Hop til indhold

ører


Gæst Alfred11
 Share

Recommended Posts

Gæst Alfred11

Hej Alle

Er ny herinde og ved derfor ikke om dette spørgsmål tidligere har været oppe til debat. Jeg har en dejlig sød Fransk bulldog (Alfred) som nu snart er 7 måneder. Han har nu for anden gang fået svamp i ørene og jeg giver ham selvfølgelig det som min dyrelæge har udskrevet til mig (Canaural) og har spurgt ham hvorfor han skal døje med det.. Han sagde bare at det var noget nogen hunde har tendes til at få. Mit spørgsmål er så om nogen ved om der er noget man kan gøre for at forebygge dette??

Mange Hilsner fra Alfred og Jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
velkommen til hunde-forum.

 

Nu er jeg ikke ekspert eller noget, men det lyder da lidt underligt at det skulle være sket uden videre 2 gange i den unge alder.

 

Klør han sig på ørerne? og er de varme/røde?

 

 

Hej

Først tak for dit svar.. Han er hverken varm eller rød, men han klør efter ørene selvom han jo ikke rigtig kan nå dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Først tak for dit svar.. Han er hverken varm eller rød, men han klør efter ørene selvom han jo ikke rigtig kan nå dem..

 

Det er da lidt mærkeligt.

 

Jeg ville nok rense dem engang imellem med en fugtig vatrondel. Bare sådan "yderligt" ikke mase den ind. Og sørge for at de bliver efterladt tøre bagefter. Altså denne rensning mener jeg du kunne gøre imellem behandlingerne med det fra dyrlægen. Altså når der ikke er svamp.

 

Hvor er du fra i landet? Hvis man må spørge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Det er da lidt mærkeligt.

 

Jeg ville nok rense dem engang imellem med en fugtig vatrondel. Bare sådan "yderligt" ikke mase den ind. Og sørge for at de bliver efterladt tøre bagefter. Altså denne rensning mener jeg du kunne gøre imellem behandlingerne med det fra dyrlægen. Altså når der ikke er svamp.

 

Hvor er du fra i landet? Hvis man må spørge.

 

 

Det må du da jeg bor inde i byen.. Vi går ofte i skoven og på stranden så ved ikke om vind og vejr måske kan være med til at irritere hans ører..

Ja jeg må bare prøve at huske det hver dag synes ellers jeg er sådan rimelig god til at få det gjort et par gange om ugen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du da jeg bor inde i byen.. Vi går ofte i skoven og på stranden så ved ikke om vind og vejr måske kan være med til at irritere hans ører..

Ja jeg må bare prøve at huske det hver dag synes ellers jeg er sådan rimelig god til at få det gjort et par gange om ugen..

 

Det kan måske komme fra stranden, altså vandet og fugten? Men jeg ved desværre ikke nok om det.

 

Hvor i DK bor du? Jeg spørger fordi jeg kender til en dyrlæge, som er rigtig dygtig til at afdække årsagen til sådanne underlige symptomer. Man kunne jo overveje at tage alfred med forbi hende og se om hun kunne regne den ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Det kan måske komme fra stranden, altså vandet og fugten? Men jeg ved desværre ikke nok om det.

 

Hvor i DK bor du? Jeg spørger fordi jeg kender til en dyrlæge, som er rigtig dygtig til at afdække årsagen til sådanne underlige symptomer. Man kunne jo overveje at tage alfred med forbi hende og se om hun kunne regne den ud.

 

Jeg bor i Hjørring (nordjylland)

Ja kan godt være det har noget med det at gøre, håber jeg dog ikke for han elsker at løbe lidt rundt på stranden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Vores hund Sille (cavalier king charles spaniel) har også svamp i højre øre lige nu, ingen bakterier, men malasezia svamp. Hun er allergi hund og vi har fået af vide at de jævnligt kan døje med det. Hun har haft det før. Hun er 2 år og et par måneder.

Vi skal dryppe det med Otomax vet i 14 dage...

 

Er det også noget man skal have på recept?? Sidst vi gav ham det her forsvandt det efter 14 dage, men det var ikke rigtig svamp bare bakterier men tror da at han har nemt ved at kunne få svamp.. øv

Men Alfred har ikke nogen form for allergi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Ja, det er noget dyrlægen har og som jeg tror man kan få hvis man har konsulteret dem. Det skulle være både mod svampen og bakterier. Hun har dog ingen bakterier denne gang, men vi kan stadig bruge den også fordi vi stadig havde fra sidste gang hun havde problemer.

 

 

Mange tak :lol: Så vil jeg prøve at høre min dyrelæge når jeg skal op igen for at se om det er forsvundet, kan jo godt være at det er bedre end det jeg har fået til Alfred..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bestemt ikke ualmindeligt at en hund der gentagende gange har problemer med ørerne har en allergi, hvis man bruger en elimationsdiæt kan man teste om det har en effekt!

 

Du siger at der er fundet bakterier i hans øre, har din dyrlæge lave en dyrkning fra øret?

Så han/hun kan se hvilke bakterier det drejer sig om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...