Gæst TheQueen Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Min Chihuahua hvalps øjne løber meget i vand.. Han er helt mørk under øjne og det er stift og tørt - er det normalt for racen at deres øjne løber i vand? Det irriterer ham nemlig ikke, det irriterer nok mest mig ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Jeg har fået af vide af dyrlægen at der er rigtig mange hundeøjne der løber i vand i den her kolde tid. Jeg plejer at gå og tørre dem under øjnene nogle gange om dagen, så de ikke er så fugtige, for ikke at få hudbetændelse pga. fugten. Bliver det ved, kan du ringe og spørge din dyrlæge, det kan også være betændelse. Hvis der er meget snask, eller hvis øjet er rødt når du trækker ud i det nedre øjenlåg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Søs Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 Det er vist ret almindeligt for chihuahua racen da deres øjne er lidt udestående, samt at hundene er så små (lave) at de er meget udsat for støv fra vejen/gulvet osv. . Jeg tørrer det med en klud oprevet i kogt vand for at fjerne det der er størknet og for at det ikke skal lugte. Hvis det er meget og der kommer sådan en våd " rende" under øjnene , kan det komme til at lugte. Qantas er så meget plaget af det og har tid betændelse, hans lugter meget grimt, så han får renset øjne hver dag og ellers så har jeg salve til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 Rositas øjne løber også - dog meget lidt og det kun når vi har været ude i kulden og/eller ved lidt stress. Men skulle være normalt ved chier:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Cavalier øjne er også ret udsatte. Vi har lige spurgt dyrlægen om det kunne være en god idé en gang imellem at skylle deres øjne i saltvand og det synes hun var en rigtig god idé. Man kan købe små saltvands ampuller på apoteket, dem man bruger til mennesker også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts