Hop til indhold

Kingsmoor............


Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Sonja, du kunne prøve canidae, det er lavet på fritgående dyr, og der er fine ingredienser i uden ret meget kemi, på ca samme måde som med eaglepack :-)

 

Det med olie før grøntsager den synes jeg lyder mystisk :hmm:

 

Jeg tror måske også, at det var grøntsager før olie. Som sagt er jeg ikke sikker på, at jeg husker rækkefølgen rigtigt. :-)

 

De mærker, adfærdsbehandleren anbefalede, var:

 

Acana – Orijen

Eaglepack

Kingsmoor

Hennes (et rent fiskefoder)

Oliver's

 

Jeg har som sagt prøvet Eaglepack, Kingsmoor og Oliver's, og af dem kan Tyson bedst lide Kingsmoor og dernæst Oliver's. Han vil ikke spise Eaglepack.

 

Jeg ville gerne prøve Acana - Orijen, men kunne ikke finde et sted, hvor jeg kunne købe det på nettet.

 

Måske vil jeg prøve canidae. Mon de har prøvepakker?

 

Der går dog laaang tid, før Tyson har spist sig igennem de 5 kg fra Oliver's, for han er jo en lille hund, der ikke spiser så meget. Måske ændrer det sig efter på mandag, hvor han skal kastreres - jeg har i hvert fald hørt, at mange kastrerede hanhunde bliver de helt store madører. :madtid:

Link til indlæg
Del på andre sites

JJeg ville gerne prøve Acana - Orijen, men kunne ikke finde et sted, hvor jeg kunne købe det på nettet.

 

Jeg kæmpede også lidt, men fandt www.foderland.dk Jeg bestilte i weekenden og det blev leveret tirsdag (for 50,-) og de var endda så servicemindede at de ringede og spurgte om fragtmanden måtte stille det ved døren, for ellers kunne han finde på at tage det med tilbage igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Noomi har indtil nu fået Eaglepack, hun spiser det fint når det er i skålen og kan til nød søge efter det i lejligheden, men hun gider ikke søge efter det udendørs, så skal der tunvand over eller noget...

Nu har jeg så købt en pose Orijen og indtil videre virker det som om hun synes at det er rigtig godt, det har i hvert fald fungeret som guffer endnu, men det kan jo også være fordi det er nyt... (Hun gider ikke det samme ret længe af gangen, det gælder også guffer).

Planen er at prøve canidae (eller hvad det nu hedder) næste gang, så hun får noget variation. Måske må hun smage en lille smule af Pelles? Eller kan man få prøveposer?

 

 

Det må hun tihvertifælde og fordi jeg er, som jeg er :roll: fik jeg faktisk nogle prøveposer til uddeling med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tror måske også, at det var grøntsager før olie. Som sagt er jeg ikke sikker på, at jeg husker rækkefølgen rigtigt. :-)

 

De mærker, adfærdsbehandleren anbefalede, var:

 

Acana – Orijen

Eaglepack

Kingsmoor

Hennes (et rent fiskefoder)

Oliver's

 

Jeg har som sagt prøvet Eaglepack, Kingsmoor og Oliver's, og af dem kan Tyson bedst lide Kingsmoor og dernæst Oliver's. Han vil ikke spise Eaglepack.

 

Jeg ville gerne prøve Acana - Orijen, men kunne ikke finde et sted, hvor jeg kunne købe det på nettet.

 

Måske vil jeg prøve canidae. Mon de har prøvepakker?

 

Der går dog laaang tid, før Tyson har spist sig igennem de 5 kg fra Oliver's, for han er jo en lille hund, der ikke spiser så meget. Måske ændrer det sig efter på mandag, hvor han skal kastreres - jeg har i hvert fald hørt, at mange kastrerede hanhunde bliver de helt store madører. :madtid:

 

Det er nogle meget forskellige mærker :-)

 

Olivers er der ikke grøntsager i, orijen har et meget stort indhold af protein, Hennes , der skal det være det bedste af dem vil jeg mene (så vidt jeg husker der der ingen grøntsager i), jeg tror det hun vil er at undgå er fodring med de billige mærker der ganske rigtigt er fuld af dårligt korn indhold, ja dårlig kvalitet af alle ingredienser :-)

 

Har du overvejet hjemmelavet mad, evt til at blande med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tror måske også, at det var grøntsager før olie. Som sagt er jeg ikke sikker på, at jeg husker rækkefølgen rigtigt. :-)

 

De mærker, adfærdsbehandleren anbefalede, var:

 

Acana – Orijen

Eaglepack

Kingsmoor

Hennes (et rent fiskefoder)

Oliver's

 

Jeg har som sagt prøvet Eaglepack, Kingsmoor og Oliver's, og af dem kan Tyson bedst lide Kingsmoor og dernæst Oliver's. Han vil ikke spise Eaglepack.

