Gæst kristine Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Hej Vi skal til noget sporthaløj med vores søn, vores dejlig brichon frise på 18 mdr. kan desværre ikke komme med ind i hallen og vi kan ikke få ham passet. Så nu er spørgsmålet: Kan han være i bilen hvis vi går med han et par gange i løbet af dagen, forventer at det er fra kl. 10 til 16? - han er normalt alene hjemme 4 gange om ugen fra kl. 8.15 til 14, hvor han ligger og sover På forhånd tak for alle jer svar og meninger /Kristine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne være det :hmm:men mindre han ikke er vant til at være i bilen i længere tid adgangen .... I skal selvfølgelig sørge for, at han ikke kommer til at fryse alt. får det for varmt - og gerne at der er adgang til vand - om ikke hele tiden, så når han luftes. Skal han være i bur, skal det være af en størrelse, så han kan vende sig, ligge fladt ned etc. altså at han kan have det bekvemt. Stil evt. bilen sådan, at der ikke er alt for meget uro omkring den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Uh.. Så ville jeg næsten lade ham være hjemme og være alene der. Han er jo vant til at være alene 8-14, altså 6 timer. Så mon kan ikke kan holde til det når I er til sportsstævne? Jeg ville hvertfald hellere have han er hjemme, end i en bil der hurtig bliver kold disse dage og syntes at det er mere synd at han er i en lille bil end det han er vant til. Evt få en til at sige hej til ham i en times tid? Men det er bare min mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Jeg ville ikke lade mine hunde ligge i bilen så længe. Dels mht. kulde/varme, men også mht. hundetyve og andre underlige mennesker - man ved sq aldrig hvad folk kan finde på. Jeg ville helt klart være mere tryg ved at lade hundene bli' hjemme. MVH Korvis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Vi har haft Njord med i bilen hvis vi har vidst vi skulel være væk i flere timer, så har han været i bilen, i hans transport kasse (som desværre er ved at være for lille, så skal enten ha købt en ny eller lært ham at være i bilen uden at lave ballade) og så tager jeg ud og lufter han engang imellem Han ligger bare og sover i sin kurv, og virker ikke kold på nogen måder.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Vi har haft Njord med i bilen hvis vi har vidst vi skulel være væk i flere timer, så har han været i bilen, i hans transport kasse (som desværre er ved at være for lille, så skal enten ha købt en ny eller lært ham at være i bilen uden at lave ballade) og så tager jeg ud og lufter han engang imellem Han ligger bare og sover i sin kurv, og virker ikke kold på nogen måder.. Jeg synes det er for koldt at have hunden i bilen længere tid nu. Smilla er i bilen i op til en time her om vinteren. Jeg isolerer hendens bur med tæpper. Hun har heldragt på og et dækken ovenpå og en varmedunk under sit tæppe. Hun kan heller ikke være alene hjemme. Jeg mener 1 time er absolut max pga kulden. Det er ikke så meget pladsen jer er bekymret for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Jeg synes det er for koldt at have hunden i bilen længere tid nu. Smilla er i bilen i op til en time her om vinteren. Jeg isolerer hendens bur med tæpper. Hun har heldragt på og et dækken ovenpå og en varmedunk under sit tæppe. Hun kan heller ikke være alene hjemme. Jeg mener 1 time er absolut max pga kulden. Det er ikke så meget pladsen jer er bekymret for... Som jeg skrev er han ikke kold på nogen måder.. Han ligger i son kurv, hvor han holder varmen helt fint Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Men igen. Godt være han ikke er kold. Jeg syntes at det er synd at lukke hunden inde i en bil i så lang tid. Fint nok at du lukker ham ud hver time. Men det er bedre for hunden at være alene 5 timer, end at komme en gang i timen, lige gå med den i 10 min, for så at forlade den igen. Det kan i mine øjne give en ret trist hund, som føler sig ekstra forladt, da den er mega glad når du kommer og så bliver den forladt kort tid efter. Specielt når den er så ung. Jeg kan personligt kun holde til tanken om at min hund er i bilen, imens jeg fx handler ind. Andet syntes jeg er synd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coco-doodle Besvaret Januar 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2011 Jeg ville nok lade min hund blive hjemme Vi har dog heller aldrig haft alene-hjemme problemer og Coco har derfor været alene 3-8 timer, siden hun var 9 uger. Og Coco er heller ikke vant til at være i bilen. Men jeg ville nok tænke på hvad hunden plejer at gøre. Om din hund før har været i bilen længere tid osv. Selvfølgelig er der så det med kulden, men det har jeg ikke erfaring med om hvad man kan gøre for at hunden ikke skal blive kold. I den bil vi har ville hunden være frosset inden vi havde været væk i 10 min. Haha... Men mon ikke han kan være alene fra 10-16, når han kan være alene 8-14? Håber I finder den bedste løsning både for jer og hunden ;D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts