Hop til indhold

Er Karen Pryor noget værd?


Gæst Kahlia
 Share

Recommended Posts

Jeg er i fuld gang med at stor indkøbe bøger, så jeg er klar til når hvalpen flytter ind om et par måneder.

Men jeg gider ikke smide penge ud af vinduet for en stak bøger, jeg aldrig kommer til at kunne bruge.

 

Derfor ville jeg høre, om bl.a. Karen Pryors bøger er noget værd? Eller måske nærmere om der står noget relevant i dem, som ikke umiddelbart står i mange af de andre bøger jeg har bestilt.

 

Indtil videre har jeg bestilt:

"Hunden i hverdagen" af Irene Jarnved

"Hvalpen" af Lone Greva

"Træn din hvalp" af Christina Ingerslev

"Fra hvalp til hund" af Irene Jarnved

- hvis I har argumenter for, at nogle af dem er spild af penge, så kan de stadig nå at afbestilles.

Og "Klikkertræning for din hund" af Køste og Egtved står allerede på hylden.

 

 

Nogle bøger jeg har kig på er:

"Rundering i teori og praksis" af Køste og Egtved

- Jeg tror, den er spild af penge for mig, jeg synes bare det så spændende ud. Jeg tror bare ikke, jeg nogensinde for brugt den.

"Lydighetstrening i teori og praksis" af Køste og Egtved (norsk)

- Den er ret dyr, og måske er det ikke en begynder-bog, desuden er den på norsk. Og jeg ved ikke, om det er for ambitiøst.

"Alfasyndromet" af Anders Hallgren

"Brandalarmtræning for hunde" af Anders Hallgren

- Det er da smart at lære sin lille selskabshund at agere som brandalarm. Og bagefter kan katten lære det.

"Mental Activation" af Anders Hallgren

"Sjov på turen med din hund" af Irene Liliequist

- Den er bare ikke lige til at opdrive de steder, hvor jeg køber bøger.

"Don't shoot the dog" af Karen Pryor

"Clicker training for dogs" af Karen Pryor

"Clicker training for cats" af Karen Pryor

"Reaching the animal mind" af Karen Pryor

- Og de fire sidste har jeg mine tvivl omkring, da jeg tror, at alt der er værd at vide fra de bøger, også er gengivet i nogle af de andre bøger.

 

Så jeg håbede lidt på nogle inputs inden jeg bestiller noget som helst. Også evt. andre bøger, helst på dansk eller engelsk. :hmm:

 

Nå ja, måske skal det lige nævnes, at hunden jeg skal have, er en lille selskabs-spidshund, nemlig en Volpino Italiano, og at jeg forhåbentligt skal bruge den til lidt hygge-agility og/eller lydighedstræning. Og så skal den selvfølgelig ringtrænes og forhåbentligt vinde tonsvis af rosetter på udstillinger. Alt efter hvad der falder i vores smag. Men vigtigst er det, at jeg får en harmonisk og glad selskabshund (jeg ville have tilføjet veltrænet, men det handler nok mere om mine evner og mit engagement end selve hunden). :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes bestemt at Karen Pryors bøger er værd at investere i, og især hendes "don't shoot the dog" er pensum på de fleste hunde uddannelser. "Reaching the animal mind" syntes jeg personlig er rigtig god, du skal bare være opmærksom på at der i disse to bøger ikke er så mange råd om hvordan du træner specifikke øvelser, det er mere generel teori som gør at du har en basis for selv at komme på idéer om hvorledes du løser diverse problemstillinger.

 

"Lydighed i teori og praksis" kommer så vidt jeg ved på dansk i 2011, så den ville jeg vente med at købe :-D

 

Men ellers lyder det som nogle rigtig gode bøger du har fundet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lytter lige med her :)

Har selv lige købt Fra hvalp til hund men er ikke rigtig kommet i gang med den.

