Hop til indhold

Ændret opførsel med alderen

Gæst sarafia
 Share

Recommended Posts

Gæst sarafia

Nova er uddannet redningshund. Hun er uddannet med skud i træningen og udsat for høje lyde hele sit liv. Aldrig været bange for noget. I år viser hun tydelige tegn på at være nervøs for fyrværkeriet. Hun kan ikke HAVE når de skyder. Når vi er ude er det ok. Hun går bare tur. Er vi herhjemme gemmer hun sig og ligner en der har fået bank i mindst 40 år.

Hun fyldte 10 1 november. Jeg har hende mistænkt for ikke at høre så godt længere og derved kommer usikkerheden..

Hvad er jeres bud?

Vi har ingen dårlige oplevelser i bagagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bud er også at der er noget galt med hørelsen, er det er ikke noget med der er toner man ikke høre så godt når man bliver ældre, og dermed er der måske andre toner der lyder anderledes :vedikke:

Eller også har hun måske fået nogen aldersrelaterede skavanker som gør ondt, og dermed får hende til at reagerer på ting hun normalt ikke ville reagerer på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med hørelsen tror jeg sagtens du kan have ret i. Da Ascha var omkring de ti år reagerede hun også pludselig på nytårsaften, hvor hun ellers havde været helt cool og bare syntes det var spændende. Jeg havde også den fornemmelse at det var fordi tingene lød anderledes i hendes ører.

Jeg fik det til at gå væk ved at sige "bomkiks" (man kan selvfølgelig finde et andet udtryk, hvis man synes det lyder for åndsvagt) når der lød et brag og samtidig kaste en godbid. Det tog et par dage før det var ovre. Håber I kan arbejde det væk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia

Lonny: hun er fit for fight. Hun bliver 10.000 km tjekket hos dyrlægen hver 6 mdr. Får massage og kiropraktik og er i kanon form. Heldigvis.

Lige et billede fra i sommers:

924186_l.jpg

Hun er den sorte:genert:

Achaca: årh god ide med bomkiks. Det er straks indført! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny: hun er fit for fight. Hun bliver 10.000 km tjekket hos dyrlægen hver 6 mdr. Får massage og kiropraktik og er i kanon form. Heldigvis.

924186_l.jpg

Hold da op en sej gammel dame, jeg kan da vist kun ønske at min Luna vil være lige så frisk den dag hun bliver 10 år gammel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

924186_l.jpg

Achaca: årh god ide med bomkiks. Det er straks indført! :5up:

Super billede :5up:

Hendes motto må være "alder er bare et tal"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia

Det er jeanette med Luna der har taget det:)

Men ja solskin ellers er hun bestemt ikke påvirket.

Jeanette:tak:lun: Elsker sgu den lille dame så meget så det er da lidt hårdt at se hende bange osv. Det er jo ikke lige hendes normale indgangsvinkel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeanette med Luna der har taget det:)

Men ja solskin ellers er hun bestemt ikke påvirket.

Jeanette:tak:lun: Elsker sgu den lille dame så meget så det er da lidt hårdt at se hende bange osv. Det er jo ikke lige hendes normale indgangsvinkel..

Ja det er:cry: Luna er også bange i mørke pt.. Det er så pga en klaphat, der fyrede raket af lige foran hende torsdag, men den der følelse er altså ikke rar.. De små pus

Link til indlæg
Del på andre sites