Hop til indhold

Har I set det her før?


Sammy
 Share

Recommended Posts

Sorry hvis det er i det forkerte forum :oops:

 

Men syn's ikke det handlede om sygdom (eller det håber jeg da i hvert fald ikke!!) så nu prøver jeg at poste tråden her, og håber at en vil være så venlig at flytte den til det rette forum, hvis det er helt tåbeligt :blink:

 

Nå men i går lagde jeg mærke til at Enzo's fine sorte snude har fået to lyse "streger".... Er der nogen som har en idé om hvad det kan være?

EnzoSften507-01-2011.jpg

 

Zoomet helt ind og tilføjet diverse ting i photo plus for at få dem til at se tydelige ud:

snude.jpg

 

Tænkte først winter-nose. Men syns bare aldrig jeg har set en sådan en med lyse streger før???

 

Han er frisk, fræk og umulig som altid :engel: :blink: Går med snuden i og under sne-højde 99.9999% af tiden. Kan det være forfrysninger? Eller kuldepåvirkning af en eller anden grad?

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte::lun::hjerte::lun::hjerte: ej - undskyld det var jo ikke det jeg ville skrive :genert:

 

Jeg har ikke set det før - men Alto har det med at "savle" ud af næsen når der er noget han vildt gerne vil have, så, hvis det havde været på ham, ville jeg ikke have taget det for noget særligt :blink:

 

Har han været forkælet eller andet ?? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe tak Fox - Enzo sender masser af hop-kys din vej :slem:

 

Altså Enzo savler meget, men jeg har aldrig set noget komme ud af hans snude. Ej heller nu.

 

Altså om han har fået noget han ikke får normalt? - han bliver forkælet hver dag :slem:

 

Men nej syns ikke der har været noget usædvanligt på det sidste.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe tak Fox - Enzo sender masser af hop-kys din vej :slem:

 

Altså Enzo savler meget, men jeg har aldrig set noget komme ud af hans snude. Ej heller nu.

 

Altså om han har fået noget han ikke får normalt? - han bliver forkælet hver dag :slem:

 

Men nej syns ikke der har været noget usædvanligt på det sidste.... ;-)

 

:mrgreen: det er det jeg siger, Alto er defekt :engel: han savler nemlig ikke - altså ikke ud af munden ihvertfald - kun ud af næsen :blink:

 

Alto har det også med at borer hele hovedet ned i sneen, så måske det er noget frost-agtigt noget ??

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: det er det jeg siger, Alto er defekt :engel: han savler nemlig ikke - altså ikke ud af munden ihvertfald - kun ud af næsen :blink:

 

Alto har det også med at borer hele hovedet ned i sneen, så måske det er noget frost-agtigt noget ??

 

 

awww perfekt - mener du :lun::lun:

Billeder af savl ud af snuden hihi - det har jeg aldrig set før :klap: Og selvf. alm. billeder også :engel: :hjerte::lun::hjerte:

 

Jo mon ikke... Enzo lever næsten under sneen i disse dage tsk tsk - meget underholdende at se på dog :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan ser Basses ene næsebor ud det meste af året.. har altid regnet med at det skyldtes en af misserne? For det ligner jo i den grad et ar..

 

Derudover har hun tynd fin hud oven på snuden, som er ren sår i foråret hvor hun bruger næsen ekstra meget, og om sommeren hvor hun graver, og helt rødt om vinteren hvor hun går i sneen med det..

 

Min regel er lidt a la "gør det ikke ondt, gør det nok ikke noget"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan ser Basses ene næsebor ud det meste af året.. har altid regnet med at det skyldtes en af misserne? For det ligner jo i den grad et ar..

 

Derudover har hun tynd fin hud oven på snuden, som er ren sår i foråret hvor hun bruger næsen ekstra meget, og om sommeren hvor hun graver, og helt rødt om vinteren hvor hun går i sneen med det..

 

Min regel er lidt a la "gør det ikke ondt, gør det nok ikke noget"..

 

 

Men om sommeren smører jeg det dog med solcreme, i de perioder det ikke er åbent sår, samt sørger for at det holdes rent.. for huden der når aldrig at blive over to måneder, så derfor er huden jo pr. defition helt ny og sart..

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig set det før, men meget nydeligt!

hehe jeg savner lidt hans helt sorte tud :lun::engel:

 

Kan det være is, der har givet ham sår i næsen?

Hvis han går med snuden i jorden og snuser, kan der meget vel være kommet nogle små iskrystaller/isklumper i vejen :vedikke:

 

Bamse har ihvertfald lige haft sådan en omgang - det sad bare lige i midten af snuden

 

Ja hænger også lidt til den teori. Det ligner jo noget af det der er på Bamses :lun: billede.

Kommer sådan til at tænke på at jeg engang for mange år siden var skriver til en konkurrence. Det var bare MØG koldt. Dommeren's næse løb lidt med klart snot :oops: og rendte ned i hans skæg. Fordi det frøs så meget og den stakkels mand stod helt stille frøs det til is :shock: Det må ikke have været så rart. Men det så altså lidt sjovt ud :lol:

- men tænker at hvis nu Enzos fugtige snude er frosset lidt kunne det være det. Syns bare det er lidt sjovt at de hvide streger er næsten symetriske :rolleyes:

 

Sådan ser Basses ene næsebor ud det meste af året.. har altid regnet med at det skyldtes en af misserne? For det ligner jo i den grad et ar..

ja lidt. Går det og kommer igen, eller?

 

 

Min regel er lidt a la "gør det ikke ondt, gør det nok ikke noget"..

:lol: er heller ikke så bekymret, men undrede mig bare. Men spændende om det går væk igen.

 

:hjerte:enzo (og med tantes halsbånd);-)

 

Jo, jeg har set det før, men jeg ved ikke hvad det kommer af, så er egentlig ikke til megen hjælp. Jeg har altid tænkt hun bare har revet sig og at det er et ar:vedikke:

 

Ja klæder det ham ikke fint :lol: Men det er jo en klar fejl med navneskiltet. Så har købt et fint mørkeblåt i australien (MEGET billigere) til at matche hans fine halsbånd :lun::lun:

 

Det bliver spændende om det går væk igen eller om han vedbliver med at være hunden med den sorte snude og hvide/lyse streger :lol: :lol: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

ja lidt. Går det og kommer igen, eller?

 

 

 

:lol: er heller ikke så bekymret, men undrede mig bare. Men spændende om det går væk igen.

 

Altså, hun har det ikke nu åbenbart. Havde ikke lagt mærke til at det var gået væk, men når jeg kigger efter det, kan ejg ikke se det, så det er det åbenbart?..

Højst besynderligt.. :confused:

 

Så er det jo nok i hvert fald ikke et ar, siden det kommer og går..

Link til indlæg
Del på andre sites

synes i hvert fald ikke at det ligner sne-næse. for det har motor (for evigt, tror jeg :evil:) og det startede sådan midt på med bare at fade mere og mere i farven, indefra og udefter.

 

men nu du siger det, han har nu også en ting ala enzo og bamse, den sidder bare på siden af næsen og det har den gjort i meget lang tid. kan huske at jeg overvejede om det var pigment fejl før udstillingén, men dommer sagde 'bravo pigment' så det er det vel ikke.

 

vi har btw givet motor tangmel i et par uger nu, ingen sort næse at se endnu :megaked: og guuuuud hvor er enzo's snude bare køn! (og rigtig sort!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki havde noget lign. som hvalp (på billedet er hun 6 uger) - jeg kan desværre ikke helt huske, hvornår det forsvandt, men det gjorde det altså :lol:

 

Kæft hun er nuser :lun::lun::lun::lun:

 

Sådan så Zigos snude også ud da han var lille bitte hvalp. Den blev dog også hurtigt helt sort:

 

Man kan vist lige ane det på dette billede (og ja det var inden der var digital kamera'er :blink: i hvert fald hos casa zigo :blink:)

Zigo11weeks.jpg

 

Men syns ikke helt det ligner det Enzo har nu. Nåh ja, det gør ham bare unik hihi (sålænge det er der.... måske)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...