Gæst Saphiira Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 Jeg sidder og venter utålmodigt på, at Charlie kommer hjem, fordi han har fået gipsen af i dag.. :banan::banan::banan::banan::banan::banan::klap::klap::klap: Hvor jeg glæder mig til at se min lille hund gå uden et kæmpe gipsben! Har I nogle gode råd til, hvad jeg skal efter? Noget jeg skal være obs på? evt. en løsning på "sofa-problemet". altså at han ikke håber ned fra den? Tænkte faktisk på en trappe...? Han havde desværre fået et lille gnavesår, så han fik lige en indsprøjtning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 tillykke:klap: Med hensyn til trappe, kender jeg nogle der bare har lavet en af nogle store bøger;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Vi har to gamle sofa puder ovenpå hinanden, altså de der stive puder. Det virker rigtig fint. Ellers kan man lave en rampe, det har vi ude i køkkenet så de kan komme op i sofaen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Okay, jeg må prøve mig lidt frem.. Lige nu har det lille puds ikke forstået at gipsen er taget af. Man kan også se at hans ben ikke har særlig store muskler... Men vi var ude at gå i dag, og han gik faktisk ret langt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 Det var dejligt at høre at det går fremad :klap: Det kan godt tage lang tid før musklerne er bygget op igen, men det skal nok komme. Det skal være en gylden middelvej, så han heller ikke overbelaster benet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2011 :klap: tillykke! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Han piver stadigvæk meget... :megaked: Han har jo fået gnavesår, så tror det er det der gør ondt... Han er på nogle piller nu, men det er godt nok voldsomt synes jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Ville svømning være en god måde at opbygge muskler på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Både svømning og waterealker. Jeg har hørt at waterwalker skulle være bedst, for så kan du se når og om han bruger benet rigtigt. Det kan man vist ikke så nemt når de svømmer, for så kan han "snyde" og ikke bruge benet så meget som de andre. Træls at det stadig gør ondt. God bedring til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Både svømning og waterealker. Jeg har hørt at waterwalker skulle være bedst, for så kan du se når og om han bruger benet rigtigt. Det kan man vist ikke så nemt når de svømmer, for så kan han "snyde" og ikke bruge benet så meget som de andre.Træls at det stadig gør ondt. God bedring til ham. Mange tak for svar. Tænkte nok at sådan noget ville være rigtig godt. Han bruger stadigvæk ikke benet særlig meget... Det "hænger" bare...Ser faktisk lidt ulækkert ud.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Han skal også lige finde ud af at han faktisk har fået gipsen af. Ved du om det er fordi det gør ondt i benet når han støtter på det? Hvis det er fordi han ikke kan/vil bruge det, kan du prøve at binde et køkkenelastik om benet på ham, så finder han ihvertfald ud af at han har et ben og vil måske bruge det. Ikke stramt, men sådan at det trækker lidt i hårene, så han bliver gjort opmærksom på benet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Han skal også lige finde ud af at han faktisk har fået gipsen af. Ved du om det er fordi det gør ondt i benet når han støtter på det? Hvis det er fordi han ikke kan/vil bruge det, kan du prøve at binde et køkkenelastik om benet på ham, så finder han ihvertfald ud af at han har et ben og vil måske bruge det. Ikke stramt, men sådan at det trækker lidt i hårene, så han bliver gjort opmærksom på benet. Hmm, nej jeg tror det er pga. de gnavesår. Fordi han støtter på det nogle gange. Lidt ligesom han tror han går på det. Det stripper ud af men det laver den der "gå bevægelse". Men han kan godt nok hyle det hele ned, hvis han vælter eller går ind i noget. Det er virkelig svært at undgå at han ikke falder. Han er så ivrig... Håber aldrig jeg skal prøve det igen...Det har været hårdt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 ja, puha. Stakkels jer. :ae: Jeg ved hvor hårdt det er med hunde der har været opereret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 ja, puha. Stakkels jer.:ae: Jeg ved hvor hårdt det er med hunde der har været opereret... Det er bare ikke sjovt.. Men Charlie har haft hovedet højt og klaret det rigtig godt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Det er jo dejligt at høre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Osvald Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Hej. Jeg har fulgt dine indlæg om din hund, da min hund brækkede benet næsten samtidig. Vi har været to operationer igennem, inden han nu har fået gibs på. Har du nogle råd eller erfaring du vil dele? Håber det går bedre med din lille hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Måske kan du massere han forsigtigt på benet hvis du kan undgå de sår? Altså kun hvis det ikke gør ondt på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i din anden tråd, og hvad der er vores personlige erfaring da Bonnie brækkede benet: Genoptræning er meget, meget vigtig! Ellers bibeholder han de "dårlige vaner" han har fået i forhold til at gå da han havde gipsen på. Altså, han trækker skævt i musklerne på benet og i ryggen. Det kan give ham skader på lang sigt, så jeg vil da opfordre dig til at finde en hundemassør, der også kan noget med genoptræning, så du kan komme ordentligt i gang..:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Hej.Jeg har fulgt dine indlæg om din hund, da min hund brækkede benet næsten samtidig. Vi har været to operationer igennem, inden han nu har fået gibs på. Har du nogle råd eller erfaring du vil dele? Håber det går bedre med din lille hund. Stakkels din hund... Hvor længe skal den have gips på? Charlie var da fuldstændig ligeglad om han havde gips på, og han var virkelig urolig, så vi var nødt til at få beroligende til ham? Hvordan er det med din hund? Heldigvis går jeg hjemme, så