Hop til indhold

Nyt hjem til min mollymus


Gæst Molly
 Share

Recommended Posts

Hej alle GD folk

 

Jeg er desværre kommet i den ullykkelige situation at jeg er nødt til at finde et nyt hjem til min dejlige Mollymus :cry:

 

Jeg besluttede for 1 år siden at nu var mit liv stabilt nok til at få en hund, eget hus, fast godt job osv. Da jeg altid har været pjattet med GD så brugte jeg en masse tid på nettet for lige at sikre mig at det jeg mente at vide om GD nu også var sådan de var, samtiddig havde jeg også kigget meget på internat hunde da jeg synes at jeg ligeså godt kunne gi en voksen hund en chance til. I april sidste år fandt jeg så Molly på 2,5 år på et internat og så var jeg solgt, jeg var nede og besøge hende og gå en tur med hende om søndagen, og Fredagen efter hentede jeg hende hjem.

 

Efterhånden som jeg lærte hende bedre at kende fandt jeg så ud af at hun bestemt ikke er blevet behandlet pænt i sit tidligere hjem :evil:

Hun var meget bange for mænd og hvis jeg samler en sko op og står med den i hånden så er hun væk :evil: for det ikke skal være løgn havde hun også ørebetændelse, og var hunderæd for at få renset og dryppet dem, så det var bestemt ikke den bedste start mht at opbygge et tillidsforhold til mig.

 

Jeg allierede mig så med alle de søde rolige mænd jeg kender, som kom på besøg ind imellem med lommerne fulde af hundeguf :-D hun bliver den dag idag passet af min far når jeg skal noget, hun ligger gerne på skødet af min søns bedstefar og sidder gerne i arm med min kæreste :5up:hun er stadig lidt tilbageholden overfor fremmede mænd men har ikke halen mellem bennene mere.

 

Hun er simpelthen godheden selv så rolig, puttesyg, snaksagelig, sjov, nem ja bare en dejlig hund:hjerte:, problemet er så bare at hun er utryg ved at være alene hjemme. Hun tisser på køkkengulvet og henter alt hvad der lugter af mig og ligger og putter med(hun ødelægger ikke noget af det), når jeg så kommer hjem så følger hun mig overalt, hun venter uden for døren når jeg går på toilettet og hun rejser sig fra sofaen når jeg går ud og henter kaffe osv. I weekenderne og ferie er hun en helt anden hund der kan hun sagtens ligge og putte hele dagen i sofaen og der kan hun uden problemer holde sig fra morgen til sen aften.

 

Nu har mit arbejde så gennemtvunget en skifteholdsordning så jeg nu skal til at være væk hjemmefra flere timer og på helt andre tidspunkter end hun er vant til :cry: og det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at byde hende, hun fortjener at være et sted hvor hun ikke skal være alene så længe af gangen, hun har boet med en anden GD før og jeg har 2 katte og det går helt problemfrit.

 

Grunden til jeg skriver her i stedet for på omplacering er at jeg synes det skal være nogen der har haft GD før da hendes fortid gør at der stadig skal arbejdes med tillid, og nok også især fordi hun så skal flyttes igen :cry: det gør helt ondt indeni at skulle byde hende det, men kan tilgengæld heller ikke gi hende det hun har brug for :cry:

 

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig?

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Ååå Maja hvor er det synd for dig, og molly, får helt ondt i maven over det, min tanke er bare at jeg syntes næsten at hun har været igennem nok. og en gd har et følsomt gemyt jeg er bange for at den ikke får det bedre af at blive flyttet:cry: det er godt nok en svær beslutning du skal til at træffe, jeg føler med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er også forfærdeligt, havde jeg vidst at mine arbejdstider kunne ændre sig havde jeg aldrig fået hende. Jeg er enig med dig i at det ikke er optimalt at flytte hende igen men på den anden side kan jeg jo se hvor langt hun er kommet siden jeg fik hende. Når jeg er hjemme hos hende det meste af dagen er hun en helt anden hund, hun er glad og tryg, og vanvittig morsom:-D, hun snakker som et vandfald og leger osv, så jeg synes ikke at hun er helt tabt.

 

Jeg ringede til kredsformanden for dyrenes beskyttelse da det var et af deres internater jeg fik hende fra, for at høre om de evt kunne hjælpe med en omplacering, men det kunne de ikke men jeg kunne da bare sende hende tilbage til internattet!!!!! Det kan jeg bare ikke, det ville simpelthen være dyrplageri.

 

Jeg har også talt med Grand Danois klubben men de kan heller ikke hjælpe med omplacering, og da der ikke er nogen stamtavle på hende er der heller ikke nogen opdrætter jeg kan be om hjælp, jeg må ærlig talt indrømme at jeg er lidt lost lige nu :cry: men jeg har ikke givet op der MÅ være et hjem til hende et sted, det fortjener hun :hjerte:

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maja,

 

Kan det slet ikke lade sig gøre at beholde hende- selvom du skal arbejde på skiftehold- skal du vel næppe arbejde flere timer end før- måske kunne du allierer dig med en hundepasser eller lign...........

den samlet tid hun er alene bliver jo ikke mere.

 

Jeg er sikker på hun foretrækker at blive der- for som minimum har hun jo allerede haft 4 hjem- med tilhørende skader.

 

Det er noget rigtigt skidt at omplacerer hende igen, jeg mener ikke man skal blive ved med at omplacerer en hund,

 

- i dit sted,hvis du skal tage ansvar for hunden for alvor, så bør du få en rigtig hundesagkyndig til at vurderer om hun kan tåle flere skift eller om en aflivning er mere rimmelig.Hundens tarv må være vigtigst i denne situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er det flere timer af gangen jeg skal arbejde, da arbejdsugen er kortet ned til 4 dage istedet for 5 men med samme timeantal, og da hun i forvejen ikke trives med at være alene nu har jeg svært ved at se at hun vil trives med flere timer på forskudte tidspunkter. Derudover betyder ændringen også en lønnedgang på 50.000 årligt da skifteholdet træder i stedet for en nuværende vagtordning, så økonomisk har jeg ikke råd til en hundelufter, og bor også ude på landet så det er lidt svært at finde en i nærheden.

 

Jeg kan sagtens se din pointe, men som sagt er hun kommet så langt og er en dejlig hund. Jeg er godt nok ikke hundesagkyndig, men synes nu at jeg har en rimelig insigt i hendes sind og der er masser at dejlig hund tilbage i hende:hjerte: også selvom hun skal flyttes igen, så længe det blir det rigtige hjem.

 

Synes nu egentlig også at det er hendes tarv jeg går mest op i, det er netop derfor jeg vælger at forsøge at finde et nyt hjem, jeg kan jo godt beholde hende, men så er det for min skyld og ikke for hendes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Hvis du beholder hende, så er det for hendes skylkd og ikke andet. For mig lyder det som om det eneste hun vil have det er dig, og hvis du ikke kan give hende det så skal du tænke på om det er for hendes skyld når du vælger at omplasere hende eller om det er fordi, den løsning er nemmere for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

hvor er det trist det hele...

 

ved ikke hvorfor, men jeg tænkte om man ikke kunne finde en anden DG-fan som man kunne have "anpart" i hunden med, evt. med håbet om at ens situation ændrer sig?

 

anpart lyder lidt skidt, men det jeg mener er en anden person som har tid og lyst til en bonus-hund på deltid.. man kunne måske køre Molly ud til denne person når man tager på arbejde og hente hende når man kommer hjem.. og så kan passeren evt. betale for det foder Molly spiser mens hun er dér?

 

jeg VED at det kræver en godhjertet person, men det er da en molly-venlig løsning.. hun skal selvfølgelig så også til at lære det nye sted og ejeren at kende, men hun har i det mindste sin daglige base hos dig og hun vil vel også komme til at trives det andet sted efter noget tid. det fedeste ville jo være hvis "bonus-ejeren" selv gik hjemme hos sin egen hund om dagen i forvejen, for så skal hun i det mindste ikke være alene et andet sted..

 

jeg ved at det er en meget specifik løsning jeg kommer med, men synes egentlig den er "lade-sig-gøre-lig". jeg ville gøre det hvis jeg havde plads til en GD :rolleyes:

det er bare et forslag til hvordan du kan undgå at flytte Molly helt fra dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en træls situation :ae:

 

Det er en svær beslutning at tage, og hvis du føler, at det er det rigtige - kun du kender hende godt - så håber jeg, at du snart finder det helt rigtige hjem. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at lægge en annonce ud stort set alle steder og så bare sortere med hård hånd. Du vil få mange henvendelser fra dba.dk, og mange helt skudt forbi, men der sidder skam også helt fantastiske hundefolk derude, som kun kender dba.dk eller hundegalleri.dk som det eneste sted, hvor man kan finde en hund.

 

Der er ikke noget mere provokerende, når man egentlig har taget den svære beslutning, at der er folk, der ikke mener, at det er den rigtige uden at kende situationen til fulde. Jeg har selv været i situationen. Jeg ved dog også fra mig selv, at selvom vores hund i dag bor et helt fantastisk sted, hvor jeg ved at han er så lykkelig som han nogensinde kunne drømme om at blive, så fortryder jeg det alligevel engang imellem, når savnet bliver for stort.

 

Så misforstå mig endelig ikke, for jeg har stor forståelse for din beslutning, men var det en idé at forsøge at få en adfærdsbehandler ud og hjælpe med hendes aleneproblemer, så du kan beholde hende? Hvis du ikke allerede har prøvet, kan du også forsøge at give hende lidt beroligende, bruge DAP i stikkontakten osv og se om det hjælper. Så kan du langsomt arbejde mere med hendes problem i dit eget tempo og når du har mulighed for at få ferie.

 

Uanset hvad - held og lykke med det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Hvis du ikke allerede har prøvet, kan du også forsøge at give hende lidt beroligende, bruge DAP i stikkontakten osv og se om det hjælper. Så kan du langsomt arbejde mere med hendes problem i dit eget tempo og når du har mulighed for at få ferie.

