Hop til indhold

Tøsen kan sgu også blive muggen


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna har nu været i løbetid i 3 uger, så vi regnede med at alt var vel overstået, og den aftale vi havde om at besøge opdrætter i dag ikke ville være noget problem...

 

Da vi kom derned blev vi modtaget af opdrætter og en hanhund samt en tæve, og denne hanhund var altså ikke til at overbevise om at Luna ikke var højløbsk. Luna derimod, hun var 110% overbevist om at hun altså ikke længere var klar til det der pjat, så hun tog sgu lige fusen på sin mor, der blev både vist tænder og snerret helt nede fra maven af :shock:

 

Først forsøgte hun bare at løbe fra ham, så forsøgte hun at gemme sig bag mig, og derefter hoppede hun op på en bænk så han ikke kunne nå hende, men lige meget hjalp det, han fattede bare intet... Så til sidst blev tøsen sgu rigtig sur, der blev både vist tænder og snerret, og stadig stod hanhunden bare helt lalleglad og ignorerede totalt at hun på et meget klart hundsk bad ham om at lade hende r*v være i fred og i det hele taget lade være med at forsøge at parre hende når hun ikke længere var klar :stupid:

 

Hun lavede ikke så meget som en skramme på ham, men hun lød godt nok sur, så efter meget kort tid valgte vi at lukke hanhunden væk, og så kunne hun ellers lege lidt med tæven i stedet for :blink:

 

Men hold da op hvor kan sådan en irriteret tæve lyde sur :shock: Så næste gang tror jeg bare at jeg rykker en aftale jeg har lagt for tæt på hende løbetid, men jeg havde jo først regnet med at hun kom i løb i slutningen af januar, så derfor var aftalen lagt nu, og da hun jo er på 19. dagen i sin løbetid, så troede jeg ærlig talt at det var overstået...

 

Men bortset fra de første kaotiske 10 minutter hvor vi forgæves forsøgte at overbevise hanhunden (han har hilst på hende før uden problemer) om at hun ikke gad ham, så hyggede Luna sig og fik leget med tæven. Opdrætter roste os endnu engang for hendes flotte sprog, hun var bare så god over for den anden tæve, og gjorde sit allerbedste for at indsmigre sig, hvilket også lykkedes :-D

 

Så det har været en hyggelig aften, og jeg syntes det er dejligt at vi stadig jævnligt hilser på hende opdrætter :-D

 

Ps. Nå ja, og den anden tæve stod bare og tiggede godbidder, og ignorerede totalt at Luna skældte hanhunden ud, godbidderne var meget vigtigere :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være hyggeligt med besøg hos opdrætter og det må da være dejligt at få ros mht. Lunas sprog. :klap:Flot, tillykke med det.

 

Tak, jeg er rent faktisk ret stolt over det, det er noget jeg har arbejdet hårdt for, og jeg er utrolig glad for at det er lykkedes. Det er jo nok ikke alene min fortjeneste, Luna skal jo nok selv have størstedelen af æren, men jeg bliver sgu glad alligevel :-D

 

Og ja, det er ret hyggeligt at bevare kontakten på den måde :5up:

 

.......og ja, hvis du vil narre en hanhunds næse, så skal der nok mere end et bad til. :lol:

 

Luna er jo min første tæve, og lad os bare sige, at den fejl laver jeg ikke igen, fremover bliver den slags aftaler skubbet til flere uger efter løbetiden er slut :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg er rent faktisk ret stolt over det, det er noget jeg har arbejdet hårdt for, og jeg er utrolig glad for at det er lykkedes. Det er jo nok ikke alene min fortjeneste, Luna skal jo nok selv have størstedelen af æren, men jeg bliver sgu glad alligevel :-D

Klart at du bliver glad, det bliver man da når man får ros, for I er jo et makkerpar hvor den enes præstation ikke kan stå alene.

 

Luna er jo min første tæve, og lad os bare sige, at den fejl laver jeg ikke igen, fremover bliver den slags aftaler skubbet til flere uger efter løbetiden er slut :blink:

Man lærer lidt hver gang man får en hund og jeg vil mene at alle burde have prøvet at eje begge køn, for så var der måske lidt mere forståelse for hinanden ude i samfundet. Ofte møder man folk der altid kun har haft det ene køn og derfor er fuldstændig blotlagt for fornemmelsen af hvordan det er på den anden side af hegnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Klart at du bliver glad, det bliver man da når man får ros, for I er jo et makkerpar hvor den enes præstation ikke kan stå alene.

 

Tak :-D

 

 

Man lærer lidt hver gang man får en hund og jeg vil mene at alle burde have prøvet at eje begge køn, for så var der måske lidt mere forståelse for hinanden ude i samfundet. Ofte møder man folk der altid kun har haft det ene køn og derfor er fuldstændig blotlagt for fornemmelsen af hvordan det er på den anden side af hegnet.

 

Det tror jeg at du har helt ret i, jeg har i hvert fald lært meget af at have en tæve kontra de hanhunde jeg tidligere har haft, og samtidig har jeg så min tidligere erfaring med hanhunde som gør, at jeg kan bære over med sådan en hanhund der totalt har mistet jordforbindelsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen-jamen-jamen Misja ligger her og ruller med øjnene :roll: hanhunde er og bliver bare dåmme med dem og deres næser og Iiih og Åååh du er så dajly en tæve :vuf: - de ka bare holde deres næser væk ka de så! :fornaermet:

 

 

Hun danner gerne en klub med Luna om det emne :klap:

 

Ja det er givende at have haft begge køn, det giver nogen gange en noget større forståelse for hvad andre kan stå med af problematikker - og nu har du så lært det med Lonny, ang. tæver der dufter - og ros er bare så dejligt, den ægte slags kan ikke komme for ofte :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor hyggeligt med opdrætterbesøg! :-D

 

Og Lonny, Luna fortjener jo vitterligt også al den ros for sit sprog, hun er sq sej :hjerte:

 

Tak, det er dejligt også at høre det fra en som dig der også har lagt hund til http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a010.gif

 

Jamen-jamen-jamen Misja ligger her og ruller med øjnene :roll: hanhunde er og bliver bare dåmme med dem og deres næser og Iiih og Åååh du er så dajly en tæve :vuf: - de ka bare holde deres næser væk ka de så! :fornaermet:

 

 

Hun danner gerne en klub med Luna om det emne :klap:

 

Ja det er givende at have haft begge køn, det giver nogen gange en noget større forståelse for hvad andre kan stå med af problematikker - og nu har du så lært det med Lonny, ang. tæver der dufter - og ros er bare så dejligt, den ægte slags kan ikke komme for ofte :blink:

 

Luna vil meget gerne være med i din klub, hanhunde er dåmme, i hvert fald hvis de ikke kan finde ud af at indfinde sig når man er klar, og bare går der og tror at man smider sig om på ryggen hver gang det passer dem :fornaermet:

 

Hun affandt sig rent faktisk med at han skulle snuse hende bagi, men han kunne jo ikke nøjes med det, og hver gang han så lagde en pote på ryggen af hende, så flejnede hun fuldstændig...

 

Det pudsige er, at hun har leget med Cujo som af ren og skær stress også har forsøgt at humpe hende, men her blev hun overhovedet ikke sur, så enten er hun blevet ældre, eller også er der i hendes hoved stor forskel på stress humpen og humpen for at lave små babyer på hende :vedikke:

 

Heey det var da rigtig godt at høre, altså at hun kan sige fra :-D

 

Ja, og det har overbevist mig om at hun nok ikke er så usikker som jeg på et tidspunkt troede, hun forsøger nok bare at konfliktminimere når hun møder fremmede hunde.

 

Men det kom noget bag på mig at der var så meget lyd på når hun afviste hanhunden, og jeg så vist sådan her ud i ansigtet :shock:

 

Og opdrætter stod bare og grinte lidt af mig imens han sagde, "rolig nu, det er helt normalt at tæven er sådan, og der sker ingenting, men hanhunden fatter det jo ikke medmindre hun er hård...".

For mig lød det ret voldsomt, men jeg kan jo kun give opdrætter ret (set i bakspejlet), hanhunden logrede lystigt videre imens Luna snerrede, og Luna lavede ikke så meget som en skramme på ham, så måske er der noget om den der med "at hunde der gør (snerrer), de bider ikke" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen vejret er jo blevet meget bedre, og nu må løbetiden da snart være helt væk, så det kunne da være at vi snart skulle aftale noget igen :-D

 

Selvom pladsen, ifølge Lillian, vist mere ligner en sø lige nu :blink:

 

Tænk, det synes jeg at have oplevet før? :hmm:

 

Ellers ligger vores have (og opvarmet hus) et kvarter derfra - så sørger jeg for kage :engel: (damn it, slankekur)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det har overbevist mig om at hun nok ikke er så usikker som jeg på et tidspunkt troede, hun forsøger nok bare at konfliktminimere når hun møder fremmede hunde.