Skal siges at de første 37 sider handler om valg af race og spørgsmålet om man overhovedet egner sig til at have hund. Hvilket måske ikke er så relevant for dig:-D

Men de resterende hundrede sider virker gode, den kommer godt omkring i forhold til at den ikke er så lang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i fuld gang med at stor indkøbe bøger, så jeg er klar til når hvalpen flytter ind om et par måneder.

Men jeg gider ikke smide penge ud af vinduet for en stak bøger, jeg aldrig kommer til at kunne bruge.

 

Derfor ville jeg høre, om bl.a. Karen Pryors bøger er noget værd? Eller måske nærmere om der står noget relevant i dem, som ikke umiddelbart står i mange af de andre bøger jeg har bestilt.

 

Indtil videre har jeg bestilt:

"Hunden i hverdagen" af Irene Jarnved

"Hvalpen" af Lone Greva

"Træn din hvalp" af Christina Ingerslev

"Fra hvalp til hund" af Irene Jarnved

- hvis I har argumenter for, at nogle af dem er spild af penge, så kan de stadig nå at afbestilles.

 

Jeg har dem alle, undtagen "Træn din hvalp". Ganske glimrende bøger, til at ligge en god base :5up:

 

Og "Klikkertræning for din hund" af Køste og Egtved står allerede på hylden.

 

Har du fået den læst? :engel:

 

Nogle bøger jeg har kig på er:

"Rundering i teori og praksis" af Køste og Egtved

- Jeg tror, den er spild af penge for mig, jeg synes bare det så spændende ud. Jeg tror bare ikke, jeg nogensinde for brugt den.

 

Jeg har den. Den handler udelukkende om runderingstræning (altså, hund skal finde forsvundet person i skov, fx.). Du må gerne låne den :-)

 

"Lydighetstrening i teori og praksis" af Køste og Egtved (norsk)

- Den er ret dyr, og måske er det ikke en begynder-bog, desuden er den på norsk. Og jeg ved ikke, om det er for ambitiøst.

 

Som Lonny siger, så skulle den komme på dansk heri 2011 somewhen, svarede Canis, da jeg spurgte (var nemlig meget tæt på at købe den på norsk, selvom jeg er håbløs til det :genert:)

 

"Alfasyndromet" af Anders Hallgren

"Brandalarmtræning for hunde" af Anders Hallgren

- Det er da smart at lære sin lille selskabshund at agere som brandalarm. Og bagefter kan katten lære det.

 

Har dem begge og du må også gerne låne dem ;-)

 

"Mental Activation" af Anders Hallgren

"Sjov på turen med din hund" af Irene Liliequist

- Den er bare ikke lige til at opdrive de steder, hvor jeg køber bøger.

"Don't shoot the dog" af Karen Pryor

"Clicker training for dogs" af Karen Pryor

"Clicker training for cats" af Karen Pryor

"Reaching the animal mind" af Karen Pryor

- Og de fire sidste har jeg mine tvivl omkring, da jeg tror, at alt der er værd at vide fra de bøger, også er gengivet i nogle af de andre bøger.

 

Har hørt Karen rost RIGTIG mange steder og ønsker mig selv brændende "Don't Shoot the Dog" - men har desværre ikke endnu :megaked:

 

Hun var også en af dem, der virkelig satte gang i klikkertræningen blandt hunde, så vidt jeg ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes bestemt at Karen Pryors bøger er værd at investere i, og især hendes "don't shoot the dog" er pensum på de fleste hunde uddannelser. "Reaching the animal mind" syntes jeg personlig er rigtig god, du skal bare være opmærksom på at der i disse to bøger ikke er så mange råd om hvordan du træner specifikke øvelser, det er mere generel teori som gør at du har en basis for selv at komme på idéer om hvorledes du løser diverse problemstillinger.

 

"Lydighed i teori og praksis" kommer så vidt jeg ved på dansk i 2011, så den ville jeg vente med at købe :-D

 

Men ellers lyder det som nogle rigtig gode bøger du har fundet :5up:

Det er også rart med noget baggrundsstof for bedre at forstå teorien bag tricksne. :mrgreen: Jamen, så tror jeg, jeg vil investere i dem. De fås rimlig billigt på cdwow.com, og du kan også få dem i paperback, så er de endnu billigere. Eller, i hvert fald "Don't shoot the dog" - mest hvis andre er interesserede i at bestille den hjem. :-D

 

Men så vil jeg bestemt vente på den danske udgave, jeg er bange for at rive den norske udgave itu i frustration over, at jeg ikke fatter en meter. :oops:

 

Lytter lige med her :)

Har selv lige købt Fra hvalp til hund men er ikke rigtig kommet i gang med den.

Skal siges at de første 37 sider handler om valg af race og spørgsmålet om man overhovedet egner sig til at have hund. Hvilket måske ikke er så relevant for dig:-D

Men de resterende hundrede sider virker gode, den kommer godt omkring i forhold til at den ikke er så lang.

 

Nej, jeg synes også det er svært at komme ordentligt i gang (lige nu har jeg kun Klikkertræning for din hund stående på hylden) når jeg ikke rigtigt har en "prøvekanin". :blink:

Årh, hvalpen er ikke født endnu, jeg kan sagtens nå at ændre mening. :mrgreen: Ej, jeg tror på, at jeg har fået valgt den rigtige race, i hvert fald som min første hund. :-D Så længe den tager fat på det mest grundlæggende. :genert:

 

 

Jeg har dem alle, undtagen "Træn din hvalp". Ganske glimrende bøger, til at ligge en god base :5up:

Den lå blandt bestsælgerene, så jeg gik bare udfra, at den var noget værd... og så var forsiden pæn. :oops: Nu er Møffe godt nok ikke hvalp længere, men du må da godt låne den alligevel, når den en dag ankommer. :lol:

 

 

Har du fået den læst? :engel:

Næh, det er næste skridt. :mrgreen: Ej, fik den i forsinket julegave, så... har ikke haft så mange muligheder for at læse i den... ja, undskyldninger har jeg nok af. :blink:

 

 

Jeg har den. Den handler udelukkende om runderingstræning (altså, hund skal finde forsvundet person i skov, fx.). Du må gerne låne den :-)

Jeg tror ikke, at en Volpino ville egne sig super godt til det, men det kunne alligevel være sjovt at prøve - det kunne jo være, man blev overrasket. Og det vigtigeste er jo, at det er sjovt. Så jeg vil meget gerne låne den og gøre et forsøg. :blink: Måske kan hunden så finde min forsvundne kat... :hmm:UH! Eller søge efter nøgler eller mobil, der er mange muligheder..:slem:

 

 

Som Lonny siger, så skulle den komme på dansk heri 2011 somewhen, svarede Canis, da jeg spurgte (var nemlig meget tæt på at købe den på norsk, selvom jeg er håbløs til det :genert:)

 

Super - for jeg gider altså heller ikke læse norsk. :oops: Og jeg har vel rigeligt med øvelser i de andre bøger til at holde hvalpen underholdt frem til sommer, eftersom tæven bliver ved med at udskyde sin løbetid. :roll: Bogen er sikkert udkommet inden hvalpen kommer hjem. :slem:

 

Har dem begge og du må også gerne låne dem ;-)

 

Det vil jeg meget gerne, det er altid rart at læse det inden man selv investerer i det!

 

 

Har hørt Karen rost RIGTIG mange steder og ønsker mig selv brændende "Don't Shoot the Dog" - men har desværre ikke endnu :megaked:

 

Hun var også en af dem, der virkelig satte gang i klikkertræningen blandt hunde, så vidt jeg ved.

Ja, lige da klikkertræning begyndte at være in, var hun i Snurresnups søndagsklub, mener jeg det var. Det var et af de meget få afsnit jeg så. :banan: det var noget med at hunden skulle sætte poterne på glasset til ovnen, det var vidst fra en reklame... ved nærmere eftertanke var det nok ikke Karen Pryor, men de nævnte hendes navn. :mrgreen: Men hvis/når jeg får bestilt den hjem, kan du da sagtens låne den. Jeg bestiller alligevel så meget hjem, at jeg ikke kan nå at læse det hele med det samme. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Clicker training for dogs" af Karen Pryor

"Clicker training for cats" af Karen Pryor

 

Hvad med de to? Står der noget i dem, som man ikke kan finde i Klikkertræning for din hund?

Jeg har på fornemmelsen, at der ikke er den store forskel på bogen til katte (hvis man har mod på at klikkertræne sin kat. Jeg kender en, der har lært sin kat at gå på plads ved hjælp af klikkertræning, så helt håbløst er det ikke) og bogen til hunde, så måske er det bare spild af penge at investere i begge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lå blandt bestsælgerene, så jeg gik bare udfra, at den var noget værd... og så var forsiden pæn. :oops: Nu er Møffe godt nok ikke hvalp længere, men du må da godt låne den alligevel, når den en dag ankommer. :lol:

 

Hehe, tark :mrgreen:

 

Næh, det er næste skridt. :mrgreen: Ej, fik den i forsinket julegave, så... har ikke haft så mange muligheder for at læse i den... ja, undskyldninger har jeg nok af. :blink:

 

 

Oka, er bare spændt på, hvad du synes :-D

 

Jeg tror ikke, at en Volpino ville egne sig super godt til det, men det kunne alligevel være sjovt at prøve - det kunne jo være, man blev overrasket. Og det vigtigeste er jo, at det er sjovt. Så jeg vil meget gerne låne den og gøre et forsøg. :blink: Måske kan hunden så finde min forsvundne kat... :hmm:UH! Eller søge efter nøgler eller mobil, der er mange muligheder..:slem:

 

 

Med rette træning tror jeg nu sagtens, at den kan klare det ;-)

 

Super - for jeg gider altså heller ikke læse norsk. :oops: Og jeg har vel rigeligt med øvelser i de andre bøger til at holde hvalpen underholdt frem til sommer, eftersom tæven bliver ved med at udskyde sin løbetid. :roll: Bogen er sikkert udkommet inden hvalpen kommer hjem. :slem:

 

 

Jeg har personligt et håb om, at den udkommer nogenlunde samtidig med, at jeg får arbejde :x: Så jeg kan bestille den, straks jeg får løn :mrgreen:

 

 

Det vil jeg meget gerne, det er altid rart at læse det inden man selv investerer i det!

 

 

Absolut!

 

Du skriver bare en privat besked, så kan vi finde ud af noget :5up:

 

Ja, lige da klikkertræning begyndte at være in, var hun i Snurresnups søndagsklub, mener jeg det var. Det var et af de meget få afsnit jeg så. :banan: det var noget med at hunden skulle sætte poterne på glasset til ovnen, det var vidst fra en reklame... ved nærmere eftertanke var det nok ikke Karen Pryor, men de nævnte hendes navn. :mrgreen: Men hvis/når jeg får bestilt den hjem, kan du da sagtens låne den. Jeg bestiller alligevel så meget hjem, at jeg ikke kan nå at læse det hele med det samme. :roll:

 

Hehe, tror heller ikke Karen Pryor var i snurresnups søndagsklub :lol:

 

Og super, vil da meget gerne låne den :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med de to? Står der noget i dem, som man ikke kan finde i Klikkertræning for din hund?

Jeg har på fornemmelsen, at der ikke er den store forskel på bogen til katte (hvis man har mod på at klikkertræne sin kat. Jeg kender en, der har lært sin kat at gå på plads ved hjælp af klikkertræning, så helt håbløst er det ikke) og bogen til hunde, så måske er det bare spild af penge at investere i begge?

 

Kender ikke den til katte. :blink: Clicker training for dogs er sådan er ret let at gå til "how to" bog. Så hvis man gerne vil hurtigt i gang med at klikke uden først at skulle igennem en masse teori, så er den god. Men nej, der står ikke andet/mere i den end i Klikkertræning for din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, tark :mrgreen:

 

 

Oka, er bare spændt på, hvad du synes :-D

 

Jeg har skimmet den igennem, og det virker til, at der er en rimlig udførlig guide til, hvordan du lærer hunden div. egenskaber med klikkeren. :-D Og jeg har også brugt en lille bitte smule på en 2-år gammel aussie, der aldrig er blevet klikkertrænet, så det... gik ikke så godt. :roll:

 

Med rette træning tror jeg nu sagtens, at den kan klare det ;-)

 

Det håber jeg. Så har jeg også noget sjovt at lave med min lillesøster, nemlig efterlade hende dybt inde i skoven og håbe på, at hunden kan finde hende... :engel:

 

Jeg har personligt et håb om, at den udkommer nogenlunde samtidig med, at jeg får arbejde :x: Så jeg kan bestille den, straks jeg får løn :mrgreen:

 

Jeg håber den udkommer samtidig med at jeg får hvalpen hjem. :mrgreen:

 

Absolut!

 

Du skriver bare en privat besked, så kan vi finde ud af noget :5up:

 

Det skal jeg nok. Så må jeg også lige bestille nogen Karen Pryor hjem, så kan du låne det imens. :-D

 

Hehe, tror heller ikke Karen Pryor var i snurresnups søndagsklub :lol:

 

Og super, vil da meget gerne låne den :klap:

 

SCH! Selvfølgelig var hun det... :genert:

 

Kender ikke den til katte. :blink: Clicker training for dogs er sådan er ret let at gå til "how to" bog. Så hvis man gerne vil hurtigt i gang med at klikke uden først at skulle igennem en masse teori, så er den god. Men nej, der står ikke andet/mere i den end i Klikkertræning for din hund.

 

Okay, så, fuldstændig spild af penge når Klikkertræning for din hund allerede har fået en plads på hylden. Så vil jeg fjerne de to fra listen. :-D

 

Jeg ville uden tvivl investere i Skyd ikke hunden (Don't shoot the dog). Jeg har den norske version og den er guld værd!

 

Jeg tror, jeg er overbevist. Det bliver godt nok den engelske udgave, men det er forhåbentligt det samme der står i. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skimmet den igennem, og det virker til, at der er en rimlig udførlig guide til, hvordan du lærer hunden div. egenskaber med klikkeren. :-D Og jeg har også brugt en lille bitte smule på en 2-år gammel aussie, der aldrig er blevet klikkertrænet, så det... gik ikke så godt. :roll:

 

 

Haha, nej, det kan jeg godt forestille mig! :lol: Klikkertræning kræver ligesom noget basisviden - og så forsøge sig med en hund, der ikke er vant til det. Er prøvet, gik ikke så'n overdrevent godt her heller :lol:

 

Det håber jeg. Så har jeg også noget sjovt at lave med min lillesøster, nemlig efterlade hende dybt inde i skoven og håbe på, at hunden kan finde hende... :engel:

 

Uha, ja, lad os håbe det :lol:

 

Jeg mener, at DCH bruger rundering pænt meget i deres træning? :hmm: Det er vist i hvert fald en mulighed i nogle kredse ;-)

 

Jeg håber den udkommer samtidig med at jeg får hvalpen hjem. :mrgreen:

 

Njah, der er for langt tid til! Jeg vil gerne have job så'n lige nu... :genert:

 

Det skal jeg nok. Så må jeg også lige bestille nogen Karen Pryor hjem, så kan du låne det imens. :-D

 

Jepper :klap:

 

SCH! Selvfølgelig var hun det... :genert:

 

Jeps, hele vejen fra "Over there", for at deltage i et børneprogram :cool:

 

Det var vel en dansker, der var forbi?

 

 

PS. Anmodning :genert: Når du skal svare på en specifik tekst i et indlæg, kan du så ikke markere den og trykke på taleboblen oppe under "redo" knappen? Lige ved siden af "Indsæt billede"-knappen. Det er vildt svært at svare på dine indlæg, når svaret er skrevet ind i et andet citat :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, at DCH bruger rundering pænt meget i deres træning? :hmm: Det er vist i hvert fald en mulighed i nogle kredse ;-)

 

Det kommer allerede i C-klassen, hvor der runderes på en delvis gemt figurant, så hvis man skal træne i DCH er rundering et must - og skideskægt, hvis man spø'r Livsen, for figuranten har både guffer og bold under indlæring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, nej, det kan jeg godt forestille mig! :lol: Klikkertræning kræver ligesom noget basisviden - og så forsøge sig med en hund, der ikke er vant til det. Er prøvet, gik ikke så'n overdrevent godt her heller :lol:

 

Nej, men så er der heller ikke noget man ødelægger ved at gøre det helt forkert. :lol: Og det er nok også mere træning af mig end af hunden. :hmm: Men han er vidst begyndt at forstå, at klik betyder godbid. Men han er halvdøv, så han hører kun klikket hver tredje gang, og når først han har fået en godbid, så vil have have MERE, MERE, MERE! Han er totalt madfikseret. :stupid:

 

 

Uha, ja, lad os håbe det :lol:

 

Jeg mener, at DCH bruger rundering pænt meget i deres træning? :hmm: Det er vist i hvert fald en mulighed i nogle kredse ;-)

 

Uh, det skulle være, at man også skulle kigge nærmere på det. Jeg står og overvejer, hvad jeg skal lave med min hund. Jeg vil gerne gå til et eller andet, men om det skal være agility, lydighed, rally, dogdancing eller rundering, det ved jeg sørme ikke. Der er vel ikke andet for, end at tage ud og besøge nogle steder. Og det haster jo ikke, hunden må vel først komme på holdet når den er 1 år ca. :hmm:

 

 

Njah, der er for langt tid til! Jeg vil gerne have job så'n lige nu... :genert:

 

Det kan jeg godt forstå, det er bare svært at finde noget, som ikke er død og helvede.

 

 

Jepper :klap:

 

 

 

Jeps, hele vejen fra "Over there", for at deltage i et børneprogram :cool:

 

Det var vel en dansker, der var forbi?

 

Selvfølgelig tog hun helt herover, hun skulle jo møde Bubber! :mrgreen: Ej, jeg tror det var en dansker. Jeg tror bare, hun trænede efter Karens principper, og så præsenterede hun klikkeren.

 

 

PS. Anmodning :genert: Når du skal svare på en specifik tekst i et indlæg, kan du så ikke markere den og trykke på taleboblen oppe under "redo" knappen? Lige ved siden af "Indsæt billede"-knappen. Det er vildt svært at svare på dine indlæg, når svaret er skrevet ind i et andet citat :genert:

 

Nu har jeg bare kopieret på livet løs, for der skete ikke noget ved at trykke på redo knappen... ah... jeg læste det lige igen, nu kan jeg se hvad du mener... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer allerede i C-klassen, hvor der runderes på en delvis gemt figurant, så hvis man skal træne i DCH er rundering et must - og skideskægt, hvis man spø'r Livsen, for figuranten har både guffer og bold under indlæring.

 

Med figurant, også selvom det bare er rundering, skal man have udvidet ansvarsforsikring, ikke? Ligegyldigt hvilken race man har?

Men det lyder faktisk meget skægt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist lidt forskelligt fra klub til klub hvor meget deres egen forsikring dækker.

 

Jeg har selv den udvidede ansvar.

 

Okay, jeg læste bare lige på nogle hundeforsikringer, og der stod, at med figuranter skulle man have udvidet hundeforsikring. Men der tænkte jeg mere på sådan noget bidearbejde. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg læste bare lige på nogle hundeforsikringer, og der stod, at med figuranter skulle man have udvidet hundeforsikring. Men der tænkte jeg mere på sådan noget bidearbejde. :genert:

 

Træner du i DcH skal du IKKE have udvidet forsikring, DcH har nemlig tegnet en kollektiv forsikring som dækker alle medlemmer af DcH.

Det gælder ALLE DcH afdelinger

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg synes også det er svært at komme ordentligt i gang (lige nu har jeg kun Klikkertræning for din hund stående på hylden) når jeg ikke rigtigt har en "prøvekanin". :blink:

Årh, hvalpen er ikke født endnu, jeg kan sagtens nå at ændre mening. :mrgreen: Ej, jeg tror på, at jeg har fået valgt den rigtige race, i hvert fald som min første hund. :-D Så længe den tager fat på det mest grundlæggende. :genert:

 

Det er vist også mere overordnet omkring de forskellige typer, hvilke der er samarbejdsvillige, selvstændige osv.

Jeg har heller ingen hund endnu, og det kommer nok til at tage lidt tid inden jeg får den på grund af nogen praktiske ting, men avler, race osv. har jeg helt styr på:mrgreen:

Men det er rigtigt at det godt kan være svært at få læst de bøger, men er helt sikker på jeg kommer til at sluge dem, den dag jeg har en hund at prøve de forskellige ting med, lige nu bliver det lidt abstrakt at læse om øvelser og sådan noget :-D

 

Men tak for din liste det er godt med noget inspiration når man skal på bogindkøb, der er så mange dårlige derude :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men så er der heller ikke noget man ødelægger ved at gøre det helt forkert. :lol: Og det er nok også mere træning af mig end af hunden. :hmm: Men han er vidst begyndt at forstå, at klik betyder godbid. Men han er halvdøv, så han hører kun klikket hver tredje gang, og når først han har fået en godbid, så vil have have MERE, MERE, MERE! Han er totalt madfikseret. :stupid:

 

Hehe, Møffe var en hel uge om, at fatte at "klik" = godbid - han hørte intet, mens ænsede kun maden! :lol:

 

Uh, det skulle være, at man også skulle kigge nærmere på det. Jeg står og overvejer, hvad jeg skal lave med min hund. Jeg vil gerne gå til et eller andet, men om det skal være agility, lydighed, rally, dogdancing eller rundering, det ved jeg sørme ikke. Der er vel ikke andet for, end at tage ud og besøge nogle steder. Og det haster jo ikke, hunden må vel først komme på holdet når den er 1 år ca. :hmm:

 

Agility må hunden først, fra den er 1 år. Alt det andet må den gerne træne, selvom man selvfølgelig ikke skal overdrive det - den skal dog have en vis alder, førend den må stiller op til prøverne :-)

 

Selvfølgelig tog hun helt herover, hun skulle jo møde Bubber! :mrgreen: Ej, jeg tror det var en dansker. Jeg tror bare, hun trænede efter Karens principper, og så præsenterede hun klikkeren.

 

Oka :-D

 

Nu har jeg bare kopieret på livet løs, for der skete ikke noget ved at trykke på redo knappen... ah... jeg læste det lige igen, nu kan jeg se hvad du mener... :roll:

 

Haha, lol - men det virkede fint for mig det her :mrgreen:

 

:lol:

 

BernerRikke, jeg er rimelig sikker på at vi har Don't shoot the dog liggende et eller andet sted. Skal se om jeg kan finde den, så må du meget gerne låne den :-D Går ikke ud fra at det er et problem for dig at læse engelsk?

 

Martin fandt den til dig mens jeg skrev, send pb med din adresse hvis du er interesseret i at låne :-D

 

Ej, hvor er det sødt af dig - men det bliver da lidt dyrt og omstændigt at få den hertil helt fra England? :genert: Og tilbage igen :genert: Gør det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hm, jo, det må du gerne hvis du gider. Men tror lige jeg skal overveje det lidt, da økonomien er MEGET stram for mit vedkommende...

 

Ellers har jeg den på norsk. Du kan låne hvis du vil

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...