Hop til indhold

Hvordan vælger i hundefrisør?


adanais
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med opstart af min hundesalon vil jeg høre hvordan "almindelige" hundeejere hører om hundefrisører?

Umiddelbart ville jeg personligt se på landsforeningens hjemmeside, men jeg syntes at de frisører ligger i relativt få områder af landet, og fx. er der ikke nogle i mit område.

Samtidig går jeg ud fra at der er en del der (som jeg) er uddannet i udlandet og derfor ikke er medlem af landsforeningen, eller er uddannet hos "selvlærte" hundefrisører, eller er selvlærte.

Så hundefolk, hvordan vælger i hundefrisører?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal der ikke klippes så meget på cavaliers, så det gør jeg selv, men jeg tror mest det er når man snakker med andre hundeejere f.eks til træning at man kommer ind på emnet... Så mund til mund er måske en rigtig god idé. Et super tilbud og så fortæller folk det videre og man kan se resultatet på deres hund...

Hvad med at lave en halv pris uge eller bare noget meget billigt for at få snakken/mund til mund i gang?

Og pøj pøj med din nye salon :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske også vise nogle billeder af forskellige racer før/ efter de har været under behandling. Jeg har selv været liiiiige ved at køre Smilla til klipning efter at hve set sådan en flot cavalier-klipning på en hjemmeside (ved en dame jeg så godt nok kendte fra træningspladsen).

 

Jeg lægger vægt på, at frisøren gør en masse ud af/ bruger en masse tid på at opbygge et tillidsforhold til hunden - at der ikke er noget, der foregår mod dens vilje (ingen galge, ro omkring den og små pauser hele tiden). Jeg ville nok gerne selv være tilstede første gang (også selv om jeg kendte frisøren). Sådan nogle ting ville jeg også gerne læse om på hjemmesiden...

 

Jeg ville være ligeglad med, om frisøren var selvlært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har valgt ikke at bruge en hundefrisør, da det ville komme til at stå mig i MANGE penge på årsbasis... Freya var nok i bad 20 gange sidste år, og i og med at jeg nu også har fået Joey - ja så ville det rende op..:lol:... så jeg napper selv de 6-7 timer som det tager at gøre de to bøller i stand..:lol:

 

Men ja, mund til mund metode er bestemt det bedste:5up:.. ellers så kan du også vælge at annoncere. Bladet HUNDEN, websiden HUNDEN osv.

 

Du kan også få lavet nogle visitkort (vistaprint er suuuper gode, og jeg bruger dem selv til at få lavet mine visitkort) Så kan du spørge om du må ligge en lille bunke i diverse forretninger - maxi zoo osv.. og hos nogle dyrelæger..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg bruger internettet - Googler.

Så få lavet en hjemmeside med både før og nu billeder, hvor du også fortæller noget om dig selv. Og få den lavet med adwords, så den er søgbar (Google) fra første dag og det skal ikke være en 1-2-3 hjemmeside.

 

Du må meget gerne kunne fortælle dine kunder noget om pelspleje af de forskellige racer i det daglige. Desuden skal du fortælle om du trimmer eller klipper Terrier, for det ved jeg er meget vigtig for ejer af Terrier at vide.

 

Vi ville godt have brugt en hundefrisør, men har ikke kunnet finde nogen der vil/kan klippe vores Bichon Frisé til udstilling, så jeg har selv måttet lære det.

Så når jeg ser en hjemmeside for en hundefrisør er noget af det første jeg ser er om vedkommende vil klippe til evt. udstilling og hvilke racer:vuf::hundifart:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Minnie og Co

:hjerte: Jeg har valgt min, udfra hvor min tæve er glad

 

Det er vigtigt for mig at min hund syntes det er hyggeligt at være ved frisøren. Hos den første salon hvor vi var, der var der ret mange hunde der sad bundet eller var i burer mens de ventede, derfor var der ret meget uro. Minnie var således lettere oprørt når vi hentede hende, og klamrede sig nærmest til min kæreste eller jeg.

 

Nu har vi fundet en ny, og hende er vi super glade for! Men føles også som om at folk der tager gensidigt hensyn. - Dvs. man aflevere hunden når det er dens tur, så den ikke sidder en time eller to ogs venter på at komme til. Og når hun så er færdig ringer de, og så henter man dem hurtigst muligt, både for at hunden ikke skal sidder derinde og vente, men ogås for de andre hundes skyld - Så der er en rigtig rolig og god atmosfære - Det vægter vi :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sådan set ligeglad med uddannelse - men det er måske også fordi Otto ikke skal udstilles.

 

Jeg ville nok foretrække en frisør, der gjorde min hund tryg og som var god til at lære fra sig og ikke "holder fast" i sine arbejdsopgaver, men er interesseret i at give råd om, hvordan man selv kan klare nogen af opgaverne selv..

 

Og så prisen selvfølgelig... Har kun haft kontakt til en enkelt frisør - og der var hun betalt per minut.. Dvs. hvis Otto bare skulle have studset øjne, så skulle jeg kun betale for det antal minutter hun brugte på os.. Altså uden et minimumsbeløb. Som nærig kunde er den politik jo lige i skabet. :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hej, jeg var i 'laere' ved frisorsalon til hunde i 2 uger. Jeg sorger selv for trimning og det hele af mine 3 vovser, ellers fik jeg nok aldrig have raad til at luksus snolde til mig selv, men jeg ved pensionisterne snakker vovsefrisorer i hundeparken;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg er almindelig hundeejer, for jeg trimmer selv. Men når jeg anbefaler nogen (der har min race), så anbefaler jeg KUN dem jeg ved kan finde ud af spaniels. Og det behøver man ikke være uddannet gennem LHS for at kunne. Faktisk har jeg set frygtelige eksempler herpå. Men jeg har godt nok også set klamphuggerklipninger fra ikke-LHS-frisører.

 

Derfor er det kun folk jeg kan stå indefor jeg anbefaler til spaniel-ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle ud og finde en som kunne trimme westier da vi fik Obelix, og det var et marridt! Jeg var SÅ bange for at finde en som endten var for hård ved ham (så han ville være skrækslagen overfor trimmere efterfølgende) eller en som ikke trimmede men klippede, det har jeg hørt en del fortælle om og bare tanke om min lille hunds lækre pels skulle ødelægges :shock:.

 

Jeg forhørte mig til hvalpetrænning hos en anden som også havde terrier og hun anbefalede en som jeg i forvejen kun havde hørt godt om ;-), så jeg valgte hende og det har jeg bestemt ikke fortrudt :5up:!

 

Da jeg bestilte tid til ham første gang fik jeg nok sagt 100 gange at han skulle trimmes og IKKE klippes :-).

 

Så mund til mund er nok rigtig godt, og ellers vil jeg meget gerne se før og efter billeder :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...