 

sikken en god idé! Det er da lige netop i sådanne situationer at DAP er så fantastisk :5up: Det synes jeg bør prøves før så meget andet i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du beholder hende, så er det for hendes skylkd og ikke andet. For mig lyder det som om det eneste hun vil have det er dig, og hvis du ikke kan give hende det så skal du tænke på om det er for hendes skyld når du vælger at omplasere hende eller om det er fordi, den løsning er nemmere for dig.

 

Jeg mener ikke at det er for hendes skyld hvis jeg vælger at beholde hende under vilkår som hun ikke trives med, jeg er udemærket godt klar over at det eneste hun vil ha er mig og min tid :cry: men desværre er jeg ikke den heldige ejer af et pengetræ og derfor er jeg nødt til at passe mit arbejde også selvom det betyder drastiske ændringer for mit privat liv.

 

syfongse : jeg kender ikke nogen som evt kunne ta hende mens jeg er på arb, alle dem jeg kender arbejder selv, og er også lidt i tvivl om at hun ville trives sådan.

 

Frigga : tusind tak for din forståelse, jeg ved at jeg også vil komme til at savne hende helt vildt, jeg har bestilt sådan en DAP hos dyrelægen, som jeg håber vil kunne hjælpe hende indtil jeg finder et nyt hjem til hende.

 

Jeg er så udmærket godt klar over at det er noget møg det hele :cry: efterhånden som jeg har lært hende at kende så er det blevet tydeligt for mig at hun burde være et sted hvor der er nogen omkring hende det meste af tiden og så er det min holdning og mit ansvar at prøve at finde et sådan sted til hende. Til sidst vil jeg så gerne lige ha lov at sige at der absolut ikke er noget af det her der er NEMT

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en GD, der har noget "bagage" med fra første ejer. Det er ikke nemt med den race, for de er nemme at skade og næsten umulige at rette op på igen.

 

Men Vinnie har også noget med, at hvis hun har været alene lidt længere end normalt på en dag, kan hun finde på at gå op på min søns værelse og "låne" en bamse, eller tage en lur i hans seng. Eller hun roder i køkkenskabene efter noget spiseligt.

Det er ikke hvad jeg vil kalde egentlige "problemer".

 

Mollys tisseri, når hun er alene, tyder på at hun har det lidt værre end Vinnie, med at være alene, men det er stadig noget der kan arbejdes med hvis man vil. Og du arbejder kun 4 dage om ugen - resten af tiden er du hos hende. Det er hvad jeg vil kalde et rent luksusliv for en GD. Jeg tror ikke hun får det bedre noget andet sted.

 

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med mine erfaringer, hvis du vælger at beholde Molly. Men du skal gøre dig klart om du virkelig vil af med hende for hendes skyld, eller fordi du selv synes det er for anstrengende at rydde op og tørre op efter hende når du kommer hjem fra arbejde.

Det lyder måske lidt hårdt, men det er ret vigtigt at vide. Hvis din primære tanke er for hende, vil hun have det bedst hos dig. Hvis ikke - ja så er det nok bedst hun kommer videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så ikke fast at det er 4 dages uger det er skiftende mellem alm daghold på 5 dage og aftenhold + at når jeg arb aften har jeg så tilkaldevagt oveni så når jeg kommer hjem risikere jeg at blive kaldt ud igen.

 

Det er nu ikke noget problem at ryde op efter hende da jeg har linolium på gulvet i køkkenet og en god moppe så det tar ca 5 min.

 

Har jeg ikke skrevet med dig på hunde-galleriet, lige da jeg fik hende? synes jeg kan kende fjollebillederne af Vinnie :-D

 

Jeg synes egentlig bare at hun fortjener at være et sted hvor der er nogen omkring hende det meste af tiden. Jeg ved ikke om problemet er at hun har været vant til at bo sammen med en anden GD og det så har været nok for hende???? de sagde jo på internattet at hun godt kunne være alene men det er selvfølgelig noget de har fra den tidligere ejer :evil: så det er jo svært at vide

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maja,

 

Jeg vil ikke blande mig i hvad der er bedst for dig og Molly, det ved kun du.

 

Men hvis du har overvejet en adfærdsbehandler kunne du kigge på hundeliv.dk. Det er til under halv pris, og med en rigtig dygtig supervisor (vi har gået til hundetræning hos hende)

 

Uanset hvad ønskes du held og lykke med hvad du end beslutter - det er ikke en sjov situation at stå i :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Hvad er en DAP???

 

hehe, DAP er Dog Appeasing Pheromone.. :slem: det er mor-hunde-pheromoner som tæver udskiller for at berolige deres hvalpe.. det kan man så få som spray, enten til at komme på et tørklæde eller som en spray man sætter i stikkontakten, lissom luftfrisker ;-) det har virket rigtig godt på mine forældres hund, som er dødsens angst for lyn og torden og den slags larm. han bliver helt salig af det og lægger sig i skødet på en :mrgreen:

 

og jeg synes bestemt det kunne være en god mulighed for at gøre det behageligt for hunden at være alene hjemme. Det er jo ikke decideret medicin, det er bare pheromoner! Så det er ikke så (potentielt) farligt at give som medicin..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...