 

Men det kom noget bag på mig at der var så meget lyd på når hun afviste hanhunden, og jeg så vist sådan her ud i ansigtet :shock:

 

Og opdrætter stod bare og grinte lidt af mig imens han sagde, "rolig nu, det er helt normalt at tæven er sådan, og der sker ingenting, men hanhunden fatter det jo ikke medmindre hun er hård...".

For mig lød det ret voldsomt, men jeg kan jo kun give opdrætter ret (set i bakspejlet), hanhunden logrede lystigt videre imens Luna snerrede, og Luna lavede ikke så meget som en skramme på ham, så måske er der noget om den der med "at hunde der gør (snerrer), de bider ikke" :blink:

 

Det må bare have været grænsén, det er virkelig også sjældent at Motor siger fra, tror jeg kan huske 3 gange, men et eller andet sted er det altså rart at vide at de godt kan.

 

Hehe, ja jeg gloede altså også noget da Motor sagde skrid pomfrit første gang :mrgreen: Min lille hund??

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke både have noget i munden og så være fuld af lyd, sårn som tommelfingerregel :blink:

 

Og så tror jeg bare at Luna er blevet ældre, det måtte jo komme en dag :mrgreen: :klap:

 

Jamen, hvornår følger resten så med, du ved fornuften, og impulskontrollen :blink:

Tænk, det synes jeg at have oplevet før? :hmm:

 

Ellers ligger vores have (og opvarmet hus) et kvarter derfra - så sørger jeg for kage :engel: (damn it, slankekur)

 

Altså, det bliver kun hvis dine forældre ikke er hjemme, Luna er altså ikke en særlig velopdragen gæst, dertil har hun lidt for meget krudt i røven :oops:

 

Det må bare have været grænsén, det er virkelig også sjældent at Motor siger fra, tror jeg kan huske 3 gange, men et eller andet sted er det altså rart at vide at de godt kan.

 

Hehe, ja jeg gloede altså også noget da Motor sagde skrid pomfrit første gang :mrgreen:Min lille hund??

 

Det var også min tanke, også fordi, at lige pludselig lød hun altså bare slet ikke som min lille søde hund :shock:

 

Men igen, de taler jo bare, og jeg kunne jo godt se, at for at trænge igennem til en hanhund der helt har mistet jordforbindelsen, så er man jo nok nødt til at tale med store bogstaver :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det bliver kun hvis dine forældre ikke er hjemme, Luna er altså ikke en særlig velopdragen gæst, dertil har hun lidt for meget krudt i røven :oops:

 

Altså, det skal de nok overleve :mrgreen: Som min mor optimistisk siger: "´Hun er vel ikke mere uopdragen end sidst hun var her" (nævnte så lige, at hun nok både har mere energi + er blevet større :mrgreen: Men det tog hun sig nu ikke synderligt af :lol: ).

 

Kender mine forældre - de skal nok overleve det, når det bare er en enkelt dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det skal de nok overleve :mrgreen: Som min mor optimistisk siger: "´Hun er vel ikke mere uopdragen end sidst hun var her" (nævnte så lige, at hun nok både har mere energi + er blevet større :mrgreen: Men det tog hun sig nu ikke synderligt af :lol: ).

 

Kender mine forældre - de skal nok overleve det, når det bare er en enkelt dag :-D

 

Jamen, så er de også selv ude om det :lol:

 

Luna er meget entuastisk når hun er ude på besøg, der er så mange spændende ting, så den første halve time spæner hun bare rundt som en tosse, og først herefter har hun tid til at opdage at der er en anden hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så er de også selv ude om det :lol:

 

Luna er meget entuastisk når hun er ude på besøg, der er så mange spændende ting, så den første halve time spæner hun bare rundt som en tosse, og først herefter har hun tid til at opdage at der er en anden hund :lol:

 

Uha, hun kommer til at skuffe Møffe så :mrgreen:

 

Skriver lige en pb her senere i dag eller imorgen, så vi kan aftale nærmere? Skal nemlig ud og lufte hundi nu, og så skal jeg lave mad og i biffen med veninden :cool: Så resten af dagen er lidt booket :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvornår følger resten så med, du ved fornuften, og impulskontrollen :blink:

 

 

Altså, det bliver kun hvis dine forældre ikke er hjemme, Luna er altså ikke en særlig velopdragen gæst, dertil har hun lidt for meget krudt i røven :oops:

 

 

 

Det var også min tanke, også fordi, at lige pludselig lød hun altså bare slet ikke som min lille søde hund :shock:

 

Men igen, de taler jo bare, og jeg kunne jo godt se, at for at trænge igennem til en hanhund der helt har mistet jordforbindelsen, så er man jo nok nødt til at tale med store bogstaver :lol:

Æææmmmm.....om 5-6 år ? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...