jeg vidste hele tiden hvad Charlie lavede. Jeg turde ikke lade ham være alene pga. han kunne være ret urolig. Måske kan du massere han forsigtigt på benet hvis du kan undgå de sår? Altså kun hvis det ikke gør ondt på ham. Det har jeg faktisk prøvet og det nyder han...:blink: Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i din anden tråd, og hvad der er vores personlige erfaring da Bonnie brækkede benet: Genoptræning er meget, meget vigtig! Ellers bibeholder han de "dårlige vaner" han har fået i forhold til at gå da han havde gipsen på. Altså, han trækker skævt i musklerne på benet og i ryggen. Det kan give ham skader på lang sigt, så jeg vil da opfordre dig til at finde en hundemassør, der også kan noget med genoptræning, så du kan komme ordentligt i gang..:5up: Hmm.. Måske skal jeg lige prøve at google det.. Synes bare det er svært at vide om sådan noget, når man ikke rigtig er inde i det, men må lige prøve at se om jeg kan finde en.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Osvald Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Det ved vi ikke endnu, men mindst en måned, og han har haft den på en uge nu. Han fik først opereret en jernskinne ind, som gik løs, så knoglen også flækkede på langs. Så det er blevet et meget kompliceret brud, og vi skal til dyrlæge en gang om ugen for at se, om det vokser rigtigt sammen. Men på en uge er det allerede begyndt at hele. Her går det bedre end forventet med at holde ham i ro, da han er en meget aktiv hund. Vi brugte kun beroligende nytårsaften, men har det liggende, hvis vi skulle få brug for det. Men jeg går også hjemme på barsel, vi tør heller ikke lade ham være selv. Han springer gerne op og ned fra sofaen, så man skal hele tiden være over ham nu. Vi var kort til noget genoptræning, inden de opdagede, at jernskinnen var gået løs. Jeg kan forstå din hund ikke vil bruge benet. Vi fik at vide, at vi skulle gå meget langsomt, da det herved er svært for hunden at holde balancen og derved bruger benet. Ellers skulle vi puste en luftmadras op, og gå med hunden på den, da det ujævne underlag igen tvinger hunden til at bruge benet. Langsomt skulle vi tage mere luft ud af madrassen så øvelsen blev mere besværlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Det ved vi ikke endnu, men mindst en måned, og han har haft den på en uge nu. Han fik først opereret en jernskinne ind, som gik løs, så knoglen også flækkede på langs. Så det er blevet et meget kompliceret brud, og vi skal til dyrlæge en gang om ugen for at se, om det vokser rigtigt sammen. Men på en uge er det allerede begyndt at hele.Her går det bedre end forventet med at holde ham i ro, da han er en meget aktiv hund. Vi brugte kun beroligende nytårsaften, men har det liggende, hvis vi skulle få brug for det. Men jeg går også hjemme på barsel, vi tør heller ikke lade ham være selv. Han springer gerne op og ned fra sofaen, så man skal hele tiden være over ham nu. Vi var kort til noget genoptræning, inden de opdagede, at jernskinnen var gået løs. Jeg kan forstå din hund ikke vil bruge benet. Vi fik at vide, at vi skulle gå meget langsomt, da det herved er svært for hunden at holde balancen og derved bruger benet. Ellers skulle vi puste en luftmadras op, og gå med hunden på den, da det ujævne underlag igen tvinger hunden til at bruge benet. Langsomt skulle vi tage mere luft ud af madrassen så øvelsen blev mere besværlig. øv, hvor har din hund været uheldig. Mange tanker herfra. Tak med rådet med luftmadrassen! Jeg vil undersøge om der er noget genoptræning her i området. Skal alligevel til dyrlæge på mandag, og de ved det vel. Jeg har googlet det lidt og synes ikke jeg kan finde noget i nærheden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Osvald Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Ja han har været meget uheldig, men han er ved godt mod, så vi føler, at vi har gjort det rigtige. Ved dyrehospitalet hvor Osvald er blevet behandlet, der har de en hundekiropraktor, som også har forstand på genoptræning. Hvor dyrt er det blevet ved dig? Vi er oppe på 15.000 kr, men har ingen ide om, hvor det ender. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Ja han har været meget uheldig, men han er ved godt mod, så vi føler, at vi har gjort det rigtige.Ved dyrehospitalet hvor Osvald er blevet behandlet, der har de en hundekiropraktor, som også har forstand på genoptræning. Hvor dyrt er det blevet ved dig? Vi er oppe på 15.000 kr, men har ingen ide om, hvor det ender. Hold da op, så er vi da billigt sluppet.. Jeg tro,r at vi højt har givet 5000 kr. Hvad har I regnet med der? Åh mange tanker herfra.. Du må gerne nusse ham lidt fra mig... Det er helt utroligt, at de kan være ved så godt mod... Det er dejligt. Jeg ønskede mest at det var mig, der havde brækket benet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Osvald Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Utroligt der kan være så stor prisforskel. Men den første operation kostede også 12.500, så det var træls det ikke fungerede. Det skal jeg gøre. Han ligger ved mig i skrivende stund. Hvordan går det med at få din hund til at bruge benet?? Ja det er godt de stadig er glade, ellers havde det nok været helt ulideligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 Utroligt der kan være så stor prisforskel. Men den første operation kostede også 12.500, så det var træls det ikke fungerede. Det skal jeg gøre. Han ligger ved mig i skrivende stund. Hvordan går det med at få din hund til at bruge benet?? Ja det er godt de stadig er glade, ellers havde det nok været helt ulideligt. Det er nok pga. operationen. Charlie fik kun gips på nemlig. De turde ikke opererer ham på grund af det var et meget lille stykke, der var brækket af.Så de mente, at de ville forsøge med gips allerførst. Det har så heldigvis virket! Han går meget mere på benet nu. :lun: Ja, han er hel ustyrlig næsten.. Tror det har været på grund af infektionen han har haft. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts