Hop til indhold

Håber I kan hjælpe mig her (langt)


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Hej :blink:

 

Jeg håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig med at kaste lidt lys over Ninjas opførsel igår.

 

Jeg var taget hjem til en veninde med hende, fordi vi stadig ikke vil lade hende være alene hjemme når der er forbinding på poten (hun slikker meget på den, og vi vil heller ikk risikere at hun bider forbindingen af og slikker direkte på såret)

 

Vi kommer hjem til min veninde, og Ninja logrer glad med halen selvom hun ikke kender min veninde.

 

Hun snuser lidt rundt i lejligheden og lægger sig så på sit tæppe med et ben jeg har taget med. Pludselig begynder hund at pive, og jeg tænker ikke nærmere over det, da hun har tisset på vejen over til veninden.

 

Hun falder så til ro, men begynder så at knurre/gø - først af skærmen på min venindes bærbare, og derefter af et spejl der står på gulvet. Kort efter går hun ud i gangen og tisser en tår (og det er ca. 3 mdr siden hun har haft uheld indenfor). Okay - nu kunne hendes piveri forklares.

 

Hun lægger sig derefter til ro på sit tæppe i en halv times tid, og begynder så at søge over til mig der sidder i sofaen. Hun sætter sine poter først på mine lår, og derefter op på mine skuldre hvor hun lægger hovedet og bare står ... og krammer. Jeg skubber hende ned fordi min veninde ikke ville have hende i sofaen, og jeg vil ikke risikere noget.

 

Men selvom jeg siger nej og skubber hende ned bliver hun ved. Altså .. jeg vil næsten kalde der "morsyge" i en sådan grad at hun ikke ville lade mig være! Hun begraver også hovedet i mit skød, og står bare sådan i et halvt minut, hvorefter hun igen prøver at komme op og kramme.

 

Jeg tænker straks om hun har ondt, eller har det dårligt.

 

Min veninde siger så at hun godt må komme op og ligge på sit tæppe i sofaen, og ligeså snart hun kommer op falder hun i søvn.

 

En times tid efter komme venindes kæreste så hjem. Straks døren bliver åbnet ude i entreen knurrer og gør Ninja, og hun bliver ved, selvom kæresten snakker sødt til hende, sætter sig ned på hug osv.

 

Ninja ryster og klaprer tænder ! :shock:

 

Hun har ikke haft en dårlig oplevelse med fyre/mænd, og jeg har aldrig set hende reagere sådan før. Jeg var faktisk bange for om hun ville have bidt ham hvis han havde rakt hånden frem til hende.

 

Han går ud i køkkenet og rumsterer, og hun stopper med at gø.

Kort efter beslutter jeg mig for at vi skal hjem, og da vi står ude i gangen prøver han at logge hende med et stykke kylling, som hun ikke tør gå hen og tage ...

 

Da jeg kom hjem tænkte jeg om det måske kan have noget at gøre med at det snart er tid til at hun skal have sin første løbetid .. Kan det forklare hendes angst for en pludselig "indtrængen" og ekstreme syge for at komme tæt på mig ?

 

Det skal måske lige nævnes at det ikke er noget nyt at hun giver besked når der kommer nogen hjem hos os. Alt fra ringeklokken til børn der larmer ude på opgangen kan få hende til at gø, men ikke helt hysterisk. Hun giver bare lige besked om at hun altså er der. Men kommer der fremmede gæster kan hun godt gå lidt længere tid af dem, også efter de har hilst på hende.

 

Hvis I har bare en idé om det her skyldes noget, eller om det er noget vi skal arbejde på, må I meget gerne give Jeres bud! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke noget bud som sådan, men tænker på, om hun er vant til at komme med rundt? det lyder som om, at hun har været noget utryg og stresset?

 

jeg ser en stor forskel på halfdan afhængigt af, om vi er et sted, hvor han har været før, ifht. om han er et helt nyt sted. særligt hvis det også er hos mennesker han ikke kender, er han lidt "på tæerne" og gør af lyde osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var også min tanke om hun er vant til at komme med rundt?

 

Når vi har vores hunde med et nyt sted skal de også lige rundt og snuse af og så ud og tisse lige efter (også selvom de lige har tisset inden de kom ind). Det er som om det stressende ved et fremmed sted gør at de skal tisse mere.

Nova vil også helst ligge tæt på mig når hun skal slappe af et fremmed sted og helst blødt og trygt i sofaen. Så sent som i dag trænede jeg med hende ude ved veninden at man ikke må være i sofaen ude ved andre (hun må nu gerne for min veninde, men hun kan ligeså godt lære at det gælder alle andre steder end hjemme). Hun havde en stor lækker pude lige ved siden af mig på gulvet ved sofaen, men først da jeg satte mig på gulvet ved siden af puden faldte hun i søvn.

Det kan godt være det er noget tryghedsnoget der ikke burde være, det ved jeg ikke, men det gør mig nu ikke noget, jeg er alligevel altid med når hun er ude :lol:

 

Det lyder som om hun er blevet forskrækket da han kom ind af døren? Hvis hun ikke er vant til at komme med rundt og er vågnet ved en pludselig lyd og så har været et fremmed sted, men havde glemt det kan det måske godt have noget at sige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for Jeres svar !

 

Jeg synes nu selv hun kommer rimelig meget "ud" .. Så sendt som i lørdags kom hun en tur med til tisvildeleje, hvor min veninde skulle klippes hos sim moster. Hun er også tit med hos min far, og min kærestes forældre.

 

Jeg kan godt mærke at hun var lidt mere oppe på dupperne, men hun lægger sig ellers altid så fint på hendes medbragte tæppe, når hun har undersøgt stedet.

 

Men det er helt sikkert at hun blev forskrækket over at der lige pludselig kom en mandsperson ind ad døren. Jeg tror slet ikke der havde været noget hvis han også havde været der da vi ankom.

 

Til Lonny: Det var nemlig også min tanke!

Hun fik skåret sin pote ret slemt kort efter nytår på en flaske der lå gemt under sneen. Dyrlægen fik først syet det sammen, men da vi troede vi skulle have fjernet stingene var poten slet ikke helet, og det løse potehud var dødt. Så dyrlægen fjernede huden, og Ninja havde nu et rent men forholdsvis stort kødsår på poten.

 

Vi har skiftet forbinding hver dag uden problemer, og igår om aftenen, da vi skulle skifte, var hun ret sart og trak poten mere til sig end hun plejer - men såret så fint ud og er næsten vokset sammen.

 

Vi var sidst til dyrlægen for en uge siden, og skal snart derned igen så han kan se hendes pote ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Lonny: Det var nemlig også min tanke!

Hun fik skåret sin pote ret slemt kort efter nytår på en flaske der lå gemt under sneen. Dyrlægen fik først syet det sammen, men da vi troede vi skulle have fjernet stingene var poten slet ikke helet, og det løse potehud var dødt. Så dyrlægen fjernede huden, og Ninja havde nu et rent men forholdsvis stort kødsår på poten.

 

Vi har skiftet forbinding hver dag uden problemer, og igår om aftenen, da vi skulle skifte, var hun ret sart og trak poten mere til sig en hun plejer - men såret så fint ud og er næsten vokset sammen.

 

Vi var sidst til dyrlægen for en uge siden, og skal snart derned igen så han kan se hendes pote ...

 

Jeg ville nok lige ringe til dyrlægen og fortælle at hendes adfærd har ændret sig, og at hun virker mere øm end hun plejer, der kan jo være gået betændelse i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok lige ringe til dyrlægen og fortælle at hendes adfærd har ændret sig, og at hun virker mere øm end hun plejer, der kan jo være gået betændelse i det?

 

Vi har, hver dag, i forbindelse med skiftning af forbindingen, smurt desinficerende creme på såret som vi fik med fra dyrlægen. Skulle undre mig hvis der kunne gå betændelse i det - men det er da bestemt ikke en risiko vi har lyst til at tage :vedikke:

 

Hun skal til dyrlægen imorgen, og så krydser vi fingre for at der ikke er gået infektion i såret !

 

Men bortset fra det, burde hendes løbetid så ikke være lige op over ? Hvor gammel var Luna da hun fik sin ?

 

Synes især om morgenen at hun render rundt i hælene på mig, og nægter at putte med min storebror i hans seng - hun vil hellere med mig.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...