. Det ene udelukker jo ikke det andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Jeg har desværre overhovedet ikke nogen gode råd (ud over måske at prøve at BARF'e ham? Det skulle vist give meget lidt og fast afføring, men det er der nogen som ved meget mere om end mig ) Jeg vil bare lige give dig et klap på skulderen over at du gør så meget for at løse problemet :5up::klap: Jeg bliver så glad når nogen virkelig gør en indsats for deres hund, i stedet for at springe over hvor gærdet er lavest :banan: Og velkommen til, du er vist ny Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DHL Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Jeg har været ved 4 forskellige dyrlæger, så syntes jeg har prøvet. Og har lige skiftet foder, han har altid fået foder til sart mave da han altid har døjet med han mave enten tynd mave eller opkastning. Og det har altid været tarmbetændelse, men så fik jeg at vide for 1½ år siden at han skulle tabe sig. Og kom så på slanke foder og har kørt på det indtil for ½ år siden hvor han begyndte at klatte. Og efter han kom på her foder er han blevet bedre tilpas. Kan jeg se når jeg kigger tilbage. Men jeg tænker om det kan være et bestemt stof eller produkt der er i det foder han har fået der gøre han igen og igen får problemere med maven. Men det er jo næsten håbløs at finde ud af for har prøvet man kan ikke genemskue det. Og det er meget foder, som dyrlæger har anbefalet. Og der har jeg også skiftet for de kunne ikke forstå hvorfor han bliver ved med at have dårlig mave. har spurgt dyrlægen men hun sagde nej. Det lidt som om alle de dyrlæger jeg har været ved syntes jeg er en hypokonter med min hund, men der må sku (undsyld jeg bander) være en forklaring på alle hans mave problemer. Lige síden jeg købte han har han faktisk være syg. Så syntes det er meget frustrerne. Og især nu hvor ingen dyrlæg kan komme med noget. Og det med selv at lave mad er jeg blevet fra rådet da jeg så skal ud at købe mineral og vitamin tilskud, for at dække alle hans behov. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DHL Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Tak for dine venlige ord, og igen rart at høre andre der ikke også bare syntes man skal tage den mene løsning og aflive. dyrlægen sagde til mig hunden lider jo ikke den mærker ikke noget, nej men jeg mister min bedste ven og man afliver altså ikke bare sin bedste ven når han ellers er sund og rask og en dejlig hund:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 ja..... I længden kan din hund IKKE leve af kylling og ris... Men der sker altså ikke noget ved at en voksen hund lever nogle måneder på den kost. Jeg har selv haft allergihund (bernersennen) der trivedes udmærket -og med stor tilfredshed i et år på den kost. Det er der da dyrlæger, der bruger, hvis de skal finde ud af hvad en hund ikke kan tåle. --Vi er ligesom blevet opdraget til, at hundefoder er en højere videnskab, som vi ikke fatter en dyt af, så derfor SKAL vi fodre med tørfoder. Og det kan være det bedste til hvalpe, der skal vokse og udvikle sig i løbet af meget kort tid. Og til hunde, der har en eller anden bestemt sygdom, som kræver en speciel diæt. Men en helt almindelig voksen hund, som dyrlægen ikke kan finde nogen diagnose på, den kan sandsynligvis godt leve af hjemmelavet mad. Hvis maven kan tåle det. Du kunne jo starte forsigtigt med at blande lidt kogt kylling og en skefuld kogte ris i hans tørfoder... Hvor bor du henne i landet? Jeg spørger dels fordi der kan være nogen der kan råde dig om alternative dyrlæger, og dels fordi en sygdom som fransk hjerteorm KAN give meget forskellige symptomer.. Men den eneste grund til at jeg tænker "Hjerteorm" lige nu er at du skriver at din hund fik det bedre af en ormepille........... Hjerte-lungeorm er mest udbredt i Nordsjælland, men den findes over hele landet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DHL Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Jeg bor i Vinderup i jylland. det er ved Holstebro Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Holstebro er ikke højrisiko-område. Men det er kun et spørgsmål om tid, før der også er mange tilfælde i dit område. Årstiden er heller ikke typisk. Men min egen Silke fik konstateret H/L-orm i midten af januar 2010. De må så have været i hende minimum siden efteråret. Jeg har det selv sådan, at ved den aller- allermindste tvivl, så får jeg Silke testet. Jeg tror ikke, at din hund har hjerteorm... Men HVIS han har, så kan det ikke gå stærkt nok med at få ham behandlet, når han har været syg længe..... Snak med dyrlægen om at få foretaget en "Baermann's Test" for Hjerte/lungeorm. DU skal samle TRE lorteprøver der er lagt med mindst 6 timer imellem. Prøverne må ikke få frost, for det slår eventuelle larver ihjel. Så du må finde en måde at opbevare dem indendørs i de tre dage det tit tager at samle dem. Ikke for varmt. :badr:Køleskabstemperatur er ideelt. Hvis du -og dyrlægen-- beslutter IKKE at teste for H/L-orm, så kan du nemt nok prøve at koge nogle ris rigtig grundigt, med et stykke kylling i. Ingen salt. Og ingen krydderier. Hvis din hund tåler at få et par skefulde hakket kylling med ris blandet i sin tørfoder, så er det måske DEN vej, I skal forsøge jer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts