Hop til indhold

hund og fugl

Gæst olivia
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er helt ny her:-D.

Imorgen er den store dag, for der får jeg hvalp.

Det er en blanding af en gravhund og chihuahua.

Jeg tænker på hvordan jeg skal gribe det an herhjemme, når den ankommer.

Situationen er den, at jeg har dværgpapegøje, som for det meste er ude.

Min tanke er, at hvalpen (han), skal have ro til at snuse og undersøge hjemmet i fred og ro, så derfor må Charlie (fuglen) finde sig i, at være lukket inde i sit bur, de kan så på afstand lure hinanden af.

Er det er en god idê?

Hvornår kan jeg lukke fuglen ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan ingen svare på. Nogle hunde accepterer fugle som hørende til, mine ville nok nakke min fugl. Og det er en amazon, men hvis han kommer op i en krog og ikke kan lette pga for lidt plads ,er 6 hunde klar til jagten.

Mange hvalp udvikler først senere det optimale jagtindstinkt, så du må vurderer situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:, og stort tillykke med hvalpen.

Det er helt sikkert en god ide at spærre fugle inde så de kan se hinanden an på afstand/med tremmer imellem.

Hvornår du kan lukke dem sammen er et godt spørgsmål, det kommer nok an på hvordan de reagere, måske ville jeg slet ikke turde have dem løse sammen :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvordan dværgpapegøjers adfærd er overfor andre sådan generelt. Vi har to tamme udulater og en voksen hund samt en hundehvalp. Hunundulaten flyver direkte over og prøver at sætte sig på vores hvalp, hvis hun er ude af buret. Det gider han jo ikke at have, så han snapper ud efter fuglen, så man skal være forsigtig, hvis man forsøger sig med at have dem sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites