skipper-odense Skrevet December 31, 2010 Rapporter Share Skrevet December 31, 2010 Vi har egentlig aldrig haft problemer med at Skipper snuppede vores ting, de få gange det er sket har et nej været nok. Men her henover julen har vi fået foræret lidt babylegetøj til den kommende familieudvidelse og det er åbenbart lige hvad skipper altid har ønsket sig Jeg forstår udemærket godt hans motiver, det ligner jo til forveksling hans eget legetøj og så kan det både pive og rasle så hvem kan modstå det :blink: Men nu er det jo til baby, og foruden det hygiejnemæssige i at hund og baby deler bidelegetøj så har noget af det også været pænt dyrt så vi vil gerne lære ham enten at forstå kommandoen "det er mors/fars/baby's" eller alternativt lære ham hvad der er hans legetøj :hmm: Men hvordan griber man bedst det an? Han forstår som sagt et nej, men det ville være rart ikke at skulle sidde på spring og sige nej hver gang han nærmer sig babylegetøjet... Vi har planer om at købe et par store kister så der ikke skal ligge fristende legetøj over hele huset, men det skal jo frem engang imellem... Lige nu er det selvfølgelig ikke et problem da vi ikke har legetøjet fremme, men vi har 5-6 mdr til at træne det i og overskuddet er nok større nu end når han prøver at lege trækkeleg med baby Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 31, 2010 Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 Nu har jeg ikke selv prøvet, at have baby sammen med hund. Men jeg tænker, at du kunne ligge et stykke baby legetøj på et babytæppe. Og så bruge nej når han prøver at tage legetøjet på tæppet. Tæppet/legetøjet skal kun ligge fremme når du træner (til start indtil han har forstået, at tæppet ikke må betrædes og legetøjet er no go). Således lærer han også at pæppet ikke må trædes på. Så når baby kommer kan baby ligge på tæppet uden at blive trådt på. Baby legetøjet kan så skiftes ud løbende, så det pirrer hans nysgerrighed. Ligesom du kan ligge en dukke på tæppet, som du kan pludre med. Derved lærer han også at selv om du sidder på tæppet og er MEGT spændende må tæppet ikke betrædes. Her kan du give guffer når han ligger roligt ved siden af tæppet. Bare en ide fra en babyløs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 31, 2010 Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 Nu har jeg ikke selv prøvet, at have baby sammen med hund. Men jeg tænker, at du kunne ligge et stykke baby legetøj på et babytæppe. Og så bruge nej når han prøver at tage legetøjet på tæppet. Tæppet/legetøjet skal kun ligge fremme når du træner (til start indtil han har forstået, at tæppet ikke må betrædes og legetøjet er no go). Således lærer han også at pæppet ikke må trædes på. Så når baby kommer kan baby ligge på tæppet uden at blive trådt på. Baby legetøjet kan så skiftes ud løbende, så det pirrer hans nysgerrighed. Ligesom du kan ligge en dukke på tæppet, som du kan pludre med. Derved lærer han også at selv om du sidder på tæppet og er MEGT spændende må tæppet ikke betrædes. Her kan du give guffer når han ligger roligt ved siden af tæppet. Bare en ide fra en babyløs Jeg synes det er en god ide Kommer du ikke lige over og lærer mine to det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 31, 2010 Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 Jeg synes det er en god ide Kommer du ikke lige over og lærer mine to det? :ivrig:Jubiii Sætter du kaffen over, så tager jeg næste færge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 31, 2010 Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 :ivrig:Jubiii Sætter du kaffen over, så tager jeg næste færge deal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 :ivrig:Jubiii Sætter du kaffen over, så tager jeg næste færge Hvis du vil afprøve teorien i praksis kan du evt starte i Odense inden du rejser helt til England Ej det lyder faktisk ikke som nogen dum ide, den må vi lige få afprøvet :5up: han er heldigvis en utrolig rolig hund når det bare er os herhjemme så det burde ikke være nogen helt umulig opgave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 31, 2010 Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 Hvis du vil afprøve teorien i praksis kan du evt starte i Odense inden du rejser helt til England Ej det lyder faktisk ikke som nogen dum ide, den må vi lige få afprøvet :5up: han er heldigvis en utrolig rolig hund når det bare er os herhjemme så det burde ikke være nogen helt umulig opgave Jeg slår da bare lige et smut forbi Odense på vejen :pift: Du må skrive om det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 31, 2010 Jeg slår da bare lige et smut forbi Odense på vejen :pift: Du må skrive om det virker Du skal være så velkommen! Tror du/i det gør en forskel om det er det rigtige babytæppe eller bare et af samme størrelse som ligger det sted det rigtige kommer til at ligge? :hmm:sådan nogle tæpper er møgdyre, men vi køber et billigt af min venindes søster det afventer bare at hendes søn er færdig med at bruge det så der går nok et par måneder inden vi får det hjem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Du skal være så velkommen! Tror du/i det gør en forskel om det er det rigtige babytæppe eller bare et af samme størrelse som ligger det sted det rigtige kommer til at ligge? :hmm:sådan nogle tæpper er møgdyre, men vi køber et billigt af min venindes søster det afventer bare at hendes søn er færdig med at bruge det så der går nok et par måneder inden vi får det hjem... Nu har I jo god tid til at træne det. :5up: Så jeg tænker at du bare tager et vilkårligt tæppe og træner på det. Når han har fanget fidusen, skifter du det ud med et andet, og træner det, skifter det ud igen osv. Så vil han med tiden lære at uanset hvilket tæppe som ligger på gulvet er det no go. Du skal selvfølgelig kun bruge tæpper som han ikke må ligge på normalt. Køb eventuelt nogle brugte tæpper på genbrug, som du kan bruge til træningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts