Hop til indhold

Kingsmoor............


Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Gæst Winston

Hej igen allesammen,

 

Jeg har fået gode råd af en del af jer ang min tråd om Nutra Nuggets foder- tak:-)

 

Jeg er dog nu ved min søgen faldet over et produkt der hedder Kingsmoor.

 

Er der nogle af jeg der kender det???

 

Og hvad er jeres erfaringer???

 

Jeg synes det lyder super godt med så naturligt et foder og hælder mere til at prøve dette nu:-)

 

Håber der er nogle af jer der vil komme med jeres mening om dette foder...

 

På forhånd tak for hjælpen:-D

 

Mange hilsner herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg bruger Kingsmoor til begge mine hunde.

 

Det er det foder der passer bedst til mine hunde, af alle de slags jeg har prøvet, og det foder som hundene er gladest for.

 

Jeg har kun gode erfaringer med Kingsmoor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fodret min Lab med det i rigtig lang tid og han har det rigtig godt med det. Tidliger har jeg fodret med bl.a. Hills, men det pruttede han så forfærdelig af. Det gør han ikke med Kingsmore. Jeg har kun gode erfaringer med Kingsmoore.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er jo selvfølgelig ikke alle hunde der kan li' alt. Det må jeg jo sige det er nemt med min Funky, han er altædene, som en Lab for det meste er.

 

Faktisk har jeg for det meste 2 forskellige slags fodder stående og så får han som regel en slags om morgenen og en anden slags om aftenen. Det kommer sig af en diskusion med min mand, som syntes at når Funky bliver fodret med kun den samme sags fodder hele tiden, så bliver hans mave sart overfor nyt fodder. Det kan der faktisk være noget om, for det er vi ude over nu. Ingen dårlig mave hvis vi skifter til andet fodder eller giver ham andet han ikke er vant til.

 

Stadig er hans primære fodder Kingsmoore, som han som sagt fungerer godt på og har en rigtig fin pels som skinner altid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik Kingsmoor anbefalet af den adfærdsbehandler, som har lavet en plan for alene-hjemme-træning til Tyson. Hun kigger nemlig på, hvordan alle aspekter af hundens liv fungerer og altså også, om den får god ernæring. Jeg har også fået det anbefalet af en bruger på et andet hundeforum, hvis hund havde fået det rigtig godt, efter at hun skiftede til Kingsmoor.

 

Man kan bestille en prøvepakke på deres hjemmeside, så man kan teste, om ens hund kan lide det. Tyson er glad for det, og han er ellers ret kræsen. :madtid:

 

Jeg har dog lige købt en 5 kg. pose foder fra Oliver's Petfood, som adfærdsbehandleren også anbefalede, og som Tyson også er glad for (der kan man også bestille prøvepakker). Men jeg har faktisk også overvejet at have to slags foder, som jeg kan veksle imellem. Også så det ikke bliver for ensformigt for hunden. Jeg ville i hvert fald begynde at synes, at min mad var ret kedelig, hvis jeg altid fik det samme at spise dag ud og dag ind. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det er godt at skifte lidt mellem nogle gode mærker, tror jeg :-)

 

Foder er svært, for der er mange ting i det, og man anbefalder det man tror er bedst selvfølgelig :-)

 

Jeg går op i hvad der er i foderet, ingredienserne, tilsætning og sammensætning (og ikke mindst at man virkelig kan se hvad der er i, der må ikke være affald i fx), og det er udfra dette jeg anbefaler foder.

 

Der kommer mere og mere foder på markedet og noget af det er godt, canidae og eaglepack er efter min mening det bedst ligenu i DK udfra de ting jeg vurderer udfra :-)

 

Men så kommer vi til den enkelte hund, og så kan billedet sagtens ændre sig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer mere og mere foder på markedet og noget af det er godt, canidae og eaglepack er efter min mening det bedst ligenu i DK udfra de ting jeg vurderer udfra :-)

 

Men så kommer vi til den enkelte hund, og så kan billedet sagtens ændre sig :-D

 

Adfærdsbehandleren anbefalede også Eaglepack, så dem fik jeg også prøvepakker fra, men Tyson nægter at røre det - og så er det jo ligegyldigt, hvor godt det er, hvis det bare får lov til at ligge urørt i skålen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg fik Kingsmoor anbefalet af den adfærdsbehandler, som har lavet en plan for alene-hjemme-træning til Tyson. Hun kigger nemlig på, hvordan alle aspekter af hundens liv fungerer og altså også, om den får god ernæring. Jeg har også fået det anbefalet af en bruger på et andet hundeforum, hvis hund havde fået det rigtig godt, efter at hun skiftede til Kingsmoor.

