Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, hunde er nemlig individuelle! Gid hvalpe kom med til "sådan-lærer-jeg-at-være-alene"-information. På Peros havde der stået: "Jeg skal have 8 måneder til at blive lidt voksen, derefter skal i tage 4 mdrs. ferie (fattigdom;-)) og så skal jeg have gentaget sekunder i 2,5 måned af de 4. Derefter kan i begynde at overveje at udvide tiden..." :roll::skraek::nar:

 

Argh ja, det må have været en svær nød at knække! :shock: Det er virkelig flot, at I ikke har givet op. Det er vist rigtig godt, at Pero er endt hos jer, for det er næppe alle, der havde holdt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Tjah..

 

Må indrømem jeg har været lidt frustreret de sidste par dage.

 

Hende adfærdsbehandlerne har ferie i 2 uger mere. Vi har snart haft twikkie i 3 måneder og kan stadig ikk være alene i 10 :S

 

vi ved at hun indtil nu har ligget stille i kurven. men vi tager snart kameraet frem igen tror vi.

problemet er bare at hun ikke er dum. hun er snu nok. og har førhenbare gået hen til kameraet og pevet.

 

men. håber på 1 godt råd.

 

Vi kører jo efetr denne måde her:

 

Kalde på hunden og få hende til at være i kurven (1 meter fra døren)

give godbid.

gøre klar og gå ud af døren.

komme hjem og give godbid hvis hun er i kurven.

hvis ikke ignorer hende.

 

er det meget forkert?

 

Har været ude for et par gange at hun har siddet ved døren når vi kommer ind. men mon det er forkert?

kan jo ik forlange hun en dag ligger i kurven i 4-5 timer, og omvendt er jeg ikk vild med hun sidder ved døren..

 

længtes efter lys i enden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange kan det altså være svært at holde sig til træningsplanen, når det bare går supergodt.

 

Tyson er simpelthen eksemplarisk for øjeblikket. Både da jeg gik 1 min. og 20 sek., 1 min. og 30 sek. og nu hvor jeg går 1 min. og 40 sek. ligger han bare lige så roligt og venter og reagerer overhovedet ikke, når jeg kommer ind igen. :engel:

 

Jeg har derfor stor lyst til at gå hurtigere frem og kun øve det samme tidsrum én dag af gangen. Så ville jeg kunne være gået op på 1 min. og 50 sek. i dag i stedet for at øve 1 min. og 40 sek. for anden dag i træk.

 

MEN ifølge adfærdsbehandlerens plan skal jeg på nuværende tidspunkt øve hvert tidsrum minimum to dage, selvom han ikke viser nogen reaktion. Først når jeg når op på 5 min., må jeg nøjes med at øve én dag med hvert tidsrum (hvis han ikke har nogen reaktionstid, vel at mærke).

 

Det ville jo være rigtig ærgerligt at ødelægge den gode træning, bare fordi jeg er utålmodig. Men det kan altså være svært... nå, men jeg holder fast i tanken om, hvor surt det ville være at skulle starte forfra (og hvor synd for Tyson), fordi jeg lige skulle presse citronen. *Suk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah..

 

Må indrømem jeg har været lidt frustreret de sidste par dage.

 

Hende adfærdsbehandlerne har ferie i 2 uger mere. Vi har snart haft twikkie i 3 måneder og kan stadig ikk være alene i 10 :S

 

vi ved at hun indtil nu har ligget stille i kurven. men vi tager snart kameraet frem igen tror vi.

problemet er bare at hun ikke er dum. hun er snu nok. og har førhenbare gået hen til kameraet og pevet.

 

men. håber på 1 godt råd.

 

Vi kører jo efetr denne måde her:

 

Kalde på hunden og få hende til at være i kurven (1 meter fra døren)

give godbid.

gøre klar og gå ud af døren.

komme hjem og give godbid hvis hun er i kurven.

hvis ikke ignorer hende.

 

er det meget forkert?

 

Har været ude for et par gange at hun har siddet ved døren når vi kommer ind. men mon det er forkert?

kan jo ik forlange hun en dag ligger i kurven i 4-5 timer, og omvendt er jeg ikk vild med hun sidder ved døren..

 

længtes efter lys i enden.

 

 

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret. Det er bare så hårdt. Men hvis det er adfærdsbehandlerens plan, I følger, er det svært for os herinde at sige, at I skal gøre noget anderledes. Vi kender jo heller ikke hunden, og det er meget individuelt, hvordan de reagerer. Så I bliver nok nødt til at væbne jer med tålmodighed og vente på, at adfærdsbehandleren kommer hjem fra ferie, så I kan snakke med hende om, hvorvidt planen skal justeres. Føler I jer ellers tryg ved den adfærdsbehandler, I har valgt, eller overvejer I at få en "second opinion"?

 

Det er super frustrerende, jeg ved det! Men prøv at se P-P-P-Peros indlæg om, hvor lang tid det tog at komme ordentligt i gang med alene-hjemme-træningen - det er bare svært for nogle hunde:

 

Ja, hunde er nemlig individuelle! Gid hvalpe kom med til "sådan-lærer-jeg-at-være-alene"-information. På Peros havde der stået: "Jeg skal have 8 måneder til at blive lidt voksen, derefter skal i tage 4 mdrs. ferie (fattigdom;-)) og så skal jeg have gentaget sekunder i 2,5 måned af de 4. Derefter kan i begynde at overveje at udvide tiden..." :roll::skraek::nar:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange kan det altså være svært at holde sig til træningsplanen, når det bare går supergodt.

 

Tyson er simpelthen eksemplarisk for øjeblikket. Både da jeg gik 1 min. og 20 sek., 1 min. og 30 sek. og nu hvor jeg går 1 min. og 40 sek. ligger han bare lige så roligt og venter og reagerer overhovedet ikke, når jeg kommer ind igen. :engel:

 

Jeg har derfor stor lyst til at gå hurtigere frem og kun øve det samme tidsrum én dag af gangen. Så ville jeg kunne være gået op på 1 min. og 50 sek. i dag i stedet for at øve 1 min. og 40 sek. for anden dag i træk.

 

MEN ifølge adfærdsbehandlerens plan skal jeg på nuværende tidspunkt øve hvert tidsrum minimum to dage, selvom han ikke viser nogen reaktion. Først når jeg når op på 5 min., må jeg nøjes med at øve én dag med hvert tidsrum (hvis han ikke har nogen reaktionstid, vel at mærke).

 

Det ville jo være rigtig ærgerligt at ødelægge den gode træning, bare fordi jeg er utålmodig. Men det kan altså være svært... nå, men jeg holder fast i tanken om, hvor surt det ville være at skulle starte forfra (og hvor synd for Tyson), fordi jeg lige skulle presse citronen. *Suk*

 

Det er da totalt sejt af Tyson n020.gif Kan sagtens følge din fristelse :oops:

 

Og så træner i 10 sekunders intervaller nu :shock: :shock: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Jeg kan godt forstå, at du er frustreret. Det er bare så hårdt. Men hvis det er adfærdsbehandlerens plan, I følger, er det svært for os herinde at sige, at I skal gøre noget anderledes. Vi kender jo heller ikke hunden, og det er meget individuelt, hvordan de reagerer. Så I bliver nok nødt til at væbne jer med tålmodighed og vente på, at adfærdsbehandleren kommer hjem fra ferie, så I kan snakke med hende om, hvorvidt planen skal justeres. Føler I jer ellers tryg ved den adfærdsbehandler, I har valgt, eller overvejer I at få en "second opinion"?

 

Det er super frustrerende, jeg ved det! Men prøv at se P-P-P-Peros indlæg om, hvor lang tid det tog at komme ordentligt i gang med alene-hjemme-træningen - det er bare svært for nogle hunde:

 

det eneste vi fik var 7 papirer med alene hjemme trænning. via posten.

hun fik 5 sedler som vi udfyldte omvores hund.

 

Men ifølge papirne skal vi kalde på hunden og bede den ligeg sig i kurven og gå.

synes bare det er lidt... hvis hunden en dag skal ligge i 4 timer og vente. i kurven :S

 

papirne er ikke lavet specielt til hende.. kun med problemet "seperationsangst" de er valgt udfra-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
det eneste vi fik var 7 papirer med alene hjemme trænning. via posten.

hun fik 5 sedler som vi udfyldte omvores hund.

 

Men ifølge papirne skal vi kalde på hunden og bede den ligeg sig i kurven og gå.

synes bare det er lidt... hvis hunden en dag skal ligge i 4 timer og vente. i kurven :S

 

papirne er ikke lavet specielt til hende.. kun med problemet "seperationsangst" de er valgt udfra-

 

Jeg har aldrig brudt mig om "bliv-i-kurven"-metoden. Jeg tror det er nemmere for hvalpen at være alene hvis den må være hvor den vil - de finder ofte yndlingsliggesteder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste vi fik var 7 papirer med alene hjemme trænning. via posten.

hun fik 5 sedler som vi udfyldte omvores hund.

 

Men ifølge papirne skal vi kalde på hunden og bede den ligeg sig i kurven og gå.

synes bare det er lidt... hvis hunden en dag skal ligge i 4 timer og vente. i kurven :S

 

papirne er ikke lavet specielt til hende.. kun med problemet "seperationsangst" de er valgt udfra-

 

Hmmm, det lyder som om, at I ville være bedre tjent med en individuel plan. Jeg skulle også skrive en masse om Tyson til min adfærdsbehandler på forhånd, men derudover besøgte hun os et par timer for at møde ham, observere ham mens jeg gik ud af døren et par gange, stille uddybende spørgsmål og lave et par øvelser med ham. Den plan, hun lavede, var så baseret på hans individuelle behov. Desuden har jeg fået to opfølgende telefonkonsultationer (hvilket har været rigtig godt) samt svar på spørgsmål og uddybende forklaringer ad libitum via e-mail, hvilket jeg har benyttet mig af flere gange.

 

Jeg synes også, at det lyder som længe for en hund at vente i en kurv i fire timer. Det er selvfølgelig fint, at den lærer at hvile sig, mens ejeren er væk, men den behøver vel ikke nødvendigvis opholde sig i kurven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Synes den metode med evt 4 timer i kurven var noget øv.. blev inspireret af jer andre herinde. og synes nogle meoder lød gode..

 

så blev jo mere førvirret over den papirs metode jeg selv fik :S

 

SÅ i dyb frustration ringede jeg til en adfærdsbehandler igår aftes.

med følgende resultat hun komme rimorgen lørdag kl 9.00 :D ihh en form for lettelse af der nu kommer en og ser på hende.

 

Ved at Twikkies problem næppe er enormt stort. men der er ingen grund til at gøre det større eller vente..

Desuden kan hun lige så godt lære det imens hun er "hvalp"

 

så 1400 kroner fattigere i su'en, men hva gør man ikke for at "hjælpe" sit lille barn?

 

/ og det var mig det vil være adfærdsbehandler og hundetræner :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Synes den metode med evt 4 timer i kurven var noget øv.. blev inspireret af jer andre herinde. og synes nogle meoder lød gode..

 

så blev jo mere førvirret over den papirs metode jeg selv fik :S

 

SÅ i dyb frustration ringede jeg til en adfærdsbehandler igår aftes.

med følgende resultat hun komme rimorgen lørdag kl 9.00 :D ihh en form for lettelse af der nu kommer en og ser på hende.

 

Ved at Twikkies problem næppe er enormt stort. men der er ingen grund til at gøre det større eller vente..

Desuden kan hun lige så godt lære det imens hun er "hvalp"

 

så 1400 kroner fattigere i su'en, men hva gør man ikke for at "hjælpe" sit lille barn?

 

/ og det var mig det vil være adfærdsbehandler og hundetræner :shock:

 

:5up::5up::5up:

Hvor er det bare super! Du bliver helt sikkert rigtig glad for det. Jeg synes heller ikke om adfærdsbehandlere, der anbefaler alene-tid i en kurv. Adfærdsbehandlere burde jo vide at hunde er individuelle og nogle ikke trives med at skulle ligge i en kurv (som de måske ikke engang gider at bruge til hverdag). Det handler om, at finde ud af hvad der gør det nemmest for din hvalp :-D

 

Mange gange held og lykke med det!

 

Må jeg spørge hvilken adfærdsbehandler du ringede til? Du kan evt. sende en pb.

 

Kender forresten godt det med at bruge aaaaalt for mange penge på hunden. Men man elsker dem jo så højt. Jeg har nok sammenlagt brugt 50.000 på min hund siden jeg fik ham og derudover have været uden fuldtidsjob i en lang periode. Det var min studieopsparing der røg der :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Tyson og Pero, hvor er det flotte fremskridt. Det lyder til at begge har et solidt fundament, det er bare en dejlig tråd at læse. ...og hvor må det være svært at tage små skridt når man har mest lyst til at løbe hurtigt frem nu hvor det går så strygende. Flot at i holder igen - hvem skulle have troet at der var endnu flere udfordringer i det for jer nu hvor det går så fint :mrgreen:

 

Steffiaj - jeg glæder mig til at høre mere om hvad din adfbehandler har at sige. Det er altså så fint som i arbejder med jeres hunde i tre :5up:

 

A9 - er vilde med dine blues brother smileys - bedre opmuntring fåes vist ikke :mrgreen:

 

Her er nogle flere til at heppe og feste for vovserne anim_65.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes den metode med evt 4 timer i kurven var noget øv.. blev inspireret af jer andre herinde. og synes nogle meoder lød gode..

