Gæst MorTilKatja Skrevet December 28, 2010 Rapporter Share Skrevet December 28, 2010 Min datter har lige fået konstateret børnesår Er det noget Njord kan blive smittet med hvis han skulle gå hen og få et sår? Hun starter på behandling idag, men har haft det i 2 uger hvis ikke mere (Jeg troede bare det var et alm sår hun kradsede hul på, det har jeg det nemlig selv med at gøre når jeg har sår) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Min datter har lige fået konstateret børnesår Er det noget Njord kan blive smittet med hvis han skulle gå hen og få et sår? Hun starter på behandling idag, men har haft det i 2 uger hvis ikke mere (Jeg troede bare det var et alm sår hun kradsede hul på, det har jeg det nemlig selv med at gøre når jeg har sår) Har du fået at vide om det er stafilykokker hun har? Hvis ja kan hunden i værste fald få hotspot, men risikoen er lille tror jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Har du fået at vide om det er stafilykokker hun har? Hvis ja kan hunden i værste fald få hotspot, men risikoen er lille tror jeg. Hun har fået taget en prøve idag, som der skulle komme et svar på om en uges tid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Hvis Njord får et hotspot er det dog ikke noget særlig seriøst. Hvis han får et sår, der væsker og han bliver ved med at sutte og gnave i det, så til dyrlæge så fluks du opdager det. Så får han noget pencelin og så er den pot ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Min datter har lige fået konstateret børnesår Er det noget Njord kan blive smittet med hvis han skulle gå hen og få et sår? Hun starter på behandling idag, men har haft det i 2 uger hvis ikke mere (Jeg troede bare det var et alm sår hun kradsede hul på, det har jeg det nemlig selv med at gøre når jeg har sår) Hm... Det er der vist usikkerhed om.. Men HVIS det kan smitte mellem menneske og hund, så er det altså ikke særlig smitsomt. Selv om det er en stafylokok-infektion eller det er en streptokok-infektion, --og hunde også kan få begge dele, så ER der så mange forskellige af hver af de to bakteriefamilier, så de fleste, der trives på hunde, ikke trives på mennesker. Og omvendt. Men der KAN da være nogen, der under gunstige forhold KAN smitte.. Det kan bare lige så godt være, at Njord alligevel havde fået smitten et andet sted fra. Det handler ikke kun om bakterier, men om immunforsvar og dermed modstandskraft. Jeg tænker på, at børnesår (impetigo) er en meget almindelig hvalpe/unghundesygdom. Det er som regel en mild hudsygdom, der går over af sig selv, eller man kan bade hunden med specialshampoo. --Det er altså ikke noget særligt, hvis Njord får knopper på mavsen. Det kan klares med lidt shampoo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Mange tak for svar Indtil videre har jeg ikke fundet noget på ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Hvis Njord får et hotspot er det dog ikke noget særlig seriøst. Hvis han får et sår, der væsker og han bliver ved med at sutte og gnave i det, så til dyrlæge så fluks du opdager det. Så får han noget pencelin og så er den pot ude. Mener du ikke hotspot er noget man skal tage seriøst? Jeg har oplevet hotspot kan være svært at bekæmpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Mener du ikke hotspot er noget man skal tage seriøst? Jeg har oplevet hotspot kan være svært at bekæmpe. Uha uha, af alle de hotspots vores hunde har haft, har det været a piece of cake at få dem væk igen efter et dyrlægebesøg. Bare piller en uges tid eller er det 10 dage og så var det det. Jeg ved ikke...måske fordi vi har opdaget det hurtigt :hmm: ?!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts