Hop til indhold

Hjælp os! Gode råd søges!

Gæst mie_mor
 Share

Recommended Posts

Gæst mie_mor

Vi har en lille krise herhjemme med vores Viggo - en dejlig, sød og kærlig bullmastiff på 5 måneder.:hjerte:

Vi fik Viggo, da han var 8 uger gammel. Min mand havde taget 14 dages ferie, hvor han var hjemme med ham - trænede efterhånden lidt "at være alene hjemme" i korte perioder ad gangen.

Da vi begge skulle på arbejde igen, skulle hunden selvfølgelig være lidt alene hjemme. Jeg er skolelærer og arbejder meget tæt på vores hjem, så han var aldrig alene længere end 4-5 timer. I de første uger gik jeg hjem i den lille pause og fik ham i haven osv. (Han blev i øvrigt også meget hurtigt renlig - super dejligt!:)

Når han var alene, havde vi ham i vores entre, som støder op til køkkenet. Ud til køkkenet (i dørkarmen) satte vi et lille gitter, så han var ikke lukket inde og kunne se ud i køkkenet og til haven.

(De første par dage gik han også i hele vores køkken, men han bed i ledninger og lameller og hev en lampe på gulvet mm. - så vi besluttede at lave entréen til hans lille sted - her var der hverken ledninger eller andre fristelser, der kunne gå i stykker eller skade ham.

I entréen havde han sin mad, vand, hundekurv, tyggeben samt div. legetøj. Det gik godt i de første 2 uger ca. - så begyndte han at tygge i vores dørkarme, temmelig voldsomt! Træet blev fuldstændig ædt væk, og vi fandt ud af at skærme af for dørkarmene med nogle lange stykker MDF-plader som vi satte for. Nu kunne han ikke længere komme til, og det gik fint.

For ca. 10 dage siden besluttede vi, at give ham chancen for at komme til at gå mere frit i huset, så vi åbnede op for også køkken og bryggers. (Viggo var da næsten 5 måneder). Der har han nu gået rundt og hygget sig i ro og mag - lige indtil i dag! :(