 

Man kan bestille en prøvepakke på deres hjemmeside, så man kan teste, om ens hund kan lide det. Tyson er glad for det, og han er ellers ret kræsen. :madtid:

 

Jeg har dog lige købt en 5 kg. pose foder fra Oliver's Petfood, som adfærdsbehandleren også anbefalede, og som Tyson også er glad for (der kan man også bestille prøvepakker). Men jeg har faktisk også overvejet at have to slags foder, som jeg kan veksle imellem. Også så det ikke bliver for ensformigt for hunden. Jeg ville i hvert fald begynde at synes, at min mad var ret kedelig, hvis jeg altid fik det samme at spise dag ud og dag ind. ;-)

 

 

Nu bliver jeg mægtigt nysgerrig - håber det er ok?

Hvilke kriterier gik adfærdsbehandleren ud fra omkring foder?

Vitaminer, mineraler, råvarer eller hvad gør Kingsmore og Olivers bedre end det foder du brugte tidligere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg mægtigt nysgerrig - håber det er ok?

Hvilke kriterier gik adfærdsbehandleren ud fra omkring foder?

Vitaminer, mineraler, råvarer eller hvad gør Kingsmore og Olivers bedre end det foder du brugte tidligere?

 

Det er da altid ok at være nysgerrig. :-)

 

Hun gik ud efter, at det skulle være lavet af gode råvarer, og at den største bestanddel skulle være kød, derefter olie, derefter grøntsager, derefter vitaminer og mineraler og kun en lille smule korn hvis overhovedet noget (du må ikke hænge mig op på rækkefølgen, jeg husker den muligvis lidt forkert, men kød skulle i hvert fald udgøre den største bestanddel).

 

Hun havde også gode råd til "snack" og anbefalede f.eks. tørret fisk o.l. frem for mere "kunstige" træningsgodbidder og tørret oksekød o.l. frem for tyggeben af hud. Hun lagde også vægt på, at hunde ikke skal have krydderier (dvs. at der ikke skal være krydderier i foderet), da de åbenbart ikke kan fordøje dem.

 

Hun fodrer selv sine hunde "råt", men nævnte disse mærker af høj kvalitet, hvis man fodrer med tørfodder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er da altid ok at være nysgerrig. :-)

 

Hun gik ud efter, at det skulle være lavet af gode råvarer, og at den største bestanddel skulle være kød, derefter olie, derefter grøntsager, derefter vitaminer og mineraler og kun en lille smule korn hvis overhovedet noget (du må ikke hænge mig op på rækkefølgen, jeg husker den muligvis lidt forkert, men kød skulle i hvert fald udgøre den største bestanddel).

 

Hun havde også gode råd til "snack" og anbefalede f.eks. tørret fisk o.l. frem for mere "kunstige" træningsgodbidder og tørret oksekød o.l. frem for tyggeben af hud. Hun lagde også vægt på, at hunde ikke skal have krydderier (dvs. at der ikke skal være krydderier i foderet), da de åbenbart ikke kan fordøje dem.

 

Hun fodrer selv sine hunde "råt", men nævnte disse mærker af høj kvalitet, hvis man fodrer med tørfodder.

 

 

OK. I Olivers kan jeg ikke se der er planteolie i, men ris på andenpladsen, ris er "korn" og i Kingsmoor er der majs på andenpladsen og majs er også "korn".

 

Men tak for svaret jeg var nysgerrig, synes nemlig også der skal laves et fuldt billede af hunden og herunder også foderet, så det kunne jeg godt lide at høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg køber den med and fra Oliver's, og der er solsikkeolie i. Havre er så på andenpladsen, og du har da ret i, at det er "korn". :-)

 

OK, jeg kikkede kun på begges "Adult"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad ville du selv anbefale, Ninjamor?

 

Det er altid rart at høre gode forslag til sund og velsmagende mad til vapserne :madtid:

 

Jeg vil ikke anbefale noget, søger selv efter gode produkter. Er pt ved at afprøve Canidae på Pelle.

Han GIDER ikke tørfoder :roll: så meget...

 

Eaglepack gider han ikke røre, Orijen som jeg synes lyder fint siger hans dyredoktor ikke er godt for ham. Jeg har været rundt om de fleste af de produkter jeg synes måtte være OK.

