Hop til indhold

Øjne løber i vand..?

Gæst TheQueen
 Share

Recommended Posts

Gæst TheQueen

Min Chihuahua hvalps øjne løber meget i vand.. Han er helt mørk under øjne og det er stift og tørt - er det normalt for racen at deres øjne løber i vand? Det irriterer ham nemlig ikke, det irriterer nok mest mig :genert:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået af vide af dyrlægen at der er rigtig mange hundeøjne der løber i vand i den her kolde tid. Jeg plejer at gå og tørre dem under øjnene nogle gange om dagen, så de ikke er så fugtige, for ikke at få hudbetændelse pga. fugten. Bliver det ved, kan du ringe og spørge din dyrlæge, det kan også være betændelse. Hvis der er meget snask, eller hvis øjet er rødt når du trækker ud i det nedre øjenlåg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist ret almindeligt for chihuahua racen da deres øjne er lidt udestående, samt at hundene er så små (lave) at de er meget udsat for støv fra vejen/gulvet osv. . Jeg tørrer det med en klud oprevet i kogt vand for at fjerne det der er størknet og for at det ikke skal lugte. Hvis det er meget og der kommer sådan en våd " rende" under øjnene , kan det komme til at lugte. Qantas er så meget plaget af det og har tid betændelse, hans lugter meget grimt, så han får renset øjne hver dag og ellers så har jeg salve til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites