Hop til indhold

Hund har spist ørering


Gæst Maloubech
 Share

Recommended Posts

Gæst Maloubech

Hej alle.

Jeg er ny herinde og går lige på og hårdt ;-) Har brug for jeres hjælp!

Jeg er lige blevet ringet op af min mor som har en ruhåret fox terrier på 8 måneder, som lige har spist en ørering som lå på bordet (mærkelig hund.. thi hi).

Hun nåede at opdage ham i det, så han fik kun spist en, men hun er helt ude af den, da øreringene er et arvestykke. Jeg har forsøgt at søge på internettet for at finde ud af hvor lang tid der ca. kan gå men alt hvad der dukker op er indlæg omkring hunde som spiser afføring eller tøj.

Øreringen er sølv og burde jo ikke blive nedbrudt i hundens mave, men er der nogen som har en idé om hvor lang tid det ca tager før hun burde kunne finde den i afføringen? Håber I kan hjælpe.

Mvh maloubech

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Inden for to døgn vil jeg tro...

 

MEN, jeg er faktisk mere bekymret for hunden end om øreringen bliver opløst.. sådan noget skidt med krummelurer kan sætte sig fast.. :o(.. eller i værste fald rive hul og give indre blødninger.. :o(

 

Hvis det var mig var jeg stormet afsted til dyrelæge NU (også selvom klokken er mange - de fleste åbner op hvis man ringer) så hunden kan få noget der fremprovokerer en opkast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maloubech

Okay det havde jeg slet ikke tænkt på! Har selv en hund som efterhånden har spist al verden så det faldt mig slet ikke ind at sådan en lille ting kunne skade sådan en mellemstor hund. Øreringen er heldigvis meget enkel og lille uden noget tingel tangel men vil alligevel lige sige det videre!! Tak for dit hurtige svar:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke sådan et trick med at give hunden asparges? Som så skulle vikle sig rundt om det skarpe så det lige præcis ikke kratter hul noget sted?

 

Har også en hund der spiser de ulækreste ting.. sokker er favoritten pt :roll: Her tager det som regel max et døgn om at komme ud, men husk, at øhmn.. den jo nemt kan ligge gemt inde i pøllen hvis øreringen er lille, så i må ud med handskerne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Selvfølgelig kan det ske at den passerer uden at lave noget ravage:5up:.. men jeg havde nok ikke turdet at tage chancen... især hvis låsen ikke var på, så sidder stikken der skal ind i øret jo blotlagt - og den kan jo godt prikke hul...:cry:

 

Til Buddha.. jeg har faktisk ikke hørt den om asparges :hmm:... måske det virker...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex spiste engang et ca 10 x 10 cm stykke af sådan en billig plastikfodbold. Han fik rigtig ondt i maven, ville ikke spise, han ville helst bare ligge for sig selv ude i haven :cry: han kastede lidt op, men der kom kun et bette stykke af bolden op. Var meget bekymret og ringede selvfølgelig til dyrlægen, det var en weekend, og hun anbefalede faktisk vi prøvede at lave en grydefuld havregrød med asparges i (og så lige lidt leverpostej til at få det til at smage godt:roll: ) Det skulle "trække de ting med ud som ikke lige skulle være i en hundemave - netop pga aspargesen.

 

Og han synes det var noget fantastisk lækkert hundemad - fik det aften og næste morgen - og så var han frisk igen (og en smule skuffet, da aftensmaden bare stod på tørkost igen:fornaermet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også brugt den med aspargesen, da jeg kom til at smadre et glas og troede at hundene måske havde slikket små glassplinter op, så jeg ringede panisk og fik det med aspargesen af vide. De spiser dem som regel ikke frivilligt, så jeg "proppede" dem i halsen på dem. Jeg har læst et andet sted herinde, at de havde fået af vide, at der kunne gå op til en uge før fremmedlegemet kom ud.

Jeg ville holde rigtig godt øje med om hunden bliver dårlig, for det kan lave ravage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hopper også med på rådet om aspargsen, selvo jeg heldigvis ikke har afprøvet det.

 

Jeg krydser fingre for at øreringen passere uden at lave ravage og for at din mor får sin ørering igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...