Hop til indhold

Når man ikke kan beslutte sig for hvilken træning man vil gå til.

Gæst Obelix
 Share

Recommended Posts

Gæst Obelix

Jeg har jo hele tiden gået til trænning med Obleix hos DKK, hvilket jeg har været SUPER tilfreds med.

Vi har nu gennemført hvalpeholdet og unghundeholdet :-D. Sidste gang der var trænning var i oktober, nu er der vinterpause.

Det krible efterhånden noget for at komme igang igen, desværre må træneren vi går hos i DKK kun træne hvalpe og unghunde og der er alt for langt til andre DKK trænningspladser :cry:. Han starter unghundehold op igen til foråret/sommeren MEN det har vi jo været på en gang, vi ville da nok kunne få noget ud af det, men vil også gerne videre og tager vi det en gang til hvad så bagefter :hmm:.

Ret tæt på vores bopæl har jeg jo så set DCH holder til, og nu overvejer jeg lidt at starte der, de har masser af valgmuligheder, hvalpehold, unghundehold, lydighedstræning, agillity, ralley O, klikkertrænning, osv.

Men nu kan jeg jo ikke beslutte mig til hvad jeg skal melde os til :damn:. Jeg synes jo både rally, agillity og klikker lyder enormt spændende :confused:.

Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig :stupid:.

Samtidig er jeg da også i tvivl om vi er dygtige nok til at træne f.eks agillity og rally, vi har jo "kun" gået på hvalpe og unghundehold. Desuden bliver Obelix først 1 år til februar, så jeg ved også man skal være forsigtig med agillityen.

Jeg ved endnu heller ikke om jeg kun vil hygge træne eller om jeg skal satse på konkurrencer, men regner med at det må jeg beslutte når jeg ER igang.

Der er indskrivning af nye hunde hos DCH på onsdag og der kan man vel også snakke med dem om det, men derfor gør man sig jo nogle tanker inden og jeg ville gerne være lidt mere sikker på hvad det er jeg vil.

Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, men havde lige brug for at få tankerne ud og måske nogle kan bidrage med noget til tankerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtige nok til agility? Petrine havde ikke gået til noget som helst før hun startede til agility og hun er snart verdensmester (cirka), så ikke dygtig nok er ingen forhindring.

Andre kan ikke vælge for vi kender jo ikke din hund, mine er klart ikke til lydighed og den slags, men mere til fjolleri og agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtige nok til agility? Petrine havde ikke gået til noget som helst før hun startede til agility og hun er snart verdensmester (cirka), så ikke dygtig nok er ingen forhindring.

Andre kan ikke vælge for vi kender jo ikke din hund, mine er klart ikke til lydighed og den slags, men mere til fjolleri og agility.

Hehe.. Hvis Pertine allerede snart er verdensmester, så kan Obelix nok også godt starte hvis det er. Jeg anede bare ikke om det krævede noget mere lydighedstrænning først :-D.

Nej det er jo mig selv som skal tage valget, det var mere for at få tankerne ud og høre om nogle havde noget klogt at tilføje?, fordele og ulemper?

Jeg hælder nok mest til Rally eller Agillity :confused:.

Tænker også lidt om man synes man kommer til at "mangle" lydighedstrænning ved "kun" at gå til agillity (altså jeg ved godt det også kræver sit at holde styr på hunden på agillitybanen) :hmm:. Rally er måske lidt mere en blandning :hmm:. Hmm jeg synes altså det er svært at vælge :genert:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine går ad h... til i snor, gider ikke komme når jeg kalder, hvis der er noget spænende, er ikke begejstret for sit / dæk, med mindre bestikkelsen er lige foran snuden etc. Men agility elsker hun (trækker ihærdigt ned mod banen her i sneen, tror hun savner det) og gør sit yderste for at være perfekt :cool:

Jeg savner ikke lydigheden, for den var bare for kedelig for Petrine - man kan sagtens være ulydig agilitystjerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hehe, det at vælge er utrolig svært. Jeg kender det selv alt for godt :-)

Men fordi du vælger at gå til noget nu, lukker du jo ikke døren for noget af alt det andet spændende du kan lave med din hund. Der er ingen der siger at man kun skal dyrke en form for hunde sport for evigt :-)

Jeg synes personligt at det også kræver en lydig hund for at gå til AG.. De fleste steder kræves der det besale lydighed.

Rally er både udfordrende og sjovt, og her er jeg ret sikker på at I kan være med... Der er jo forskellige niv. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Jeg valgte også ag, fordi lydigheden blev for kedelig for robin.

han hader gentagelser.

men elsker AG, og heller ikke der er han helt lydig. men han elsker det, det er det vigtigste :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det at vælge er utrolig svært. Jeg kender det selv alt for godt :-)

Men fordi du vælger at gå til noget nu, lukker du jo ikke døren for noget af alt det andet spændende du kan lave med din hund. Der er ingen der siger at man kun skal dyrke en form for hunde sport for evigt :-)

Jeg synes personligt at det også kræver en lydig hund for at gå til AG.. De fleste steder kræves der det besale lydighed.

Rally er både udfordrende og sjovt, og her er jeg ret sikker på at I kan være med... Der er jo forskellige niv. :mrgreen:

Du har da helt ret i at det ene ikke udelukker det andet, selvfølgelig kan man altid prøve det andet af senere hen :5up:.

Har nok bare sat mig i hovedet at det er endten rally ELLER agillity :???:.

Nu skal jeg så bare beslutte hvad jeg skal afprøve først :damn:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Du har da helt ret i at det ene ikke udelukker det andet, selvfølgelig kan man altid prøve det andet af senere hen :5up:.

Har nok bare sat mig i hovedet at det er endten rally ELLER agillity :???:.

Nu skal jeg så bare beslutte hvad jeg skal afprøve først :damn:.

Han skal være minimum et år for at starte til AG, så hvis han er det er det da bare at komme i gang med det:klap: Det er rigtig sjovt, og de fleste hunde elsker det altså bare...

Men Rally er nu også sjovt, og her er der masser af udfordringer... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi løber agility og går rally :-D

Vores "træningskarriere" startede på hvalpeholdet, så tog vi et lydighedshold (unghunde / utrænede hunde) hos DCH og så startede vi til hvalpe-agility (handling og ag-lydighed - uden forhindringsarbejde)... Karla har vel været en 7-8 måneder da vi startede til hvalpe-agility....

Samtidig med lydighedsholdet (unghunde) gik vi dog til noget klikker og aktiveringshold hos en privat træner....

Nu om dage satser vi på agility'en (for det er det vi begge to synes er det sjoevste i hele verden :mrgreen:) og går lidt rally for sjov ved siden af...

Hvad du skal gå til kan du jo kun selv vælge, men man behøver jo ikke kun at gå til en ting af gangen :genert: Personligt ville jeg have styr på basis-lydighed (såsom indkald, arbejde ved fører uden snor selvom der er andre hunde, samt sit og bliv) inden jeg startede et ag-hold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Samtidig er jeg da også i tvivl om vi er dygtige nok til at træne f.eks agillity og rally, vi har jo "kun" gået på hvalpe og unghundehold. Desuden bliver Obelix først 1 år til februar, så jeg ved også man skal være forsigtig med agillityen.

Vi går til rally i DCH og hos os starter man med det som det næste efter hvalpeholdet. På et tidspunkt startede der også en som slet ikke havde trænet med sin hund før, så der er absolut ingen krav om at kunne noget på forhånd. Så det tror jeg bestemt heller ikke, der er i "din" klub :-D

Link til indlæg
Del på andre sites