 

så blev jo mere førvirret over den papirs metode jeg selv fik :S

 

SÅ i dyb frustration ringede jeg til en adfærdsbehandler igår aftes.

med følgende resultat hun komme rimorgen lørdag kl 9.00 :D ihh en form for lettelse af der nu kommer en og ser på hende.

 

Ved at Twikkies problem næppe er enormt stort. men der er ingen grund til at gøre det større eller vente..

Desuden kan hun lige så godt lære det imens hun er "hvalp"

 

så 1400 kroner fattigere i su'en, men hva gør man ikke for at "hjælpe" sit lille barn?

 

/ og det var mig det vil være adfærdsbehandler og hundetræner :shock:

 

Hvor er det godt! :5up: For mig har det i hvert fald været en kæmpe støtte med en adfærdsbehandler, uden hende tror jeg, at jeg var gået ned med flaget. Og ja, det er ikke billigt, men det er penge godt givet ud, hvis det kan lære vapsen at være alene på en god måde og spare en selv for en masse frustrationer og bekymringer.

 

Hold os gerne opdateret og fortæl, hvad adfærdsbehandleren foreslår! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender forresten godt det med at bruge aaaaalt for mange penge på hunden. Men man elsker dem jo så højt. Jeg har nok sammenlagt brugt 50.000 på min hund siden jeg fik ham og derudover have været uden fuldtidsjob i en lang periode. Det var min studieopsparing der røg der :shock:

 

Åh ja, det kender jeg også alt for godt. :oops: Jeg bruger vist flere penge på Tyson end mig selv. Men han er jo så dejlig, at han fortjener det. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Åh ja, det kender jeg også alt for godt. :oops: Jeg bruger vist flere penge på Tyson end mig selv. Men han er jo så dejlig, at han fortjener det. :engel:

 

Samme her!

Men kunne nu godt have været dyrlægeregninger for 12000 foruden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Jeg lover at holde jer opdateret.

 

 

Havde det ikek været uden dette forum, havde jeg nok ikke taget skridtet.

 

Så stor tak til jer :D det er dejlig med opbakning og opmundtning og videman ikek er den eneste med alene problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Wow. :shock: Hvad har Pero fejlet?

 

Enhver anden havde nok ikke brugt penge op dyrlæge til ham og egentlig burde jeg ikke tude for jeg har jo selv valgt at bruge pengene på dyrlæge.

 

Men Dyrlæge Gudrun kan altså noget og jeg har ofret mange penge på konsultationer, der kunne gøre Pero mere tryg ved hende så han var nemmere at behandle. Han har lidt af forskellige ubalancer, især nyre- og leverubalance og har fået behandling for det. En del af det har været akupunktur, laserakupunktur og kostplan. Han har derudover også haft en del vrøvl med analkirtlerne.

 

Han har gået hos hende hver 14. dag siden han var 11 uger og det er jo blevet til en rimelig stor sum penge! Derudover har han fået både urter og Clomicalm.

 

Af akutte dyrlægebesøg har der kun været et enkelt fordi han havde fået øjenbetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg lover at holde jer opdateret.

 

 

Havde det ikek været uden dette forum, havde jeg nok ikke taget skridtet.

 

Så stor tak til jer :D det er dejlig med opbakning og opmundtning og videman ikek er den eneste med alene problemer.

 

Det var så lidt! Jeg synes også det er dejligt med sådan en støttetråd som denne :-D Og vi kan jo altid lære nyt af hinandens erfaringer.

 

Hvor ser Twikkie dejlig ud. Er hun en Coton de Tulear eller en Bichon Havanais?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Hun er en Bichon Havanais :)

 

en rigtig lille vildbasse.

 

hun er svært at holde fingrene fra med den bløde pels hehe..

 

Støtte tråd er en rigtig god ide :D

 

 

 

- Gid hunde kunne tale ind imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Øv, nu har vi altså lidt tilbagegang. Han er blevet rastløs og opmærksom ligesom han var de første dage. Han ligger og kigger rundt og lytter alt for meget. Det er bare noget l***! :neutral:

 

Det gik lige så godt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...