Gæst trinehj Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Hej derude. Jeg håber i har nogle gode fifs' og råd til mig. Jeg er lidt fortvivlet. Jeg fik min hvalp i november 2010 hvor den var 4 mrd. den der nu 6 mrd. lige om lidt og den er stadig ikke renlig? Synes selv jeg er meget opmærksom og får den ud næsten hele tiden (sovet, drikket, spist, leget) og alt det der man skal. Er bare bange for at jeg ikke gør det godt nok, siden den ikke er renlig endnu? Eller er det normalt? Håber på nogle brugbare svar. På forhånd tak! Venlig Hilsen Trine. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Hej derude. Jeg håber i har nogle gode fifs' og råd til mig. Jeg er lidt fortvivlet. Jeg fik min hvalp i november 2010 hvor den var 4 mrd. den der nu 6 mrd. lige om lidt og den er stadig ikke renlig? Synes selv jeg er meget opmærksom og får den ud næsten hele tiden (sovet, drikket, spist, leget) og alt det der man skal. Er bare bange for at jeg ikke gør det godt nok, siden den ikke er renlig endnu? Eller er det normalt? Håber på nogle brugbare svar. På forhånd tak! Venlig Hilsen Trine. Det kan ofte tage helt op til et år og mere, før en hund er 100% renlig. så fortvivl ikke, fortsæt bare det gode arbejde. så kommer det nok på et tidspunkt. ved ikke om du allerede gør det? men du kan evt. planlægge hvornår vuffer får mad++, og holde øje med hvornår h*n drikker. så kan du nogenlunde lave skema for hvornår h*n skal ud, og dermed være forberedt, og tage ham/hende ud, når du ved at det er ved at være tid? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Tja, hunden får jo først egentlig kontrol over sin blærer efter 6 måneders-alderen.. jeg kom til at sidde fast i min renlighedsrytme med Arnold fordi jeg accepterede at han brugte hans tisse-sted indenfor, dengang han hele tiden gik og småtissede.. så sagde min hundetræner at jeg skulle tage at gå ud med ham konstant, hver 2 time, hele dagen. Selvfølgelig ikke mens jeg var på arbejde eller på uni , men når jeg havde mulighed for det. Jeg tror han ret hurtigt regnede ud, at man ikke "kunne" tisse når jeg ikke var der.. ved ikke hvordan det gik for sig, men det var fedt at opleve at der ikke var tisset på gulvet når jeg kom hjem. Men, men, men! Når jeg VAR hjemme kunne han godt finde på at snige sig ud på badeværelset og tisse på vores bademåtte (det var noget han havde haft tendens til fra dag ét, aner ikke hvorfor ) og selv da jeg troede han var renlig gjorde han det faktisk igen for en lille måned siden. men jeg vil vove at påstå at han er renlig nu nok om mig.. du kan jo prøve at træne hundens blære, ved at lade ham holde sig et lille stykke tid længere hver dag/hver anden dag, så han kan holde igen. Det ER muligt, Arnold kan holde sig i 12 timer han giver ikke engang signal til at han har brug for at tisse.. eller, ud, ud, ud, hele tiden, det virkede for mig. held og lykke og bare rolig, det kommer nok! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 Som første indlægsskriver skriver, før et skema Det gør vi, eftersom vores hvalp ofte vil ud bare for at komme ud, så vi kunne ofte være ude hver 30 min fordi vi trode det var fordi hun skulle noget. Vi førte skema i en uges tid - simpelhent skrive ned hvornår hunden laver noget (vi gjorte det når hun skulle lave det store) og nu har vi et cirka tidspunkt på hvornår hun skal ud og har ikke haft et afføringsuheld i 3 uger ^^ Der er stadig tisse uheld. Men fortsæt det gode arbejde og værn dig med tålmodighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 Som første indlægsskriver skriver, før et skema ja, det gjorde jeg også i starten! Dog bare på en post-it så kunne jeg se mønsteret gå igen og igen.. og så ved man også hvornår man skal fodre hvis der skal skides på et bestemt tidspunkt inden man måske skal ud af huset.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Januar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2011 Det er så utrolig forskelligt fra hund til hund, hvornår de bliver renlige. Min mand og jeg har tre hunde, de har alle sammen været renlige på forskellige tidspunkter. Den første hund vi fik, ud af dem vi har nu, - da han var hvalp blev han renlig da han var omkring 6-7-8 måneder. Hvoraf de sidste par måneder var med sådan nogle upser en gang om ugen cirka. Vores anden hund vi fik, da han var hvalp, - der blev han renlig da han var cirka 5 måneder og det skete sådan fra den ene dag til den anden, lige pludselig var han bare renlig. Den hvalp vi har nu, han er bare renlig. Han var efter sigende 11 uger da han kom og det har undret mig meget, hvordan han bare kan være renlig, når han tilmed er vokset op i en stald. Han kan holde sig en helt nat, hvor han bare sover. Om dagen signalerer han fint, når han skal ud, så går han lidt rundt om sig selv, piver lidt og kaster lange blikke efter os. Det svinger virkelig meget fra hund til hund. Men pøj pøj med det, det skal nok komme før eller siden. Så længe I går ture regelmæssigt, så hunden lærer faste tisse og prut-tider hver dag, så kommer det lige pludselig. Og husk at rose og giv en godbid når den har tisset og pruttet udenfor, så kan det komme ekstra hurtigt. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinehj Besvaret Januar 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2011 Tak for alle svarene.. Det har helt sikkert hjulpet mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 30, 2011 Husk på- din hvalp er hel normal. Jo ældre de bliver- jo mere kan distraherer dem, så de overser trangen.Pludselig er den der. Men udvikling kan ikke helt sammenlignes, de mere nysgerrige og fjoldeglade er ofterer længerer tid om at kontrollerer sig mht renlighed. Og deres fysiske udvikling er lidt forskellig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinehj Besvaret Januar 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 30, 2011 Husk på- din hvalp er hel normal. - Tak! Det har man bare brug for at høre nogle gange :blink: Jo ældre de bliver- jo mere kan distraherer dem, så de overser trangen.Pludselig er den der. Men udvikling kan ikke helt sammenlignes, de mere nysgerrige og fjoldeglade er ofterer længerer tid om at kontrollerer sig mht renlighed. Hun er helt vildt pjattet og fjollet, så måske det giver god nok mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2011 Jeg har haft over 20 hjemmelavede hvalpe i huset og 12 stk græske plejehvalpe+ mine indkøbte hvalpe. Og de er alle forskellige i udvikling, især om at kunne koncentrere sig om at mærke, når de skal, osv. Hvis man ikke finder et sted lige i nærheden af bopælen , hvor de føler, de trygt kan tisse af, så holder de sig, til de kommer hjem. Nogle af mine kan hjemme i haven på kommando, fordi de så kommer ud med min dygtige ældste tæve. Men f.eks alene på en hundeudstilling tør de måske ikke.Hellerikke udenfor. Det eneste man kan gøre er at skade ro og ros , og overse uden reaktion alle uheld. Fordi usikkerhed også spiller ind. Du er på rette vej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts