Hop til indhold

Jer med de små hunde, Pas på rovfuglene

Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Prinsen Romo

Stakkels lille Chico...... Nu er den nok dybt tramatiseret.....:hmm:Men måske der var andre nyheder så var mere interessante..

Har hørt noget om en der blev taget af en måge, ved ikke om det er sandt eller hva.. Men så skal man hvis holde sin holde sin hund i snor, hvis sådan noget kan ske..

Link til indlæg
Del på andre sites

om historien om uglen her er sand eller ej, skal jeg ikke kunne sige (og jojo, den står i en avis, men det ville ikke være første gang de printede en "and")...

men historien om små hunde der bliver taget af fugle dukker op igen og igen i urban legend sammenhænge. meget få af dem kan påvises at være sande...

Jeg har ihvertfald kendskab til 3 forskellige historier, med henholdsvis en chi hvalp på dækket af en færge (taget af en måge), en på en strand og en i en skov tror jeg det var...

Ingen af dem kan finde en "ejermand" ifølge kilder på nettet, så er nok ikke andet end urban legends. sjovt nok er det altid en historie om helt nye hundejere og det bliver altid nævnt i historien hvor mange penge de havde givet for kræet :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg fik engang en ordentlig røffel af en p****sur ornitolog fordi jeg i en artikel om fyrværkeriangst skrev, at hunde naturligt kunne frygte noget som kom oppefra, som rovfugle.

Hold da lige op hvor var han vred. Jeg var medvirkende til rovfuglenes undergang og hvad har vi her ved at sprede sådanne usandheder. Der fandtes ingen dokumentation for at rovfugle tog kæledyr.

Ugen efter kom så historien fra Norge om den lille puddel der blev dræbt af en rovfugl :pift:

Jeg kendte en chihuhau opdrætter som fortalte at en anden opdrætter havde mistet en hvalp til en måge. Om det er sandt ved jeg ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Den med mågen kan simpelthen ikke passe!

Men ørne og ugler - der er adskillige eksempler i Norge, dokumenteret med både billeder og film, så den er god nok ;-)

Nu kan mågefugle være nogle kæmpe bæster og chi hvalpe er jo ikke større end kattekillinger, jeg tror sgatens det kan lade sig gøre, men om det er sket kan jeg ikke vide noget om.

Vi har en mågefugl her, jeg ved ikke om det er en terne eller hvad han er, men han er sådan lidt spættet i det og flyver sammen med de almindelige hættemåger. Han ville godt kunne skovle en killing eller lille hvalp op i næbbet og flyve frisk mod solnedgangen

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan mågefugle være nogle kæmpe bæster og chi hvalpe er jo ikke større end kattekillinger, jeg tror sgatens det kan lade sig gøre, men om det er sket kan jeg ikke vide noget om.

Vi har en mågefugl her, jeg ved ikke om det er en terne eller hvad han er, men han er sådan lidt spættet i det og flyver sammen med de almindelige hættemåger. Han ville godt kunne skovle en killing eller lille hvalp op i næbbet og flyve frisk mod solnedgangen

Det er mere udformningen af måge-historien, har hørt den samme historie i forskellige forklædninger :lol: og så tror jeg ikke på, en måge kan løfte en sprællende kat/hund, den dræber jo ikke i nedslaget som en rovfugl gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mere udformningen af måge-historien, har hørt den samme historie i forskellige forklædninger :lol: og så tror jeg ikke på, en måge kan løfte en sprællende kat/hund, den dræber jo ikke i nedslaget som en rovfugl gør det.

En måge har da svømmehud på fødderne, så vidt jeg husker? Den har da ikke kløer som en ørn, tager den ikke fisk med næbet?:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag en tur til Thyborøn, så får du et helt andet syn på måger :mrgreen::shock:

Om de kan aflive en chihuahua eller ej, det skal jeg ikke gøre mig klog på

Fnis, vi har store måger i ghettoen (3 gange så stor som Petrine), men de kan jo ikke aflive en hund med det næb og kan ikke lige se en måge flyve afsted med sprællende hund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er forbudt at tage hunde uanset størrelse med i ørne reservatet ved hirtshals. Ikke fordi hundene vil jage fuglen. Tværtimod... De største af Fuglene ser hundene som pytte.

Artiklen jeg linkede til er fra JP. og de er ikke kendt for at skrive en historie bare for at skrive den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg bor tæt på havnen og har ser tit havmåger, og jeg tvivler på de ville tage en hund..

De har aldrig dykket ned og lige snuppet en killing (dem er der mange af om sommeren, de lber rundt og leger mens havmågerne sider og skræpper på taget)

Men mågerne kan godt lide grillmad :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst am-luca

hmm der står også i bøger hvis man er intresseret i det med falkoner, at nogen fugle er mindre egenet hvis man har hundene med på jagten, da nogen tager fejle af selvet bytte med hundene.

men der er desværre også fugle har hjemme der kan tage mindre dyr såsom kattekillinger som krager.de flyver ikke væk med dem, men de kan prikke øjne ud på kavle på marken som ligge og hviler, eller smågrisene når soen ligge og fare tænker på frilands grise der.

Link til indlæg
Del på andre sites