Hop til indhold

UPS JEG TISSEDE

Gæst kiacaroe
 Share

Recommended Posts

Gæst kiacaroe

Nøj jeg har jo lille Valde på 15 uger og sgu hvor jeg da elsker ham:hjerte::hjerte:

Valde har faktisk ik rigtig tisset inden for siden han var 10 uger , men men men i sidste uge og denne uge er han pludselig begyndt og sætte sig og tisse indenfor nogle gange, , nu mit spørgsmålet

har i andre oplevet at jers pludselig tisset inden for igen????:stupid:

Han er osse begyndt og lette ben op ad ting nå vi ude og gå , er han begyndt og mærke a hvor han kommer????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Nøj jeg har jo lille Valde på 15 uger og sgu hvor jeg da elsker ham:hjerte::hjerte:

Valde har faktisk ik rigtig tisset inden for siden han var 10 uger , men men men i sidste uge og denne uge er han pludselig begyndt og sætte sig og tisse indenfor nogle gange, , nu mit spørgsmålet

har i andre oplevet at jers pludselig tisset inden for igen????:stupid:

Han er osse begyndt og lette ben op ad ting nå vi ude og gå , er han begyndt og mærke a hvor han kommer????

Hmm ikke noget jeg har så meget forstand på men for mig kan det godt lyde som om det er et spørgsmål om dominans. Alfred min hund (nu 7 mdr. gammel) var også renlig efter 2 uger hjemme. Han tisser dog stadig inde hver gang han kommer på besøg i et "nyt" hjem. Har efterfølgende fået at vide at det er dominans at han simpelthen "pisser sit territorium af":vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget normalt at hvalpe først er helt renlige ved 6-7 mdrs alderen og nogle gange længere tid.. Jeg troede også at min hvalp kunne betegnes som renlig ved 5 mdrs alderen, men indimellem fik hun altså stadig uheld.. -Det er hvad der kan ske og så må man bare være ekstra obs på at hjælpe hvalpen med at huske at komme ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaMia

Min hund blev også renlig inden for de første 2 uger hjemme hos mig.

Senere kom der en kortvarig periode, hvor det "smuttede" for hende igen. Det rettede sig dog ret hurtigt igen.

Jeg gik tilbage til de samme "tisse regler", som da hun var ny: Ud og tisse efter, lur, leg, og måltider, (og ellers ha øjne nakken og se efter om den på nogen måde virker rastløs eller søgende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kiacaroe

:stupid: det bare tit nå han lige har været ude så kan han finde på og gå ind og sætte sig og tisse på en pude der faldet på gulvet , eller lige lette ben op a kurven a rent vaske tøj ,, lige da vi fik ham der løb han over i krogen og tisse hvis han skulle, men nu bum sætter man sig bare , :hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ikke noget jeg har så meget forstand på men for mig kan det godt lyde som om det er et spørgsmål om dominans. Alfred min hund (nu 7 mdr. gammel) var også renlig efter 2 uger hjemme. Han tisser dog stadig inde hver gang han kommer på besøg i et "nyt" hjem. Har efterfølgende fået at vide at det er dominans at han simpelthen "pisser sit territorium af":vuf:

den der har fortalt dig ved ikke noget om hunde i moderne termer :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt i skoven at beskrive en hvalp i den alder som dominant.

Renlighed er , når hvalpens udvikling er kommet til et stade, hvor reaktion fra blæren kommer til udtryk bevidst i hjernen og den så er bevidst om , at blæren skal tømmes. Dette er hormonafhængig og først færdigudvikling i ca 6 mdr´s alderen.

En baby på 1/2 år er f.eks slet ikke nået dertil. Vi bruger så bleeer.

Det er helt almindelig med tilbagefald, både for babyer og hvalpe. Der sker også når hvalpen pludselig er for optaget af noget og så kommer trangen så pludselig, at den bare må sætte sig. Glem alt om dominant.- det er totalt misforstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Det er helt i skoven at beskrive en hvalp i den alder som dominant.

Renlighed er , når hvalpens udvikling er kommet til et stade, hvor reaktion fra blæren kommer til udtryk bevidst i hjernen og den så er bevidst om , at blæren skal tømmes. Dette er hormonafhængig og først færdigudvikling i ca 6 mdr´s alderen.

En baby på 1/2 år er f.eks slet ikke nået dertil. Vi bruger så bleeer.

Det er helt almindelig med tilbagefald, både for babyer og hvalpe. Der sker også når hvalpen pludselig er for optaget af noget og så kommer trangen så pludselig, at den bare må sætte sig. Glem alt om dominant.- det er totalt misforstået.

Dejligt så er min lille Alfred ikke dominant :lol: Har bare mødt en masse der siger at det er fordi han er dominerende og det kunne jeg heller ikke forstå for synes da at vi har det bedste forhold ever :lol: Skønt at kunne få bekræftet det her :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt så er min lille Alfred ikke dominant :lol: Har bare mødt en masse der siger at det er fordi han er dominerende og det kunne jeg heller ikke forstå for synes da at vi har det bedste forhold ever :lol: Skønt at kunne få bekræftet det her :klap:

Det er virkelig ærgerligt, at man som (ny) hundeejer, ofte render ind i folk, der har så forstokket og uoplyst holdning til hunde og deres mentale kapaciteter.

Du kan altid få lidt andre input på dine spekulationer herinde, og hvis du har lyst til at læse lidt, så hiv fat i bøger af Anders Hallgreen, Lone Greva og Irene Jarnved. Bare for at nævne et par få. Så får du virkelig god og bred indsigt i hundeadfærd - og vil fremover få enormt meget sjov og glæde ud af at iagttage din hund i forskellige situationer (mere end nu forstås).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig ærgerligt, at man som (ny) hundeejer, ofte render ind i folk, der har så forstokket og uoplyst holdning til hunde og deres mentale kapaciteter.

Du kan altid få lidt andre input på dine spekulationer herinde, og hvis du har lyst til at læse lidt, så hiv fat i bøger af Anders Hallgreen, Lone Greva og Irene Jarnved. Bare for at nævne et par få. Så får du virkelig god og bred indsigt i hundeadfærd - og vil fremover få enormt meget sjov og glæde ud af at iagttage din hund i forskellige situationer (mere end nu forstås).

og lidt viden til at modstå forgangne tiders vås fra velmenende hundeejere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mariann

Jeg vil da mene, at det hænger sammen med at overgå fra hvalp til hanhund??

Skipper har også lettet ben inde et par gange den seneste tid. På samme tid, som han er begyndt at lette ben ude. Tidligere var han renlig. Han har også lettet ben, når vi har været på besøg hos andre. Og det er altså ikke fordi, han er trængene.

I blame the hormons:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Reel ægte dominant tror jeg først sker ved 7-12 mdr´s alderen og vil så være en frustration imellem hunde af samme køn.

At hunde skal dominerer os i den alder, er en forvrængring mht adfærdsforstyrrede adfærd, nok på grænsen til, at hunden er blevet noget letterer neurotisk. det kan så være arveligt ,men vel ofte pga sociale forhold.

At nge hunde tisser indendørs, også i fremmede hjem er faktisk meget normalt, og har intet med dominans at gøre, for selv de mest ydmyge kan de ske for.Det er forvirring i forhold til tiltagende hormonproduktion.

Hvis man tror , ens unghund/hvalp er blevet dominant, så vil man naturligt skrue op for sit samvær med de4n, til stor skade, hvis man kapper over i temperament.

Glem dette og lav noget sjovt med vovsen.

Af de nok næsten 50 hunde jeg har avlet, haft, været plejemor for, har jeg endnu ikke set en ægte dominerende hund.

Men jeg ved da ,at visse linier i forskellige racer kan give dem det adfærd.

I min store hundebekendsskabs kreds har der i 40 år været meget få, og disse har så altid afvigende få flere fronter.

Men HUSK- de er meget få,

Link til indlæg
Del på andre sites