Gæst ENVY Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 Jensen er stærkt deprimeret. Min mor og hendes mand har været hjemme 2 uger her i jul og nytår. Jeg har hele tiden godt kunne mærke på ham at han er den af ham og Freja der har savnet min mor mest. I de 2 uger de har været hjemme har han rendt i røven af hende konstant. Nu er de så taget afsted og han hænger sgu noget med næbbet. Jeg har forsøgt at forkæle ham lidt. Igår fik han lidt lækkert råt oksekød mens vi sad og snakkede lidt. Jeg har lavet ekstra lækkert hjemmelavet mad til ham:blink: Han kom også op og ligge på et tæppe ved siden af mig i sofaen igår hvor han blev stornusset :hjerte: Men f.eks her til morgen ligger han bare og stirre ud i luften. Vil ikke stå op Selvom Lua og Freja er i haven og hygger sig så ligger han bare i sengen... Nu er han dog kommet op men kun for at ligge sig ind i stuen. Han bliver glad når vi skal på tur og tager også guffer og såen.. Meeen han er ikke sig selv og opsøger mig ikke. Hvilket han altså plejer. Hvad kan jeg gøre for at han bliver i bedre humør? En anden ting er at Jensen ikke har så meget tillid til mig. Han skal have vasket sine poter hver dag. Og dette kan min mor f.eks gøre på ham uden problemer men hvis jeg skal gøre det er han utryg og har i forbindelse med da jeg skulle skifte hans forbinding på foden knurret af mig. Hvis jeg mysser ham for meget i hovedet, kan han også godt begynde at dæmpe mig. Min mor kan gøre alle de her ting på ham og han nyder det. Jeg har et ben som vi skal dele. Jeg holder benet og Jensen gnaver. Jeg har tænkt mig at gå med ham alene og træne mere alene med ham. Men ellers har jeg svært ved at finde på hvad jeg skal lave af tillidsting med ham Jeg tænkte i måske havde nogle idéer og inputs... Må indrømme det går mig på. Med Lua og Freja er der 200 % tillid og det er bare kommet naturligt. Jeg har ingen erfaring med at skulle arbejde mig til tillid hos en hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Jeg tænker lidt i Dumle når du skriver som du gør. Ikke fordi jeg mener Jensen på nogen måde er som Dumle, men Dumle har også kun tillid til personer han har boet med i 2år+ og selv min veninde som har passet ham og som han har boet med har han stadig ikke helt tillid til. Den han har fået mest tillid til udenfor hjemmet er sjovt nok min søster der var bange for ham i starten. De har ligesom en fælles forståelse i dag. Hun overskrider ikke hans grænser og han overskrider ikke hendes. Jeg syntes det kan være lidt svært når du skal skifte forbinding og skylle pote og derfor på en eller anden måde får overskredet hans grænser lidt ofte. men ellers vil jeg foreslå rolige aktiviteter sammen. Måske massage? Lidt problemløsninger. Eventuelt tricks. Hvis han selv ligger poten i hånden på dig og får godbid for det er det pludselig mere positivt, hvis han dutter dig på snuden med næsen og får godbid for det er det pludselig ikke så farligt o.l. Håber det snart kommer igen. Det er ikke altid lige sjovt med en hund der ikke har tillid til en, men vinder man sådan en hunds tillid helt har man som regel en ven for livet bagefter :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Jeg tænker lidt i Dumle når du skriver som du gør. Ikke fordi jeg mener Jensen på nogen måde er som Dumle, men Dumle har også kun tillid til personer han har boet med i 2år+ og selv min veninde som har passet ham og som han har boet med har han stadig ikke helt tillid til.Den han har fået mest tillid til udenfor hjemmet er sjovt nok min søster der var bange for ham i starten. De har ligesom en fælles forståelse i dag. Hun overskrider ikke hans grænser og han overskrider ikke hendes. Jeg syntes det kan være lidt svært når du skal skifte forbinding og skylle pote og derfor på en eller anden måde får overskredet hans grænser lidt ofte. men ellers vil jeg foreslå rolige aktiviteter sammen. Måske massage? Lidt problemløsninger. Eventuelt tricks. Hvis