 

Jeg ville gerne prøve Acana - Orijen, men kunne ikke finde et sted, hvor jeg kunne købe det på nettet.

 

Måske vil jeg prøve canidae. Mon de har prøvepakker?

 

Der går dog laaang tid, før Tyson har spist sig igennem de 5 kg fra Oliver's, for han er jo en lille hund, der ikke spiser så meget. Måske ændrer det sig efter på mandag, hvor han skal kastreres - jeg har i hvert fald hørt, at mange kastrerede hanhunde bliver de helt store madører. :madtid:

 

Kastreres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Kastreres?[/quote]

 

Øv, hold dog op med spørgende at sige; kastereres...hedder det ikke det ved en han hund ? Hunde neutraliseres. Tæver steriliseres og hanner kastereres....eller hvad ??? Se, nu har du forvirret min i forvejen forvirrede hjerne !!! :-D

 

Det var fordi det åbenbart var gået min næse forbi at vappen skal kastreres.. Så blev jeg IGEN nysgerrig :lol:

 

Jo det hedder kastrere, men det gør det faktisk også ved tæver idet "kastrare" (muligvis forkert bøjning) betyder "at fjerne" og det gør man typisk i både hanners og tævers tilfælde.

Men vi siger typisk sterilisere om tæver og katstrere om hanner

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

Der går dog laaang tid, før Tyson har spist sig igennem de 5 kg fra Oliver's, for han er jo en lille hund, der ikke spiser så meget. Måske ændrer det sig efter på mandag, hvor han skal kastreres - jeg har i hvert fald hørt, at mange kastrerede hanhunde bliver de helt store madører. :madtid:

 

Skal han kastreres?

 

Er det adfærdsbehandleren der anbefalder det?

 

Det ville jeg ikke turde når han er så følsom :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er blevet opfordret af anne-marie til at kigge i tråden om hjemmelavet mad - så det vil jeg gøre. :-)

 

Det ville måske ikke være så tosset for ham :-D

 

Og med små hunde er det en overkommelig opgave :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal han kastreres?

 

Er det adfærdsbehandleren der anbefalder det?

 

Det ville jeg ikke turde når han er så følsom :hmm:

 

Ja, han skal kastreres. Det er ikke adfærdsbehandleren, der har anbefalet det, men hun mener ikke, at det er noget problem.

 

Jeg får ham kastreret, fordi han bliver meget frus over alle de tæver, der er i løbetid, på vej til at komme i løbetid eller lige har været i løbetid. Og dem er der jo rigtig mange af for tiden. :-) Da han aldrig vil få lov til at udleve de instinkter, synes jeg ikke, at der er nogen grund til, at han skal stresse sådan over det og gå og være frustreret.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det var fordi det åbenbart var gået min næse forbi at vappen skal kastreres.. Så blev jeg IGEN nysgerrig :lol:

 

Jo det hedder kastrere, men det gør det faktisk også ved tæver idet "kastrare" (muligvis forkert bøjning) betyder "at fjerne" og det gør man typisk i både hanners og tævers tilfælde.

Men vi siger typisk sterilisere om tæver og katstrere om hanner

 

Hæ hæ, oki...troede lige, der var et eller andet, der var glippet i mit ordforråd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Har nu modtaget en prøvepose med Canidae, og indtil videre er det er stort hit hos Tyson. :mums: Man ved dog aldrig med ham, han kan hurtigt blive kræsen. Men jeg tror, jeg prøver at bestille en pose.

 

Så tak for foder-tips! :5up:

 

Canidae er faktik ikke værst synes de kræsne hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Canidae er faktik ikke værst synes de kræsne hunde :-D

 

Ahhh, kan du ikke lige sige det til Mollie? Hun synes ikke det er noget hit..... :mrgreen: Hun har vist ikke læst den bog, hvori det står, at det er godt at skifte mellem forskelllige tørfodertyper.....

 

Jeg lever dog i håbet - måske var hun bare ikke sulten de gange jeg tilbød hende det *GG*

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Canidae er faktik ikke værst synes de kræsne hunde :-D

 

Jeg har forgæves prøvet at bestille Canidae.. Men den vil ikke acceptere mit visa electron selvom der står de acceptere det. Har skrevet mails uden svar.

Så jeg har istedet købt kingsmoor til Lua. Gider ikke sådan noget besværligt noget:lol::lol:

 

Hun kan godt lide det og jeg synes hendes afføring er fin:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...