Hop til indhold

"hundetoilet" gav bagslag?


Gæst Tjalfe
 Share

Recommended Posts

Gæst Tjalfe

Min super dejlige hvalp Tjalfe på 12 uger er igang med at lære at blive renlig...i den forbindelse har vi anskaffet et såkaldt hvalpetoilet i håb om, at han ville tisse her i stedet for f.eks. på hans egne tæpper.

Det virker også til dels...han tisser der sommetider når han pludselig skal og det er jo godt nok. Problemet er bare, at han nu har fundet ud af, at det er et dejligt sted at ligge...altså oven i sit eget tis :confused:

Jeg ved ikke hvorfor han ligger sig der, jeg ser helst at han finder et andet mere lækkert sted at lægge sig, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op...?

Hvis jeg skælder ham ud eller flytter ham vil han jo bare undgå bakken, og det er jo heller ikke meningen...

 

Er der nogen der kan forklare hvorfor han ligger sig der? Og give et bud på hvordan jeg løser problemet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er sådan et som jeg ogaå på et tidspunkt havde (en stor kattebakke-agtig ting med noget der ligner et pusleunderlag til babyer i.. plastic på bagsiden og "blepapir" på forsiden) så er det dejlig varmt og blødt at ligge på.. Drop det eller lad ham ligge.. Det er kun dig der synes det er ulækkert, ellers ville han jo heller ikke tisse på sit tæppe (altså hvis han synes det var ulækkert at ligge hvor man har tisset)

Bruger I det fordi der er langt ned til "luftestedet"? Eller fordi det er dårligt vejr? Er han vant til det fra opdrætter? Det er meget bedre at lære ham at tisse ud med det samme.. Det sparer jer for en arbejdsgang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også sådan et "hvalpetoilet" til Noomi ud fra den betragtning, at eftersom jeg bor på 2. sal med trapper, er alene om hende (så jeg ikke kunne vende bunden i vejret på hende mens jeg tog overtøj og sko på) og det var koldt mens hun var helt lille, så der var ikke noget med bare lige at stikke i et par sko og så ud af døren, så VILLE der ske uheld indendørs og så var det jo praktisk hvis hun kunne gå på en bakke i stedet for gulvet. Samtidig var det jo også smart at hvis hun af en eller anden grund ikke kunne komme ned som voksen (pga. en skade eller noget) så ville hun kunne bruge en bakke i nødstilfælde. Bakken virkede bare ikke for os, hun valgte også at lægge sig (eller grave) i den og tissede i stedet på gulvet eller på hendes egne tæpper :lol: Men den har altså ikke gjort renlighedstræningen sværere, hun er nu i en alder af næsten 6 mdr. næsten helt renlig og har været det et stykke tid. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund, Sisse, var renlig da vi fik hende(8uger gammel) Der skete da uheld, men det kan ikke undgås.;-)

 

Men nu er jeg i tvivl om hvordan man rent faktisk gør sin hund renlig.

Lader I hvalpen gå rundt og lave 'dit og dat' på gulvet om natten? Eller har I den i sådan en hvalpegård?

Jeg har nemlig set at der var nogle der havde den i en hvalpegård ved siden af sengen om natten, så havde den sin kurv/pude, noget vand og så nogle aviser deri. Så gjorde den det kun deri og de skulle ikke til at gå og tørre op efter den:?:

 

Hvordan gør/gjorde du/I?

 

Eftersom jeg ikke har 'pottetrænet' min hund ved jeg ikke rigtig hvordan man kan gøre, så jeg håber på nogle gode svar :)

I må meget gerne skrive det i en besked :vinken:

 

P.s. Jeg har en Dansk Svensk Gårdhund og vil gerne have en Chihuahua, men hvordan sætter man dem sammen første gang? Altså trin for trin det ved jeg godt, men jeg vil gerne have en forklaring :D Og er der nogen herinde der har en chihuahua? Så skriv gerne :)

Redigeret af Eva
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tjalfe
Jeg havde også sådan et "hvalpetoilet" til Noomi ud fra den betragtning, at eftersom jeg bor på 2. sal med trapper, er alene om hende (så jeg ikke kunne vende bunden i vejret på hende mens jeg tog overtøj og sko på) og det var koldt mens hun var helt lille, så der var ikke noget med bare lige at stikke i et par sko og så ud af døren, så VILLE der ske uheld indendørs og så var det jo praktisk hvis hun kunne gå på en bakke i stedet for gulvet. Samtidig var det jo også smart at hvis hun af en eller anden grund ikke kunne komme ned som voksen (pga. en skade eller noget) så ville hun kunne bruge en bakke i nødstilfælde. Bakken virkede bare ikke for os, hun valgte også at lægge sig (eller grave) i den og tissede i stedet på gulvet eller på hendes egne tæpper :lol: Men den har altså ikke gjort renlighedstræningen sværere, hun er nu i en alder af næsten 6 mdr. næsten helt renlig og har været det et stykke tid. :mrgreen:

 

Hej Nollike

Tak for dit svar...nu ved jeg at det ikke kun er ham der synes det er lækkert at ligge på :-)

Tanken var at han kunne bruge det når han er alene hjemme...sådan en lille hvalp kan jo ikke holde sig så længe. Når jeg er hjemme er det udenfor lige så snart han gør det mindste tegn til at der skulle være noget på vej, når han har spist, leget og sovet. Men måske vi bare skal pakke bakken væk og glemme alt om den :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nollike

Tak for dit svar...nu ved jeg at det ikke kun er ham der synes det er lækkert at ligge på :-)

Tanken var at han kunne bruge det når han er alene hjemme...sådan en lille hvalp kan jo ikke holde sig så længe. Når jeg er hjemme er det udenfor lige så snart han gør det mindste tegn til at der skulle være noget på vej, når han har spist, leget og sovet. Men måske vi bare skal pakke bakken væk og glemme alt om den :blink:

 

Vi ved i hvert fald begge, at den ikke virker efter hensigten :lol: (Og Noomi har heller ikke haft synderlige problemer med at tisse på sine egne tæpper :genert: så de har jo tydeligvis ingen problemer med at ligge i deres eget tis.. *GG* Måske har vi to bare nogle små svin ;-) eller også er det fordi de så kommer til at lugte mere af hvalp eller noget... Det er under alle omstændigheder nok os to der har de største problemer med bakken som sovested, hundene tager det ikke så tungt :lol: Så når han heller ikke er "træfsikker" så ville jeg bare fjerne den, han skal nok blive renlig alligevel :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund, Sisse, var renlig da vi fik hende(8uger gammel) Der skete da uheld, men det kan ikke undgås.;-)

 

Men nu er jeg i tvivl om hvordan man rent faktisk gør sin hund renlig.

Lader I hvalpen gå rundt og lave 'dit og dat' på gulvet om natten? Eller har I den i sådan en hvalpegård?

Jeg har nemlig set at der var nogle der havde den i en hvalpegård ved siden af sengen om natten, så havde den sin kurv/pude, noget vand og så nogle aviser deri. Så gjorde den det kun deri og de skulle ikke til at gå og tørre op efter den:?:

 

Hvordan gør/gjorde du/I?

 

Eftersom jeg ikke har 'pottetrænet' min hund ved jeg ikke rigtig hvordan man kan gøre, så jeg håber på nogle gode svar :)

I må meget gerne skrive det i en besked :vinken:

 

P.s. Jeg har en Dansk Svensk Gårdhund og vil gerne have en Chihuahua, men hvordan sætter man dem sammen første gang? Altså trin for trin det ved jeg godt, men jeg vil gerne have en forklaring :D Og er der nogen herinde der har en chihuahua? Så skriv gerne :)

Hvor gammel er din dansk/svenske gårdhund? Vi har chihuahua og D/S , de går da sammen, men de er under konstant opsyn. D/S er alt for vilde til at kunne lege med chihuahuaerne. Og husk også at D/S har et enormt jagtinstinkt, og den skal kun bide en gang så er chihuahuaen færdig. Chihuahuaen er i forvejen en hund som bruger rigtig meget tid på at passe på sig selv og vurdere om leg fx er farligt for den.

Jeg synes at du skal finde en anden race.. En der er på størrelse med eller større end din D/S.. Eller måske en mindre terrier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...