Canidae kom så ind ad døren i går og det vil han æde OG søge efter. Jeg havde lidt med til træning i aftes og hundene der var vilde med det, det kunne næsten konkurrere med frikadelle og kylling :shock:

 

Til gengæld synes jeg det FØLES kedeligt og får trang til at poste olie hen over det.

 

Jeg vil sige som min yndlingsdetektiv Monk:"It's a jungle out there..."

 

Så det var såmænd ikke fordi JEG ville anbefale et produkt at jeg reagerede på dit indlæg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lisette - slettet bruger

Jeg bruger kingsmoor, fordi det er naturlige ingredienser og ikke alt mulig affald. Vores hunde vil gerne spise det, men de er ikke ellevilde.

 

Jeg ville allerhelst fodre emd hjemmelavet mad tilsat vitamin og mineralblanding, for jeg synes at det er vigtigt hunden virkelig "går til fadet", så fordøjes maden også meget bedre. Men det har jeg desværre ikke rigtig tid til og synes også det bliver lige rigeligt dyrt. Derfor Kingsmoor. Men hvis jeg finder noget i tilsvarende god kvalitet som de bedre kan lide, så skifter jeg uden at blinke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores vaps er også på Kingsmoor, da jeg synes, at det ser godt ud på beskrivelsen. Det er ingen god reklame at fortælle, at han guffer det med vellyst for han er som Berner-hvalpe er flest...alt-ædende. Til gengæld så har han fået den flotteste, skinnende pels af det foder og det ser ud til at han udvikler sig harmonisk på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Rigtig flot ny hjemmeside du har fået, for øvrigt. :-)

 

 

Tak :-D

 

Jeg har ikke et forslag til tørfoderprodukt, men går selv efter så rene varer som muligt og gerne med gode opvækstbetingelser for dyrene som anvendes.

 

Og at der ikke anvendes selvdøde dyr for eksempel.

Ville også gerne økologisk, men har ikke fundet noget økoprodukt som jeg synes var godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi har indtil nu fået Eaglepack, hun spiser det fint når det er i skålen og kan til nød søge efter det i lejligheden, men hun gider ikke søge efter det udendørs, så skal der tunvand over eller noget...

Nu har jeg så købt en pose Orijen og indtil videre virker det som om hun synes at det er rigtig godt, det har i hvert fald fungeret som guffer endnu, men det kan jo også være fordi det er nyt... (Hun gider ikke det samme ret længe af gangen, det gælder også guffer).

Planen er at prøve canidae (eller hvad det nu hedder) næste gang, så hun får noget variation. Måske må hun smage en lille smule af Pelles? Eller kan man få prøveposer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg vil ikke anbefale noget, søger selv efter gode produkter. Er pt ved at afprøve Canidae på Pelle.

Han GIDER ikke tørfoder :roll: så meget...

 

Eaglepack gider han ikke røre, Orijen som jeg synes lyder fint siger hans dyredoktor ikke er godt for ham. Jeg har været rundt om de fleste af de produkter jeg synes måtte være OK.

Canidae kom så ind ad døren i går og det vil han æde OG søge efter. Jeg havde lidt med til træning i aftes og hundene der var vilde med det, det kunne næsten konkurrere med frikadelle og kylling :shock:

 

Til gengæld synes jeg det FØLES kedeligt og får trang til at poste olie hen over det.

 

Jeg vil sige som min yndlingsdetektiv Monk:"It's a jungle out there..."

 

Så det var såmænd ikke fordi JEG ville anbefale et produkt at jeg reagerede på dit indlæg :-D

 

Dejligt at han vil canidae, det vil mine også :-D

 

Og det ser ud til både at give fin afføring osv..

 

Mine får jo hjemmelavet mad, rå ben, rå kyllingelår og den slags som hovedføde, men tørfoder der er godt vil jeg gerne bruge som supplement :-)

 

Sonja, du kunne prøve canidae, det er lavet på fritgående dyr, og der er fine ingredienser i uden ret meget kemi, på ca samme måde som med eaglepack :-)

 

Dog testes det til at være bedre end eaglepack i en amerikansk test der ligger vægt på indholdet, altså ingredienser :-)

 

Måske ville din adfærdsbehandler anbefalde det hvis hun kendte det, det tror jeg :-)

 

Der hvor canidae sælgers har de også et andet foder der testes ligeså pænt :-)

 

http://soepet.dk/naturesvarity/

 

Det kan mine tøsser også godt lide :-)

 

Der er et par oversættelsesfejl i deres ingrediensliste, så der er altså ikke syltet frugt i :lol:

 

Det med olie før grøntsager den synes jeg lyder mystisk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...