Gæst Jeanet Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hej Er det forskelligt fra race til race om mand avler på en hund med HD på C?? Troede egentlig at grænsen var "B", men det er måske ikke tilfældet nogle steder? vh Jeanet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 For schnauzere godkendes C-hofter og 'man' avler i stor stil på C. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Hos schæfere må man avle på c-hofter og 1-albuer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Det er også c hofter hos labrador Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 I de 4 racer jeg har, må der i alle sammen bruges hunde med status C, i den ene (pointer) der er slet ikke restriktioner om HD fotografering, men hvis de bliver fotograferet, må C gerne anvendes. Albuer må 1 gerne bruges overalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Det der er det vigtige, i al den her snak om HD/AD, det er ikke kun at se på den enkelte hund, men på søskende og onkler og tanter, jeg bliver så ked af det når der dukker en eksempelvis en B hund op, der bliver brugt i avl fordi at resultatet er fint, og man så ser, at dens søskende har de værste HD/AD resultater, det er virkelig noget der ligger mig på sinde, da jeg har oplevet så mange frustrerede hvalpekøbere ( ikke mine ), stå med deres nye vapser, med virkelig dårlige hofter. Nå undskyld for mit lille sidespring. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Januar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2011 Det der er det vigtige, i al den her snak om HD/AD, det er ikke kun at se på den enkelte hund, men på søskende og onkler og tanter, jeg bliver så ked af det når der dukker en eksempelvis en B hund op, der bliver brugt i avl fordi at resultatet er fint, og man så ser, at dens søskende har de værste HD/AD resultater, det er virkelig noget der ligger mig på sinde, da jeg har oplevet så mange frustrerede hvalpekøbere ( ikke mine ), stå med deres nye vapser, med virkelig dårlige hofter.Nå undskyld for mit lille sidespring. :blink: Jeg synes det var godt med dette sidespring. Problemerne med udvikling af HD og AA bliver nemlig ofte forenklet alt alt for meget. De fleste tror at blot forældredyrene har status A og 0, så er man sikker på at hvalpene ikke er disponeret for disse syndomme. Men intet er mere forkert !!! Personligt har jeg lavet sundere afkom efter f.eks. C hunde end jeg har gjort på A hunde, så jeg anbefaler at bruge HD index eller Hundeweb, med data for hele familien, hvis man skal gøre mest muligt for at sikre sig en sund hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts