Hop til indhold

Hjælp til instaling af spil.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt Sims aftenunderholdning og kan sgutte få lortet installeret. :evil: Jeg har været inde og ændre til: afspil automatisk, men det virker alligevel ikke.

 

Førhen syntes jeg at jeg kunne se hvad der lå af spil på drevet (hvilket et har jeg glemt), men det kan jeg ikke mere og tror jeg måske har fået indstillet til en ekstern kilde (så skriver råd og tips at den automatiske afspilning ikke virker). Er der nogen der kan hjælpe mig med mit problem, inden jeg bliver endnu mere gråhåret?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt Sims aftenunderholdning og kan sgutte få lortet installeret. :evil: Jeg har været inde og ændre til: afspil automatisk, men det virker alligevel ikke.

 

Førhen syntes jeg at jeg kunne se hvad der lå af spil på drevet (hvilket et har jeg glemt), men det kan jeg ikke mere og tror jeg måske har fået indstillet til en ekstern kilde (så skriver råd og tips at den automatiske afspilning ikke virker). Er der nogen der kan hjælpe mig med mit problem, inden jeg bliver endnu mere gråhåret?.

 

Det kan jeg! Du går bare ind på Fjæsbogen og spiller CityVille sammen med mig, det er som sagt næsten det samme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, synes, spil og sådanne ting plejer at ligge på D eller C-drevet?

 

Prøv at tjekke hvilket drev, alt sådan noget ligger i og se, om installerings-dimsen også installerer der?

 

Her på min Windows 7 ligger det alt sammen på C-drevet. Hvis du går ind i "computer" eller "denne computer", alt efter hvad det hedder, så skulle der gerne kommer en lille oversigt over dine drev (herunder også CD-drevet, hvor der nok er et "Sims"-ikon).

 

Tjak C-drevet (tror mest på, at det er det rigtige), om der ikke inde i det er noget der hedder "programmer". Hvis der er det, så må du tjekke, om det er her, at spillet automatisk lægges, når det installeres (dvs. forsøg at installere det igen).

 

Det skulle i så fald hedde noget i retning af:

 

C/programmer/thesims/

 

Og det er lige skudt fra hoften, der er sikkert mere i navnet. Men hvis nogenlunde det der står der, så skulle det gerne blive placeret der, ellers kan jeg ikke hjælpe :vedikke:

 

Hvis det er D-drevet, der indeholder programmer, så skal der bare stå D i stedet for C.

 

D/programmer/thesims/

 

Agtigt.

 

Har du prøvet at søge på din computer, for at se om den "installerede" udgave er der et sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, her er et eksempel på, hvordan et af mine spil ligger:

 

"C:\Program Files (x86)\3DO\Heroes of Might and Magic IV\heroes4.exe"

 

Program Files skrives altså på engelsk og ikke på dansk, selvom det står på dansk, hvis jeg går ind under C-drevet. Og min computer er så bare så forvirrende, at den har to (en "programmer" og en "programmer x86"). Spørg mig ikke om forskellen, men jeg har så også en pænt ny computer med Windows 7.

 

Program Files gør, at spillet er at finde nede i menuen start under "programmer"

3DO er mappen, der åbner alt, der er installeret fra producenten 3DO

Heroes of Might and Magic IV åbner alle spillets muligheder (fx. spille spillet, afinstallere osv)

heroes4 går jeg ud fra, er en slag kode, der indikerer at der skal stå "Heroes of Might and Magic IV" på den knap, der åbner spillet.

 

 

Aner ikke om jeg er til nogen hjælp :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, synes, spil og sådanne ting plejer at ligge på D eller C-drevet?

 

Prøv at tjekke hvilket drev, alt sådan noget ligger i og se, om installerings-dimsen også installerer der?

 

Her på min Windows 7 ligger det alt sammen på C-drevet. Hvis du går ind i "computer" eller "denne computer", alt efter hvad det hedder, så skulle der gerne kommer en lille oversigt over dine drev (herunder også CD-drevet, hvor der nok er et "Sims"-ikon).

Jeg har nok forklaret mig forkert. :oops: Når jeg sætter disken ind plejer maskinen selv at gå igang med installationen. Der sker bare intet.

 

 

Har du prøvet at søge på din computer, for at se om den "installerede" udgave er der et sted?

Den er så ikke installeret, men jeg kan heller ikke starte mine andre spil. Der kommer ikke noget lille logo op ved noget drev, nogen steder.

 

Det virker som om maskinen er indstillet til kun at skulle brænde og ja, jeg har været ved at rode ved det men det er så lang tid siden at jeg ikke kan huske hvor jeg rodede. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet det meste af dagen med den flinkeste supportmedarbejder i røret (mine største roser til HP`s supportpersonale, de er virkelig både søde og dygtige):klap: men der er åbenbart en fejl på min harddisk. Skal derfor undvære min kære pc i op til 10 dage. :megaked::megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet det meste af dagen med den flinkeste supportmedarbejder i røret (mine største roser til HP`s supportpersonale, de er virkelig både søde og dygtige):klap: men der er åbenbart en fejl på min harddisk. Skal derfor undvære min kære pc i op til 10 dage. :megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Øvøvøv og atter ØV!

 

Håber den bliver repareret hurtigt muligt, vi kan jo heller ikke undvære dig herinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...