Hop til indhold

YES det lykkedes


Gæst Lisette - slettet bruger
 Share

Recommended Posts

Gæst Lisette - slettet bruger

Endeligt har jeg fundet noget der virker til at få Sara til at stoppe med at trække i snoren. Hun er 17 mdr, og vi har kæmpet lige siden hun gik til unghundetræning. Deres metode med snor i højre hånd og godbidder i venstre virkede slet ikke på vores Sara. Hun kunne ikke være mere ligeglad med godbidderne og blev bare mere og mere døv af at man skulle sige hendes navn igen og igen.

Vi har prøvet rigtig meget med hende, og det har max. virket i et par minutter så havde hun glemt det igen og trak videre for at komme frem.

 

Så her til aften på vores vanlige gåtur med hundene fik jeg en idé, med at bruge pladskommandoen. Hun lærte den for laang tid siden men har ikke brugt den. Så hver gang hun gik for langt frem stoppede jeg og sagde plads (viste hende plads, for hun kunne ikke huske det) og gav hende en godbid. Dette gentog vi en del gange, og hun begyndte ligeså stille at fatte budskabet. Hun hader at stå stille på en gåtur, så derfor tror jeg det var så virkningsfuldt. Til sidst føjede jeg et nej til, når hun begyndte at gå for langt frem, og sagde derefter plads, og hun gik omgående tilbage til grundpositionen :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: weee!!! Sara har fattet noget - hurra :-D:mrgreen::-):-P:5up: Så kunne vi ellers gå stille og roligt resten af vejen hjem med en helt løs snor *juble juble* :lol:

 

Ville bare lige dele vores succeshistorie med nogen, er så glad for at der endelig er noget der virker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lisette - slettet bruger

Dumle, nej det kan jeg godt se. Sara kunne heldigvis godt finde ud af at snuse rundt samtidig med hun gik "på plads".

 

Ninjamor, ja det gjorde hun. Men normalt går de for det meste frit, fordi jeg synes de skal have lov at løbe og huje (brænde energi af), men visse steder bliver vi nødt til at have snor på, og nogle gange gør vi det også alligevel for træningens skyld. og nu har vi endeligt fundet noget der virker så det faktisk bliver behageligt at have hende i snor (undskyld er bare helt oppe og ringe over det :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...