Hop til indhold

Skal snart ud og se min nye hund....endelig!


Gæst Stitch
 Share

Recommended Posts

Som nogle måske har læst, så har min kæreste og jeg haft planer om at overtage en voksen bulldog. Imidlertid anser jeg denne aftale for at være gået i vasken fordi vi aldrig har hørt noget fra ejeren.

 

Men her til aften ringede min mor - hendes veninde har en hvalp på 8 mdr som er tilbagekøbt - og den måtte vi få :lun:

 

Så min aften er gået med at snakke med min mors veninde - så om små 14 dage skal vi ud og se ham. Han er en lækker engelsk bulldog, lidt ar på sjælen fordi den tidligere ejer vist ikke har behandlet ham ret pænt :cry:

 

Men han skulle være den gladeste, sødeste og fineste "lille" hund, og det betyder han snart kan flytte ind.

 

Jeg er helt rundt på gulvet: glad, trist over han har haft en hård start og jublende lykkelig fordi det betyder der snart er øfferi i krogene herhjemme :lun: årh hvor jeg bare håber han er som han skal være (hvilket jeg slet ikke er i tvivl om...)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Årh, hvor dejligt for jer:-D

Læste lidt med i den anden tråd om omplacerings hunden, og må sige jeg tænkte godt nok lidt at det godt kunne ende i noget træls, hvis i og opdrætter havde helt forskellige forventninger til overdragelsen...

 

Efter at ha' set missmette's zolo, så glæder jeg mig meget til at se din kommende hund, det er vist samme størrelse:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, hvor dejligt for jer:-D

Læste lidt med i den anden tråd om omplacerings hunden, og må sige jeg tænkte godt nok lidt at det godt kunne ende i noget træls, hvis i og opdrætter havde helt forskellige forventninger til overdragelsen...

 

Efter at ha' set missmette's zolo, så glæder jeg mig meget til at se din kommende hund, det er vist samme størrelse:mrgreen:

Det er lige før jeg har lyst til at tude, af lettelse og glæde. Min kæreste og jeg har SÅ længe snakket om at få en bulldog, det har bare trukket i langdrag og ikke mindst fordi jeg ville være 110% sikker på at vi kunne få det til at hænge sammen.

 

Jeg har også på det sidste mistet det sidste håb jeg havde for at få omplaceringshunden - for opdrætteren ER meget lunefuld. En ting er at det går udover os som mennesker, men det skal IKKE gå udover hunden.

 

Jeg glæder mig også helt vildt til at besøge ham - og der skal nok komme billeder, I promise :lun: Og ja, missmettes er samme størrelse som min lille ny.

 

Ihhhh - sommerfugle og kuller i maven :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder bare rigtig spændende. Jeg krydser fingre for, at alt flasker sig... :x2:

Tusind tak, som ejer/opdrætter sagde "den eneste grund til du ikke skulle have ham, det er hvis du siger nej" ...."og det tror jeg ikke du gør"..

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige før jeg har lyst til at tude, af lettelse og glæde. Min kæreste og jeg har SÅ længe snakket om at få en bulldog, det har bare trukket i langdrag og ikke mindst fordi jeg ville være 110% sikker på at vi kunne få det til at hænge sammen.

 

Jeg har også på det sidste mistet det sidste håb jeg havde for at få omplaceringshunden - for opdrætteren ER meget lunefuld. En ting er at det går udover os som mennesker, men det skal IKKE gå udover hunden.

 

Jeg glæder mig også helt vildt til at besøge ham - og der skal nok komme billeder, I promise :lun: Og ja, missmettes er samme størrelse som min lille ny.

 

Ihhhh - sommerfugle og kuller i maven :hjerte:

 

Kan forestille mig det må være en stor lettelse :)

Måske var det held i uheld at den anden opdrætter ikke har kontaktet jer, det er i hvert fald fantastisk at din mors veninde så lige havde sådan en i overskud lige nu:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige før jeg har lyst til at tude, af lettelse og glæde. Min kæreste og jeg har SÅ længe snakket om at få en bulldog, det har bare trukket i langdrag og ikke mindst fordi jeg ville være 110% sikker på at vi kunne få det til at hænge sammen.

 

Jeg har også på det sidste mistet det sidste håb jeg havde for at få omplaceringshunden - for opdrætteren ER meget lunefuld. En ting er at det går udover os som mennesker, men det skal IKKE gå udover hunden.

 

Jeg glæder mig også helt vildt til at besøge ham - og der skal nok komme billeder, I promise :lun: Og ja, missmettes er samme størrelse som min lille ny.

 

Ihhhh - sommerfugle og kuller i maven :hjerte:

 

Er den ikke 8 mdr.? Zolo er kun 10 uger og Nelson er 19 mdr. Men altså, det gør jo ikke ingen forskel, for en buller uanset størrelse/alder er den bedste hund man kan tænke sig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan forestille mig det må være en stor lettelse :)

Måske var det held i uheld at den anden opdrætter ikke har kontaktet jer, det er i hvert fald fantastisk at din mors veninde så lige havde sådan en i overskud lige nu:-D

Det er det - også fordi vi jo har købt en hundeseng og lidt legetøj, og hundesengen går jeg forbi hver dag.

 

Jeg tror kun det her er en fordel for os, vi får en hund som vi får lov at beholde og som vi selv kan præge. Og så er det trygt at vi får alle papirer, ejerskifte med det samme og en som jeg altid kan ringe til ved problemer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Er den ikke 8 mdr.? Zolo er kun 10 uger og Nelson er 19 mdr. Men altså, det gør jo ikke ingen forskel, for en buller uanset størrelse/alder er den bedste hund man kan tænke sig :lun:

Ej, har du fået en baby? :lun:

 

Jo, snuskebassen er 8 mdr og vokser selvfølgelig en del endnu, men mente at han ender op i en størrelse som Nelson.

 

Jeg glæder mig som et barn til juleaften - vi kan ikke finde ud af om han skal kaldes Conrad, Winston eller noget helt tredje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham. Vi glæder os til at se ham. De er jo skønne de bulldozere der...

Det blir nok de længste 14 dage i dit liv, men de er det værd :-D

Det værste er at vi nok ikke tager ham med hjem om 14 dage - vi står muligvis og skal flytte ud af byen (i hus) så ved ikke hvad der er bedst for ham - især fordi vores elevator pt. konstant er i stykker.

 

Tillykke hvor er det dog dejligt :klap:

Tusind tak :genert:

 

Nu skal jeg så igang med at shoppe ting til ham - tænker: sele, sikkerhedssele til bilen, skåle til mad & vand, snore, mad, massagebørste, kødben, snacks etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, har du fået en baby? :lun:

 

Jo, snuskebassen er 8 mdr og vokser selvfølgelig en del endnu, men mente at han ender op i en størrelse som Nelson.

 

Jeg glæder mig som et barn til juleaften - vi kan ikke finde ud af om han skal kaldes Conrad, Winston eller noget helt tredje.

 

Conrad!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Conrad!:klap:

Ja, det er også mit favoritnavn :-D kendte en engang der havde 2 engelske som hed Conrad og Delle - og siden har Conrad været yndlingsnavnet.

 

Opdrætteren har sagt at vi får ham gratis - selvfølgelig får vi stamtavlen osv. Vi har snakket om at give hende nogle lækre gaver til hende selv og så nogle sække foder af den slags hendes hunde er vilde med, mere fordi jeg synes hun trænger til forkælelse. Hun er nemlig typen der vil gøre alt for andre og indimellem glemmer sig selv.

 

Andre ideer??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er også mit favoritnavn :-D kendte en engang der havde 2 engelske som hed Conrad og Delle - og siden har Conrad været yndlingsnavnet.

 

Opdrætteren har sagt at vi får ham gratis - selvfølgelig får vi stamtavlen osv. Vi har snakket om at give hende nogle lækre gaver til hende selv og så nogle sække foder af den slags hendes hunde er vilde med, mere fordi jeg synes hun trænger til forkælelse. Hun er nemlig typen der vil gøre alt for andre og indimellem glemmer sig selv.

 

Andre ideer??

 

Så synes jeg hellere at i skulle købe noget til hende personligt, og ikke til hundene, de bliver sikkert forkælet rigeligt i hverdagen. Kvalitets chokolade/kaffe bliver alle vel glade for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så synes jeg hellere at i skulle købe noget til hende personligt, og ikke til hundene, de bliver sikkert forkælet rigeligt i hverdagen. Kvalitets chokolade/kaffe bliver alle vel glade for :-D

Hundene mangler intet, men tænkte at et par poser af deres yndlingsfoder var en god idé fordi hun synes det er rigeligt dyrt.

 

Jeg har kik på et lækkert Charlotte Sparre-tørklæde som hun ihvertfald skal have. Men lækker chokolade og kaffe er en god idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, har du fået en baby? :lun:

 

Jo, snuskebassen er 8 mdr og vokser selvfølgelig en del endnu, men mente at han ender op i en størrelse som Nelson.

 

Jeg glæder mig som et barn til juleaften - vi kan ikke finde ud af om han skal kaldes Conrad, Winston eller noget helt tredje.

 

Jep, et styks hundebaby. :hjerte:. Så nu er vi en rigtig lille familie med to voksne og to børn :lol:.

 

Jeg er ikke så vild med navnet Winston, det er der nemlig mange der hedder. Men Conrad :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det ser ud som om der er bred enighed om navnet.

 

Så er der mindre end en uge til - uhhhhh...

 

Har været ude og shoppe i den grad, naturligvis til snuskebassen:

stor plastikkurv

stort, blødt bur

blødt, lækkert læderhalsbånd (håber størrelsen er rigtig)

2 madskåle i metal

1 vandskål i plast - med kødben på :lun:

Rodeo-pinde

tandrense-gnaveben (gider han sikkert ikke spise, gad vores vanskelige franske ikke)

massagebørste

foderspand (uden indhold)

poser (til den mindre charmerende side af at være hundeejer)

 

Vi havde allerede en tyk hundepude, tæpper, snacks, legetøj, kort lædersnor og aktivitetsbold (vundet i konkurrence) :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det ser ud som om der er bred enighed om navnet.

 

Så er der mindre end en uge til - uhhhhh...

 

Har været ude og shoppe i den grad, naturligvis til snuskebassen:

stor plastikkurv

stort, blødt bur

blødt, lækkert læderhalsbånd (håber størrelsen er rigtig)

2 madskåle i metal

1 vandskål i plast - med kødben på :lun:

Rodeo-pinde

tandrense-gnaveben (gider han sikkert ikke spise, gad vores vanskelige franske ikke)

massagebørste

foderspand (uden indhold)

poser (til den mindre charmerende side af at være hundeejer)

 

Vi havde allerede en tyk hundepude, tæpper, snacks, legetøj, kort lædersnor og aktivitetsbold (vundet i konkurrence) :genert:

 

Så er du næsten klar. Det var lige den der shoppetur jeg manglede med Zolo, fordi det hele gik så hurtigt med at få ham hjem.

Hvilken str. bur og halsbånd har du købt?

 

Hvornår flytter Conrad så ind? Jeg glæder mig til at se billeder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er du næsten klar. Det var lige den der shoppetur jeg manglede med Zolo, fordi det hele gik så hurtigt med at få ham hjem.

Hvilken str. bur og halsbånd har du købt?

 

Hvornår flytter Conrad så ind? Jeg glæder mig til at se billeder...

Jeg var lidt i tvivl mht. størrelsen - det var vist 60 cm, prøvede at gå ud fra at han skulle være en lille kraftig en. Ellers må vi købe et mindre - det kostede en 50-er i Harald Nyborg. Det er sort og i smørblødt læder. Primært skal han have en powersele på. Powerselen er dog ikke købt, der tager vi ham med ud til en dyrehandler for at finde den rigtige størrelse.

 

Buret er 70 x 52 x 58 - vil tro han sagtens kan være deri - ellers må det være hundehus :mrgreen:

 

Vi sad og snakkede om det igår aftes, det med hvornår han skulle hentes. Som sagt skal vi se ham nu på søndag - og var klar til at slæbe ham med hjem med det samme - men så skal han overnatte den første nat hos mine forældre. Det må han meget gerne - men er bange for han bliver forvirret.

 

Dernæst skal vi deltage i Copenhagen Dining Week, og synes ikke han skal være alene hjemme så hurtigt efter overtagelse+lang køretur til Kbh+alt det andet.

 

Vi regner ikke med at skulle flytte de første 2 måneder - medmindre vi får en helt fantastisk aftale i stand. (Vi bor til leje og står muligvis for at skulle købe.)

 

Så vi kan ligeså godt få ham hentet :lun: muligvis midt eller sidst i februar. Mine veninder er allerede begyndt at spørge hvornår de må komme og se ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lidt i tvivl mht. størrelsen - det var vist 60 cm, prøvede at gå ud fra at han skulle være en lille kraftig en. Ellers må vi købe et mindre - det kostede en 50-er i Harald Nyborg. Det er sort og i smørblødt læder. Primært skal han have en powersele på. Powerselen er dog ikke købt, der tager vi ham med ud til en dyrehandler for at finde den rigtige størrelse.

 

Buret er 70 x 52 x 58 - vil tro han sagtens kan være deri - ellers må det være hundehus :mrgreen:

 

Vi sad og snakkede om det igår aftes, det med hvornår han skulle hentes. Som sagt skal vi se ham nu på søndag - og var klar til at slæbe ham med hjem med det samme - men så skal han overnatte den første nat hos mine forældre. Det må han meget gerne - men er bange for han bliver forvirret.

 

Dernæst skal vi deltage i Copenhagen Dining Week, og synes ikke han skal være alene hjemme så hurtigt efter overtagelse+lang køretur til Kbh+alt det andet.

 

Vi regner ikke med at skulle flytte de første 2 måneder - medmindre vi får en helt fantastisk aftale i stand. (Vi bor til leje og står muligvis for at skulle købe.)

 

Så vi kan ligeså godt få ham hentet :lun: muligvis midt eller sidst i februar. Mine veninder er allerede begyndt at spørge hvornår de må komme og se ham :mrgreen:

 

Ej, hvor spændende. Det lyder fint med 60 cm, det bruger Nelson også pt og hans er i et af de inderste huller.

Buret ville jeg nok tage en str. større, men vent og se om han kan *passe* det. Vores bure er rigeligt store, men så kan de vokse i dem (90cm i længden).

Ja, se bare at få ham hentet - ej jeg kan godt forstå det lige skal planlægges lidt.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor spændende. Det lyder fint med 60 cm, det bruger Nelson også pt og hans er i et af de inderste huller.

Buret ville jeg nok tage en str. større, men vent og se om han kan *passe* det. Vores bure er rigeligt store, men så kan de vokse i dem (90cm i længden).

Ja, se bare at få ham hentet - ej jeg kan godt forstå det lige skal planlægges lidt.. :mrgreen:

Super - ellers må vi bare købe et mindre, derfor valgte vi også et der ikke kostede en formue. Vi havde et herresejt bredt et med en masse nitter til vores ene franske - gad godt vovse skulle have sådan et :lol:

 

Jeg havde også dit 90 cm i tankerne - men har en idé om at Nelson er større (højere) end hvad vores ender med. Begge forældre er nemlig ikke pokkers store. Og når jeg ser på det lige nu, så kan jeg sagtens forestille mig at moren/faren kan være derinde.

 

Min kæreste målte efter - det er 73 cm i længden. Det kostede kun 200 kr, så ellers må det flytte hjem til mine forældre og tjene som gæsteseng :mrgreen:

 

Ja, jeg vil gerne snart hente den lille bamse - må se om det holder det med han ikke må sove i sengen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...