Hop til indhold

Cykle med hunden

Gæst Gismo hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Gismo hunden

Da konen og jeg elsker at cykle, og begge har et par lækker cykler, vil vi gerne have hunde med rundt på vores ture.

Vi tænker på at købe en lille vogn og have efter cyklen, og jeg vil derfor høre om nogen i forumet har erfaring på dette punkt.

Alle input er velkommene også hvis nogen har noget vi skal tænke på inden vi kaster os ud i projektet.

Vognen skal være til 2 hunde - håber på at få hund nr.2 i starten af 2012. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en cykeltrailer her, som jeg brugte, da jeg også havde Shabi (nu hvor det kun er Tyson, sidder han bare i cykelkurv). Den er fra Croozer, de har også en større model - http://www.croozer.dk/croozer_dog.html - det er nok den, I ville skulle have.

[ATTACH]37500[/ATTACH]

[ATTACH]37501[/ATTACH]

[ATTACH]37502[/ATTACH]

Det er en super smart måde at have hunden med, når man cykler. Bare vær opmærksom på, at det kan kræve lidt tilvænning fra hunden, det gjorde det i hvert fald med Tyson.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en cykeltrailer til mine hunde.

Har købt en brugt cykeltrailer til børn (200 kr.) Deri har jeg lagt en vandfast træplade således at bunden er plan. På træpladen er der fastlimet et stykke kunstgræs som er vandfast og skridsikker (sådan et som bruges i terrarier).

Bagerst har jeg skruet en lukket krog (ved ikke hvad sådan en hedder?) i

hvorpå der er monteret en kobling snor til 2 hunde. Når hundene er i trailer har de seler/snor på så de ikke kan hoppe ud. Der sidder de så og troner, medens mor her aser i pedalerne, når vi kører i skoven.:klap:

Som en ekstra finesse er der en låge i træpladen, så der er et rum til madpakker og drikkelse.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Jeg har sådan en cykeltrailer her, som jeg brugte, da jeg også havde Shabi (nu hvor det kun er Tyson, sidder han bare i cykelkurv). Den er fra Croozer, de har også en større model - http://www.croozer.dk/croozer_dog.html - det er nok den, I ville skulle have.

Det er en super smart måde at have hunden med, når man cykler. Bare vær opmærksom på, at det kan kræve lidt tilvænning fra hunden, det gjorde det i hvert fald med Tyson.

Den er godt nok smart. Og dejlige billeder :hjerte:

Har set en brugt på nettet til Kr. 500.-

Tak for input.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg cykler med Chilli i denne specielle Doggy Ride Novel hundetrailer fra www.abckids.dk

Den er rigtig god og meget sikker.

Den er lidt "pebret" i pris, men har så også forstærkninger på flere af de vitale dele, således at hunden ikke kan komme i klemme nogen steder.

trine199-albums-chilli-en-blondine-fra-arhus-picture15561-forste-tur-i-den-nye-hunde-cykeltrailer-maj-2010.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt en anhænger til hunde i Maxizoo..

Men en anden gang, ville jeg hellere købe en brugt til børn. Den var dyr, og eneste forskel var at bunden er helt flad. Der er ikke engang en krog/karabinhage så man kan spænde hunden fast.. Det forventede jeg..

Den har jeg så med, så Basse kan få nogle pauser i den undervejs, ellers bliver det for hårdt for hende når vi er ude at cykle en tur..

Men være forberedt på at det er tungt!

Sådan en anhænger vejer snildt 10 kg, og hvis man så har 25 kg hund bagi, skal man altså være i nogenlunde form, inden man tager den op af bakke :P

Basse bliver pænt lukket ud, og skal selv gå, når det er hårde strækninger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jeg skal også have købt en tilhænger :D

men tak for tippet anja! har selv tænkt på hvor hårdt det bliver op af oslovej i silkeborg (en værre bakke), når jeg skal til træning..

det går fint uden hund.. men med 30 kg mere bagpå, kommer det nok til at være en del tungere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites