Hop til indhold

Kamphunde står til at blive helt forbudt i Aalborg kommune.

Gæst Bente
 Share

Recommended Posts

• Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg ville ønske, at jeg kunne have en velformuleret holdning til det der foregår, men jeg kan ikke rigtig føle andet end skuffelse.

Hvis det var meningen at hundene skulle væk med øjeblikkelig varsel, så kunne de da for f... ha' sendt folk afsted til dyrlægerne med det samme og have været fair nok til at betale regningerne.

Folk snakker så meget om Milan, men hvis noget er dyremishandling og tarvelig behandling af hunde, så er det da sådan noget her.

"Ja du må gerne eje en kamphund i dag" - "du må bare kun have den inde i huset"........................

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg føler :engel:

En lov er vedtaget, god på nogle punkter med absolut dårlig på andre punkter.

Specielt synes jeg det "sejpineri", som jeg vil kalde lovens paragraffer omkring mundkurve, snore og nu også forbudte områder, er meget dårlige.

Jeg ved det måske er hårdt, for de mennesker som ejer en af listehunde racerne, men hvis de hunde fortsat skal være ulovlige, så få dem dog aflivet.

Dette dyreplageri med snore, mundkurve, hegn osv., eller ejere som er totalt ligeglade med loven, og lader deres hunde løbe frit omkring uden mundkurv, så andre hunde, børn og gamle damer bliver bidt,

Hvorfor skal vi dog leve med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Specielt synes jeg det "sejpineri", som jeg vil kalde lovens paragraffer omkring mundkurve, snore og nu også forbudte områder, er meget dårlige.

Jeg ved det måske er hårdt, for de mennesker som ejer en af listehunde racerne, men hvis de hunde fortsat skal være ulovlige, så få dem dog aflivet.

Dette dyreplageri med snore, mundkurve, hegn osv., eller ejere som er totalt ligeglade med loven, og lader deres hunde løbe frit omkring uden mundkurv, så andre hunde, børn og gamle damer bliver bidt,

Indtil nu har jeg bare syntes du var lidt sær, men i dag slog du da alle rekorder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kan ikke sætte ord pår hvad du føler, men jeg er forarget.

Jeg tænker Ålborgenserne må føle sig r*vrendt af byrådet hvis forslaget kommer igennem, så hundeejeren inde i byen, ham der ingen bil har, ikke længere kan have sin hund løs, kamphund eller anden hund.

Selvom de vil lave flere lufteområder gælder disse så stadig ikke for en bestemt type hund hvad enten den bærer mundkurv eller ej.

Det er ikke i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal leve med det, fordi det har været tilladt at have de hunde i mange år.

Folk har hunde som de elsker, de er familie medlemmer, det der foregår er at splitte familier ad. Det er hvad der foregår.

Jeg kan forstå at man vil stoppe processen og udrense racen, ved ikke at tillade avl og yderligere import af hundene, men de hunde der er her i dag, skal da have en fair behandling og leve under fair vilkår?

At låse hundene inde i folks hjem, det er da ikke rimeligt.

Mit stavnsfolk skuffer mig så inderligt meget, det er bare så typisk af den Nordjyske Kommune.

Folk heroppe tror altid at alting kan løses ved at feje tingene under gulvtæppet og fjerne "det folk ikke bryder sig om" fra deres åsyn.

Så går alle problemerne nok væk helt af sig selv.

Hører ikke noget, ser ikke noget, siger ikke noget.

Så behøver man meget belejligt, heller ikke at forholde sig til noget, der kræver en retfærdig og værdig løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Jeg bor i Aalborg og i min lejekontrakt står at jeg gerne må have hund, men ikke hunde, der kan karakteriseres i udseende eller opførsel som værende kamphunde. Det er noget, som kvarteret har vedtaget. Så diskriminationen foregår på mange niveauer.

Jeg kan sagtens forstå at man ikke vil have hunde i nabolaget som bider andre mennesker og derfor kan være farlige at møde, hvis nu det skulle ske at den strejfer.

Men ligefrem at forbyde adgang for hunde med særligt udseende, det begriber jeg ikke.

Forbuddet mod kamphunde i hundeskove kan jeg heller ikke følge. Færden i hundeskove skal altid ske med hunde, man har fuld kontrol over, og selvfølgelig slipper men da ikke en hund løs som man ikke har kontrol over eller som men ved, kan opføre sig aggressivt. Synes det er en skam at meget få skal ødelægge det for alle, jeg er nemlig overbevist om, at langt de fleste har godt styr på deres hunde og at hundene er fredelige såfremt de er trænet hensigtsmæssigt!

Personligt har jeg kun oplevet meget få aggressive hunde, og ingen af disse lignede kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forstå at man vil stoppe processen og udrense racen, ved ikke at tillade avl og yderligere import af hundene, men de hunde der er her i dag, skal da have en fair behandling og leve under fair vilkår?

De får jo ikke en fair behandling, ikke efter min målestok ihvertfald.

Hvis jeg skulle give mine hunde mundkurve på, hvergang vi skulle uden for egen grund, eller hegne hundene så forsvarligt inde, at mit hjem kom til at ligne Ford Nox, samtidig med at jeg skulle se på at andre ejere af samme race blæste på loven, så jeg derfor må forvente at loven nok snart bliver strammet, Ja så er jeg sikker på, at det bedste jeg kunne gøre for mig og hundene var at betale dyrlægen for en hurtig aflivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg bor i Aalborg og i min lejekontrakt står at jeg gerne må have hund, men ikke hunde, der kan karakteriseres i udseende eller opførsel som værende kamphunde. Det er noget, som kvarteret har vedtaget. Så diskriminationen foregår på mange niveauer.

Jeg kan sagtens forstå at man ikke vil have hunde i nabolaget som bider andre mennesker og derfor kan være farlige at møde, hvis nu det skulle ske at den strejfer.

Men ligefrem at forbyde adgang for hunde med særligt udseende, det begriber jeg ikke.

Forbuddet mod kamphunde i hundeskove kan jeg heller ikke følge. Færden i hundeskove skal altid ske med hunde, man har fuld kontrol over, og selvfølgelig slipper men da ikke en hund løs som man ikke har kontrol over eller som men ved, kan opføre sig aggressivt. Synes det er en skam at meget få skal ødelægge det for alle, jeg er nemlig overbevist om, at langt de fleste har godt styr på deres hunde og at hundene er fredelige såfremt de er trænet hensigtsmæssigt!

Personligt har jeg kun oplevet meget få aggressive hunde, og ingen af disse lignede kamphunde.

Velkommen til :-D

Lov er et, virkelighed desværre ofte noget andet. Hvis alle opdrættere og hundeejere gennem årene havde opført sig ansvarligt havde regeringen nok ikke følt sig presset til at vedtage denne tåbelige lov :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke sætte ord pår hvad du føler, men jeg er forarget.

Jeg tænker Ålborgenserne må føle sig r*vrendt af byrådet hvis forslaget kommer igennem, så hundeejeren inde i byen, ham der ingen bil har, ikke længere kan have sin hund løs, kamphund eller anden hund.

Selvom de vil lave flere lufteområder gælder disse så stadig ikke for en bestemt type hund hvad enten den bærer mundkurv eller ej.

Det er ikke i orden.

Fuldstændig enig, jeg føler mig r*vrendt og jeg føler at beslutningerne bliver taget uden respekt for menneskeliv og hundeliv.

Jeg er så dybt forvirret og fortvivlet, at det er svært at sætte ord på.

Jeg får gåsehud over den dybe mangel på respekt, som kommunen udviser overfor familier, hvori hundene indgår som familiemedlemmer

At en kommune kan have så stor foragt for folks sjæleliv og familieliv og viser ligegyldighed overfor en race, der indtil sidste år havde nøjagtig samme rettigheder som alle andre hunde, - men som nu bare betragtes som noget, der bare skal væk fra offentligheden så hurtigt som muligt.

Der er koldt og kynisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt at du som opdrætter ikke ved, at hundehold handler om mange ting og for vel 90% af os mest af alt om følelser. Aflivning pga. 1 kommunes forslag og eventuelle gennemførelse, er ikke proportionalt (hvis de gennemføre forslaget) i forhold til aflivning af samtlige hunde af disse racer i kommunen. Måske synes du det er mest korrekt ud fra et dyreetisk synspunkt (?), men jeg er så ikke enig med dig!

At Ålborg kommune tænker med r*ven men forhåbentligt kommer på andre tanker - der ikke er lige med "at skyde gråspurve med kanoner", fx. kunne de indføre sær-indhegninger i hundeskovene for disse hunde i stedet for eller kræve mundkurv også når hundene er frie (troede jeg egentligt at de skulle i forvejen) - kan man jo så kun håbe på...

Vi skal leve med det af de samme årsager som alle vi andre der har hunde og så håbe at den "geniale" hundelov vil virke på lang sigt og racerne bliver udfaset - eller endnu bedre, at politikerne pludseligt åbner øjnene og ændre loven så den passer med den virkelighed der er derude, i stedet for den der findes i formiddags aviserne....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fuldstændig enig, jeg føler mig r*vrendt og jeg føler at beslutningerne bliver taget uden respekt for menneskeliv og hundeliv.

Jeg er så dybt forvirret og fortvivlet, at det er svært at sætte ord på.

Jeg får gåsehud over den dybe mangel på respekt, som kommunen udviser overfor familier, hvori hundene indgår som familiemedlemmer

At en kommune kan have så stor foragt for folks sjæleliv og familieliv og viser ligegyldighed overfor en race, der indtil sidste år havde nøjagtig samme rettigheder som alle andre hunde, - men som nu bare betragtes som noget, der bare skal væk fra offentligheden så hurtigt som muligt.

Der er koldt og kynisk.

Demonstration foran Rådhuset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt at du som opdrætter ikke ved, at hundehold handler om mange ting og for vel 90% af os mest af alt om følelser. ..

Selvfølgelig ved jeg, at hundehold handler om følelser( måske endda mere end godt er) men at mennesker sætter egne følelser frem for hundens livskvalitet synes jeg ikke er rigtigt.

Så kan det godt være, at man føler sig uskyldig ramt af love, bekendtgørelser og kommunale forbud, men faktum er, at det i dag nærmest er umuligt, hvis man skal overholde disse regler, at give listehunde en anstændigt hundeliv og der er vel kun udsigt til at reglerne bliver flre og strammere.

Link til indlæg
Del på andre sites

I og for sig synes jeg det er ok, at de hunde ikke skal være i hundeskove, men primært fordi jeg mener det kan skabe store konflikter med hunde, der har mundkurv på og er frataget en væsentlig del af deres sprog og forsvarsmekanisme.

Det ser jo tilsyneladende ud som om Aalborg Kommune har planlagt en større hundehetz og lur mig om ikke det breder sig til andre kommuner som ringe i vandet.

Jeg bliver (igen!!) forundret over at vi ikke fastholder og anvender den oprindelige lovgivning, der er omkring hundehold, som siger at hunde skal være under kontrol, såfremt de er løse. Det gælder også i hundeskove.

Men næ nej! I stedet så laver vi nye love (eks. med de 13 farlige racer), som skaber nye problemer. Hvad gør vi ved de problemer? Vi laver nye love! Det er skruen uden ende.

Og igen kan jeg tage mig selv i at overveje om vores indstilling til hundenes plads i samfundet har ændret sig? Om vi danskere har ændret vores indstilling til hundehold og til de hunde vi møder i gadebilledet. Det er jo i hvert tilfælde påfaldende at vi har markant større problemer end i andre nordiske og europæiske lande - samtidig med at vi har en meget striks lovgivning. Jeg har haft hund med i mange lande og intet land føler jeg, at min hund er så lidt velkommen i, som i Danmark.:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i øvrigt et indslag om det i går på TV2/Nord. En af grundene til at de vil forbyde disse hunde i hundeskove, er ifølge naturvejleder Esben Buch:

"Tænk hvis mundkurven falder af".

Ja - og tænk hvis styret falder af, imens man cykler. Altså come on.. hvis vi altid skal tænke i de værst mulige scenarier og groteske næsten-umulige-situationer - så er der altså godt nok nogle andre ting jeg ville have fokus på. Tænk hvis der er et barn, der kommer til at cykle i limfjorden? Vi må vist hellere forbyde al cykling langs fjorden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Jeg faldt lige over en artikel om de farligste hunderacer i verden. Har ikke skrevet nok indlæg til at kunne linke endnu, men for interesserede kan artiklen findes på 3 gange w dirjournal punktum com skråstreg info skråstreg most bindestreg dangerous bindestreg dogs bindestreg in bindestreg the bindestreg world skråstreg

Nu handler tråden jo ikke om hundelovens tåbelige grundlag, men det er da bemærkelsesværdigt at de hunde, der skal spærres inde bag mundkurv og i Aalborg nu også gemmes væk fra det offentlige rum, ikke engang er de farligste.

Nej, hele hetzen mod kamphunde er baseret på en medieskabt storm i et glas vand, hvor man helt har glemt at tage højde for, hvordan de fleste af disse hunde indgår i et kærligt familieforhold, er godt opdragede, fredelige og skønne hunde. I stedet fokuserer man på få hunde, som har været uheldige at ende hos ejere, som ikke har formået at tage højde for deres behov for god træning og tilpasset aktivering, og på alle måder er blevet svigtet til det punkt, hvor hundene ikke er i stand til at agere, på den måde, vi ønsker det.

Jeg kan ikke se noget som helst godt i at de sunde, venlige, kærlige familiehunde skal gå med mundkurv, og dermed miste en del af deres kommunikation med andre hunde. Det må om noget, kun skabe yderligere problemhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Demonstration foran Rådhuset?

Hehe mig og hvem mere? Hvis du kommer, så kommer jeg også!

Men det hjælper heller ikke her i Nordjylland, de gamle nisser på Rådhuset er stædige som en i hel...

Vi er født med en meget effektiv selektiv hørelse heroppe, og når først der bliver taget en beslutning, så skal der lige gå et par generationer, før den kan tages op til revision. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i øvrigt et indslag om det i går på TV2/Nord. En af grundene til at de vil forbyde disse hunde i hundeskove, er ifølge naturvejleder Esben Buch:

"Tænk hvis mundkurven falder af".

Ja - og tænk hvis styret falder af, imens man cykler. Altså come on.. hvis vi altid skal tænke i de værst mulige scenarier og groteske næsten-umulige-situationer - så er der altså godt nok nogle andre ting jeg ville have fokus på. Tænk hvis der er et barn, der kommer til at cykle i limfjorden? Vi må vist hellere forbyde al cykling langs fjorden!

Jeg hørte bemærkningen i tv i går

"hunde med mundkurv kan også bide" :damn:

Øøøøhhh hvorfor skal de så have mundkurv på

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hørte bemærkningen i tv i går

"hunde med mundkurv kan også bide" :damn:

Øøøøhhh hvorfor skal de så have mundkurv på

Jamen jeg var også helt lamslået efter jeg havde set indslaget. Det lyder lidt som om de ser spøgelser. Eller også har de fået en masse generelle klager og vil gerne have det til at se ud som om de gør en indsats :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg ved ikke om det reelt har været et problem i Aalborg siden forbudet. Men med de regler der er for listehunde, kunne man jo forestille sig at koncentrationen af dem er blevet væsentligt større i hundeskoven. Og det gælder jo desværre ikke kun de søde og velopdragne af slagsen -hvis ikke de må være løse andre steder, er det vel ikke utænkeligt at enhver (der har en smule respekt for loven) lufter sin listehund i hundeskov.

Og trods mundkurv kan de jo altså stadog tromle og sågar overfalde andre hunde. De kan ikek bide, men et overfald kan skam virke ganske voldsomt for den hund det går udover. Den aner jo ikke at den ikke kan blive bidt:blink:

Nu siger jeg ikke det er det der er sket -jeg tænker bare om noget i den retning kunne være en mulig forklaring på at man nu overvejer en yderligere skærpelse i Aalborg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Politiker :roll:

Fordi at nogle politikere sidder og får nogle ideer, er det ikke sikkert at det ken gennemføres.

Før politi reformen kunne en politi inspektør i sin egen politi kreds bestemme nogle særregler (feks. var det forbudt i Aalborg politi kreds, at holde slanger)

Men efter politireformen frafaldt alle individuelle særregler (som jeg har forstået det :oops:)

Derfor mener jeg ikke, at de i Aalborg kommune kan forbyde "listehunde" i offentlige hundeskove.

Jeg håber at jeg har ret :blink:

Og hvordan vil de lige kontroller, om en hund er listehund. Kommunerne skal spare, så de kan nok ikke sætte en "mand" på som vagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg ved ikke om det reelt har været et problem i Aalborg siden forbudet. Men med de regler der er for listehunde, kunne man jo forestille sig at koncentrationen af dem er blevet væsentligt større i hundeskoven. Og det gælder jo desværre ikke kun de søde og velopdragne af slagsen -hvis ikke de må være løse andre steder, er det vel ikke utænkeligt at enhver (der har en smule respekt for loven) lufter sin listehund i hundeskov.

Og trods mundkurv kan de jo altså stadog tromle og sågar overfalde andre hunde. De kan ikek bide, men et overfald kan skam virke ganske voldsomt for den hund det går udover. Den aner jo ikke at den ikke kan blive bidt:blink:

Nu siger jeg ikke det er det der er sket -jeg tænker bare om noget i den retning kunne være en mulig forklaring på at man nu overvejer en yderligere skærpelse i Aalborg?

Det argument plejer ellers ikke at holde....vi får altid at vide at bidskaderne er de værste, hvis man tillader sig at ytre at man synes der skal laves tiltag imod overfald generelt...

Når det er sagt: er der nogen der kender et land hvor regeringen og de forskellige lovgivere ikke er dyremishandlere? Bare så jeg ved hvor jeg skal flytte hen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det argument plejer ellers ikke at holde....vi får altid at vide at bidskaderne er de værste, hvis man tillader sig at ytre at man synes der skal laves tiltag imod overfald generelt...

Når det er sagt: er der nogen der kender et land hvor regeringen og de forskellige lovgivere ikke er dyremishandlere? Bare så jeg ved hvor jeg skal flytte hen?

Finland.. eller Holland. To lande med en skøn indstilling til hund. Kender dog ikke deres muskelhundepolitik...

Link til indlæg
Del på andre sites