han selv ligger poten i hånden på dig og får godbid for det er det pludselig mere positivt, hvis han dutter dig på snuden med næsen og får godbid for det er det pludselig ikke så farligt o.l. Håber det snart kommer igen. Det er ikke altid lige sjovt med en hund der ikke har tillid til en, men vinder man sådan en hunds tillid helt har man som regel en ven for livet bagefter :blink: Det er nemlig svært fordi jeg netop er tvunget til at overskride hans grænser hver eneste dag. Hans poter gør tilmed meget ondt så han er jo super øm omkring dem Jeg ville faktisk prøve en øvelse med ham her til aften hvor han skulle tage mad fra min mund Men det resulteret i at min underlæbe kom (ved et uheld) i klemme.. Øøørrrjjj det gjorde ondt og jeg skreg jo som en sindsyg :damn: Helt åndsvagt! Men jeg tror at der er en god idé det der med at belønne ham for nærkontakt. Det tror jeg jeg vil begynde at arbejde lidt med :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Du kan også prøve at gemme godbidder rundt omkring på dig selv (i dit tøj), lægge dig ned på gulvet og så lade ham søge efter godbidderne. Gerne så han bliver nødt til at sætte poterne op på dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Det er nemlig svært fordi jeg netop er tvunget til at overskride hans grænser hver eneste dag. Hans poter gør tilmed meget ondt så han er jo super øm omkring dem Jeg ville faktisk prøve en øvelse med ham her til aften hvor han skulle tage mad fra min mund Men det resulteret i at min underlæbe kom (ved et uheld) i klemme.. Øøørrrjjj det gjorde ondt og jeg skreg jo som en sindsyg :damn: Helt åndsvagt! Men jeg tror at der er en god idé det der med at belønne ham for nærkontakt. Det tror jeg jeg vil begynde at arbejde lidt med :5up: Ja det er ikke sjovt at skulle gøre :ae: Er han sådan en madglad en der kan glemme det ubehagelige lidt med noget i munden? eller måske hvis han får lov til at holde en bold imens? Jeg prøvede engang at få Dumle til at tage en lang pomfrit fra min mund... han var dybt fornærmet Sad og prøvede lidt... pev, prøvede forsigtig igen, pev igen og gik så sin vej... man tager altså ikke bare mad ud af munden på andre syntes han åbenbart Var det Nova havde jeg nok hverken næse eller læber tilbage nu Jeg så engang en der havde lært sin border at dutte på munden og holde positionen lidt. Hun kaldte det "kys" og det lignede det, bare uden savl og tunge og alt det der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Du kan også prøve at gemme godbidder rundt omkring på dig selv (i dit tøj), lægge dig ned på gulvet og så lade ham søge efter godbidderne. Gerne så han bliver nødt til at sætte poterne op på dig. Rigtig rigtig god idé :5up: Jeg har også de seneste dage holdt godbidder tæt ved mit ansigt som han så har taget. Han er allerede begyndt at være mere opsøgende :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Ja det er ikke sjovt at skulle gøre :ae: Er han sådan en madglad en der kan glemme det ubehagelige lidt med noget i munden? eller måske hvis han får lov til at holde en bold imens? Jeg prøvede engang at få Dumle til at tage en lang pomfrit fra min mund... han var dybt fornærmet Sad og prøvede lidt... pev, prøvede forsigtig igen, pev igen og gik så sin vej... man tager altså ikke bare mad ud af munden på andre syntes han åbenbart Var det Nova havde jeg nok hverken næse eller læber tilbage nu Jeg så engang en der havde lært sin border at dutte på munden og holde positionen lidt. Hun kaldte det "kys" og det lignede det, bare uden savl og tunge og alt det der Ja det kan Lua Må mor få mys? Og så sætter hun sin snude mod mine læber :hjerte: Hun siger endda kysselyd Ikke noget jeg har gjort noget ud af at lære hende. Den har hun bare fanget.. Hun er så klog Men måske jeg kunne lære Jensen det trick Vi har fået øvet "pote" rigtigt meget. Og det går bedre og bedre. Jeg må holde poten lidt nu :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts