Hop til indhold

Nogle der kender nogen der opdrætter Mellemschnauzere?


Gæst Bente
 Share

Recommended Posts

Vidste ikke lige hvor jeg skulle lægge dette indlæg, men det virkede mest logisk i raceafdelingen. :vedikke:

 

Som titlen antyder, så er jeg lidt på opdagelse efter opdrættere af MellemsSchnauzere.

Jeg er ikke super ferm til at browse nettet, så tænkte jeg om nogle af jer herinde kender nogle gode opdrættere og eventuelt links til dem?. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

åh endnu en schnauzer søger :-D hvilke farver er du ude efter skal nok lige ligge nogle links ind om lidt når de er fundet :lun: er selv helt solgt i schnauzerne i alle størrelser :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

Dansk Schnauzer og Pinscher Klub her kan du gå ind under opdrættere og schnauzer og så får du alle de opdrættere som jeg lige kan finde, har linket til et par stykker her under... men kender ikke nogle personligt så kan ikke anbefale nogen til dig... held og lykke

 

Kennel Mohner

 

MIKUs Black Standard Schnauzers

 

Hvalpe nyt - www.mohners-titan.dk

 

www.viamon.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

åh endnu en schnauzer søger :-D hvilke farver er du ude efter skal nok lige ligge nogle links ind om lidt når de er fundet :lun: er selv helt solgt i schnauzerne i alle størrelser :banan:

 

Den må være alle farver, der har jeg ingen favorit. Måske albino ikke lige er sagen, men ellers alle andre tænkelige farver er velkommen.

 

Jeg elsker bare dens udtryk, den har så meget charme, selvtillid og lækkert hår,... og så skulle den efter sigende være en ret god all round hund, der er tilpasningsvenlig og har let ved at indgå i en ny flok.

Den skulle være lærenem, træningsglad, kan bruges til både lydighed, agility, jagt, spor, redning og er samtidig en god selskabshund i en god ikke for stor størrelse. :-D

 

Ellers ved jeg faktisk ikke ret meget om den, jeg elsker bare dens udseende, det går lige i hjertet. :lun::hjerte:

 

Glæder mig vildt meget, til at se hvad du finder!. (Ov kan se du allerede lagde links ind, efter jeg postede det her, tusind tak.) :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Alle der kender racen må meget gerne dele ud af deres erfaringer. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

hehe velbekomme, ja kender ikke så meget til mellem schnauzeren men er opvokset med 2 dværge og 2 riesen schnauzere så kender både til dens lille bror/søster og store bror/søster og det er bare en fantastisk race :-D skal selv have en riesen næste gang vi skal have hund :klap: held og lykke med jagten kan godt forstå du er faldet for racen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

....Lækkert der er nogen flere som er faldet for schnauzer.. :-) ...

 

Vi har selv Riesen Schnauzer peber/salt.. En dame på 12 år og hendes nevø på 7 år.. Så har Vi lige fået en Dværgschnauzer hvid.. :-) ..

Jeg har altid haft shæffere, indtil jeg mødte min mand, han havde schnauzere, faktisk opvokset med dem.. :-) ..De hunde som du selv skriver har charme, selvtillid og lækkert hår/ skæg.. :-) ..

Nu vores ældre dame lever på det sidste,hun skal snart over regnbuebroen..Hun er/var bossen og har virkelig taget sig af hendes nevø,som var det hendes egen..Hun er bare så Dejlig og bliver uundværelig og savnet..Nevøen er så ved at overtage stemmen her hjemme, specielt over den lille hvide..Men hold da op , lige pludselig at have en hvalp i huset igen, er sjovt og hårdt og ja lærerigt.. Vores hanhund er meget nervøs anlagt, men den lille hvide har simpelthen gjort ham stærk..Vi ved at schnauzere er meget reserveret, men det har den lille hvide ikke fundet ud af endnu ( han er 2 år) han skal simpelthen snakke med alle :-) .. Der er egentlig ikke meget forskel på stor og lille, den lille tror han er lige så stor som Riesen.. Opdragelses mæssigt er det det samme, Vi skal bare være mere over den lille, da han mener at han styre snoren når Vi går tur.. :-) .. Men hvad, hunde skal opdrages hele tiden..

 

Jeg fortryder ikke at jeg har mine schnauzere, mener selv at Dem jeg har er super intilligente..Jeg har Leddegigt og en del dårlige dage, min hanhund ( på 7 år ) fornemmer når jeg er skidt, så viger han ikke fra min side, den lille er ved at lære det.. Han stiller sig som støtte når jeg skal op at stå f.eks.ligger op ad mig,så jeg får varme osv..Mangler nu at lære dem at samle ting op fra gulvet,som jeg ikke lige kan......smiler.. Og De vil meget gerne lære nyt, hele tiden..

 

Som du skriver , at De er nemme at få ind i en flok, Ganske rigtigt.. Vi mødes med mange andre schnauzere.. gåture og leg..Ganske sjovt og Dejligt at se De kender hinanden selvom at der måske går mange måneder imellem De ses..

 

Du er meget velkommen til at spørge løs om det forskellige, kan være jeg kan hjælpe.. jeg kender ikke mange mellemschnauzere opdrætter andet end at jeg har hørt om Mohner..Kun godt.. Ellers jo er der hjemmesiden..

 

Venligst Duncan ....Held og Lykke med at lede ... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

....Lækkert der er nogen flere som er faldet for schnauzer.. :-) ...

 

Vi har selv Riesen Schnauzer peber/salt.. En dame på 12 år og hendes nevø på 7 år.. Så har Vi lige fået en Dværgschnauzer hvid.. :-) ..

Jeg har altid haft shæffere, indtil jeg mødte min mand, han havde schnauzere, faktisk opvokset med dem.. :-) ..De hunde som du selv skriver har charme, selvtillid og lækkert hår/ skæg.. :-) ..

Nu vores ældre dame lever på det sidste,hun skal snart over regnbuebroen..Hun er/var bossen og har virkelig taget sig af hendes nevø,som var det hendes egen..Hun er bare så Dejlig og bliver uundværelig og savnet..Nevøen er så ved at overtage stemmen her hjemme, specielt over den lille hvide..Men hold da op , lige pludselig at have en hvalp i huset igen, er sjovt og hårdt og ja lærerigt.. Vores hanhund er meget nervøs anlagt, men den lille hvide har simpelthen gjort ham stærk..Vi ved at schnauzere er meget reserveret, men det har den lille hvide ikke fundet ud af endnu ( han er 2 år) han skal simpelthen snakke med alle :-) .. Der er egentlig ikke meget forskel på stor og lille, den lille tror han er lige så stor som Riesen.. Opdragelses mæssigt er det det samme, Vi skal bare være mere over den lille, da han mener at han styre snoren når Vi går tur.. :-) .. Men hvad, hunde skal opdrages hele tiden..

 

Jeg fortryder ikke at jeg har mine schnauzere, mener selv at Dem jeg har er super intilligente..Jeg har Leddegigt og en del dårlige dage, min hanhund ( på 7 år ) fornemmer når jeg er skidt, så viger han ikke fra min side, den lille er ved at lære det.. Han stiller sig som støtte når jeg skal op at stå f.eks.ligger op ad mig,så jeg får varme osv..Mangler nu at lære dem at samle ting op fra gulvet,som jeg ikke lige kan......smiler.. Og De vil meget gerne lære nyt, hele tiden..

 

Som du skriver , at De er nemme at få ind i en flok, Ganske rigtigt.. Vi mødes med mange andre schnauzere.. gåture og leg..Ganske sjovt og Dejligt at se De kender hinanden selvom at der måske går mange måneder imellem De ses..

 

Du er meget velkommen til at spørge løs om det forskellige, kan være jeg kan hjælpe.. jeg kender ikke mange mellemschnauzere opdrætter andet end at jeg har hørt om Mohner..Kun godt.. Ellers jo er der hjemmesiden..

 

Venligst Duncan ....Held og Lykke med at lede ... :-)

 

Tusind tak.

Det er så dejligt at høre fra folk, der har dem og kender dem. :hjerte:

 

For mig vil det være første gang, jeg skulle have en Schnauzer, så det er med en blanding af iver og lidt tøven.

Jeg er vant til Labber, Shæfere, Goldens og Bordercollier, så jeg er helt ny og på bar bund.

Jeg har i mange år leget med tanken om at få en Schnauzer eller en Skotte, men hver gang der skulle vælges hund, så skete der bare det samme, som der har været sket de sidste 25 år, det blev til en Lab. eller en Lab.blanding.

 

Vi er jo lidt vanemennesker. :lun:

 

Med den gode etablerede blandede flok vi har nu, så føler jeg bare at det er tid til at prøve noget nyt og måske rent faktisk opfylde den gamle drøm om en Schnauzer.

Den er for mig noget helt andet og helt særligt og den ville være istand til at få sin helt egen særlige plads i vores hjerter.

 

Når man har en stor hundeflok, så siger min mand, at det personlige forhold til hvert enkelt hund godt kan gå lidt fløjten, så har man en flok hunde og ikke så meget personlige hunde.

 

Derfor hvis vi vælger en hund nummer fire, så skal den være helt sin egen og kunne skille sig tydeligt ud fra de andre, så den også bliver ligeså personlig at have, som de andre.

 

Og med drømmen i baghovedet og tankerne om at få en hund, der kan træde ind i en flok med nogenlunde lethed, så virker det som om tiden måske er blevet moden til sådan en frækkert. :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min onkel har en mellem-schnauzer, hun er rigtigt sød og har uhæmmet meget personlighed!

 

Vær grundig med at tjekke HD tilbage i anerne ;-)

 

Sandt! Det sidste er vigtigt! Jeg følger med på sundhedssiden i klubben og der har været HD-problemer og der er altså også nogle lydfølsomme modeller imellem! Så se dig godt for - brug hundeweb.dk til at se efter sundhedsoplysninger og mentalbeskrivelser.

 

Men ellers har jeg ikke styr på mellem - jeg har selv riesen men vi er jo i samme klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej Bente,

Ved ikke om du har fundet din schnauzer opdrætter.

Vi har indtil for 2 år siden haft em dejlig mellemschnauzer som var en helt fantastisk hund! Jeg kan kun anbefale hunderacen og det bliver også en schnauser næste gang.

 

Karla var en hund med stor personlighed, sød, omgængelig, meget lærenem og elskede at træne - vi savner hende meget.

 

Vi fik hende fra Susanne Rabjerg, Kennel Rabjerg's i Snertinge ved Vordingborg som jeg kan anbefale. Jeg ved ikke om hun stadigvæk opdrætter.

 

Go for it! Selvfølgelig skal du have en mellemschnauzer :5up:.

 

Hilsen ane

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...